sasanka alpejska

1. Data: 2004-12-11 14:06:04

Temat: sasanka alpejska
Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy urośnie w ogródku,czy tez tylko w warunkach alpejskich?
Czy bywa w sprzedaży /lub w ogrodach Stowarzyszenia SO/ ?
W Karkonoszach nie wykopię,ale nasiona chętnie zbiorę w przyszłym roku,jeśli
to ma sens.
Pozdrawiam ,Lilka

2. Data: 2004-12-11 15:48:48

Temat: Re: sasanka alpejska
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lilka" <l...@t...pl> wrote in

> [...]
> Czy bywa w sprzedaży /lub w ogrodach Stowarzyszenia SO/ ?
> W Karkonoszach nie wykopię,ale nasiona chętnie zbiorę w przyszłym

Na 100% to Ci powiem za jakies 3-4 lata :-)
W kazdym razie nie jest to roslina bardzo latwa. Musi miec kwasne podloze,
dosyc przepuszczalne, ale nie suche, najlepiej z gruzikiem z jakiejs
kwasnej skaly (moze byc granit). Nasiona kielkuja po przemrozeniu, kwitnie
z nasion pozno, przewaznie po jakis 3-4 latach, jak wyjatkowo wredny okaz
to nawet pozniej.
Pozdrowienia - Ewa Sz.

3. Data: 2004-12-11 16:23:47

Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z nasion pozno, przewaznie po jakis 3-4 latach, jak wyjatkowo wredny okaz

Dziękuję za odpowiedż,chyba się poddam. Raz w roku pogapię się na nią
na Równi pod Śnieżką i wystarczy :)
Pozdrawiam, Lilka

4. Data: 2004-12-13 07:00:47

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lilka" <l...@t...pl> wrote in

> Dziękuję za odpowiedż,chyba się poddam. Raz w roku pogapię się na
> nią na Równi pod Śnieżką i wystarczy :)

Mozna 2 razy, w sierpniu powtarza kwitnienie, nie tak obficie, ale zawsze
cos :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

5. Data: 2004-12-13 07:40:40

Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Lilka" <l...@t...pl> wrote in

> Mozna 2 razy, w sierpniu powtarza kwitnienie, nie tak obficie, ale zawsze
> cos :-)
> Pozdrowienia - Ewa Sz.

Ostatnio właśnie w sierpniu tam bywam.Te wiosenne wyprawy w Karkonosze
zawsze były pełne niespodzianek.Nagle 500 m mokrego topniejącego śniegu
albo szlak zamknięty do końca maja.Dopiero w domu doczytałam ,że to
ochrona głuszca.
Krokusów w Górzyńcu też jeszcze nie udało mi się zobaczyć.Zawsze coś wypada.
/Czy one jeszcze tam są ?/
A właśnie,czy w Karkonoszach występuje dębik?

Pozdrawiam. Lilka

6. Data: 2004-12-13 08:11:12

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lilka" <l...@t...pl> wrote in

> [...]
> Karkonosze zawsze były pełne niespodzianek.Nagle 500 m mokrego
> topniejącego śniegu albo szlak zamknięty do końca maja.Dopiero w

Uroki gor :-)

> Krokusów w Górzyńcu też jeszcze nie udało mi się zobaczyć.Zawsze coś
> wypada. /Czy one jeszcze tam są ?/

Sa, sa, nawet jako tako sie maja :-)

> A właśnie,czy w Karkonoszach występuje dębik?

Nii.. on wapieniolubny, a Karkonosze sa jakie sa..
Pozdrowienia - Ewa Sz.

7. Data: 2004-12-13 12:53:55

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Lilka wrote:

> albo szlak zamknięty do końca maja.Dopiero w domu doczytałam ,że to
> ochrona głuszca.

W Polsce juz tez walczacy ekologowie gora?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2004-12-13 16:00:23

Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W Polsce juz tez walczacy ekologowie gora?

> [...]

Myślę,ze tu akurat zdrowy rozsądek pracowników Karkonoskiego Parku
Narodowego górą.Do końca maja ten szlak i tak jest mało atrakcyjny
/zapadasz się po kolana w mokry śnieg/,wiec niech ten głuszec tam
spokojnie sie rozmnaża.Potem jest to -moim zdaniem- jedna z najładniejszych
ścieżek w Karkonoszach.

Pozdrawiam, Lilka

9. Data: 2004-12-13 17:44:32

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a):

> W Polsce juz tez walczacy ekologowie gora?

Ekologowie? A u Was też?

--
richo

10. Data: 2004-12-13 19:08:54

Od: "Dirko" <d...@5...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:cpkkf1$eei$1@atlantis.news.tpi.pl richo nazca
<n...@n...nospam.com.pl> napisał(a):

> Ekologowie? A u Was też?

Hejka. Jacy ekologowie? Przecież ochroną środowiska zajmują się
sozologowie. :-)
Pozdrawiam specyficznie Ja...cki

europalety i kompostownik
ustawodawca nie przewidział