sciezki

1. Data: 2003-03-18 16:04:06

Temat: sciezki
Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie do doswiadczonych sciezkowo.
Bedziemy robic w tym roku sciezki w ogrodzie. Na pewno beda brukowane,
prawdopodobnie granitowe (bo najtansze :-). W podlozu mamy gline, miejscami
z mala domieszczka grubszej frakcji. No i pytanie: czy dawac pod piasek,
zaprawe i kostke wloknine, czy tez nie? Bo sa dwie szkoly i ja juz nie
wiem, co robic... Podobno jak jest wloknina, to zadne zycie spod spodu nie
wylezie, ale jak wtedy jest z przeplywem wody?
Pozdrowienia - Ewa Sz. zniechecona do blota

2. Data: 2003-03-18 16:18:07

Temat: Re: sciezki
Od: b...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wylezie, ale jak wtedy jest z przeplywem wody?
> Pozdrowienia - Ewa Sz. zniechecona do blota

Nie dawać.Zrób tradycyjnie,tzn.warstwa drobnego gruzu,cienko piasku
i na to ułóż bruk.Zaprawy nie stosuj;poprawki,rozbiórka.

Pozdrawia boletus

3. Data: 2003-03-18 16:36:58

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:Xns9342AD838D03Aewaszczbioluniwrocpl@156.17.1.3
8 Ewa Szczęœniak
<e...@b...uni.wroc.pl> napisał(a):

> Bedziemy robic w tym roku sciezki w ogrodzie. Na pewno beda brukowane,
> prawdopodobnie granitowe (bo najtansze :-). W podlozu mamy gline,
> Pozdrowienia - Ewa Sz. zniechecona do blota

Hejka. W ogrodzie granitowe ścieżki? Mieliśmy podobny problem. Jak
popadało, to wnosiło się do domku pełno czarnej, tłustej ziemi, której nie
sposób było odskrobać od butów. Okazało się, że nawiezienie 10-cio
centymetrowej warstwy piaszczystej ziemi (nadkład ze żwirowni) i obsianie
trawą rozwiązało problem. Piasek powinien być rzeczny lub płukany, bez
części ilastych.
Pozdrawiam piaszczyście Ja...cki

PS. Ale granitowe ścieżki, to brzmi imponujaco :-)

4. Data: 2003-03-18 17:24:22

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wylezie, ale jak wtedy jest z przeplywem wody?
> Pozdrowienia - Ewa Sz. zniechecona do blota

Piesze ciągi, czyli ścieżki na glebie takiej jak podałaś: 10 cm tłuczeń,
kliniec ewent. gruby grys, przejechać zagęszczarką {najlepiej} potem 5 cm
piasku i kostka. Potem jaszcze raz zagęszczarką po tej kostce po uprzednim
zasypaniu spoin piaskiem. Na koniec uzupełnić piasek w spoinach. Pomijam
sposób postępowania z obrzeżami bo brak danych {czy w ogóle i/lub jakie} PP.

5. Data: 2003-03-18 17:34:30

Od: r...@t...net.pl (Boguslaw Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Ewa Szcze?niak

> [...]
> spodu nie
> wylezie, ale jak wtedy jest z przeplywem wody?
> Pozdrowienia - Ewa Sz. zniechecona do blota

Granitowe o.k. oczywiscie na podsypce piaskowej.
Do piasku do wypelnienia szczelin dodaj soli, nie jest zbyt droga, a
zabezpieczy przed chwastami.
:-) Boguslaw

6. Data: 2003-03-18 17:45:24

Od: r...@t...net.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Dirko

> Piasek powinien być rzeczny lub płukany, bez
> części ilastych.
> Pozdrawiam piaszczyście Ja...cki

Ty Dirko zagrażasz egzystencji firm budowlanych, piasek rzeczny lub płukany
to nawet nie lekka przesada.
Narażasz naszą Ewunię na niesamowite koszty :-(
Zwykły piasek po 15 zł za m3 jako podkład grub.15 cm, na to kostka
granitowa, wypełnienie nie koniecznie piaskiem szklarskim-zbyt drogi, tylko
zwykły z dodatkiem soli.
:-) Bogusław Upr.bud.211/79/WMŁ

7. Data: 2003-03-18 18:07:49

Od: "Raróg" <r...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jedynym powodem dla którego stosuje się geowłókninę pod drogi (ścieżki) jest
wzmocnienie nośności podłoża. Nie masz chyba zamiaru jeździć po ścieżkach
ciężkim sprzętem ,a więc geowłóknina jest zbędna. Pomysł z granitem jest
bardzo dobry.Pozdrowienia :-)))))

8. Data: 2003-03-18 19:23:34

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości
Bogusław Radzimierski <r...@t...net.pl> napisał(a):

> Ty Dirko zagrażasz egzystencji firm budowlanych, piasek rzeczny lub
> płukany to nawet nie lekka przesada.
> Narażasz naszą Ewunię na niesamowite koszty :-(
> :-) Bogusław Upr.bud.211/79/WMŁ

Hejka. Ty Bogusław mnie przeceniasz. Ja zamówiłem Kamaza ziemi znad
żwirowni (piaskowni). Przywieźli mi na działeczkę za 100 zł. Zauważyłem, że
ziemia jest mocno piaszczysta, nawet drobnożwirkowa i bez gliny.
Rewelacyjnie się po tym chodzi, nawet po deszczu. Stad mój wniosek, że
piasek nie może być gliniasty, ale mogę się mylić :-)
Pozdrawiam bezcennie Ja...cki

9. Data: 2003-03-18 20:09:07

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wylezie, ale jak wtedy jest z przeplywem wody?
> Pozdrowienia - Ewa Sz. zniechecona do blota
:)
jestem dopiero w trakcie ukladania brukow z kamieni polnych na swoich
placykach i sciezkach
tez na glinie
i ja bym raczej nie dawal wlokniny
wydaje mi sie bowiem
ze roslinki ktore ewentualnie wyrosna w szczelinach
to predzej z nasion nawianych z wiatrem niz te od spodu
:)
jesli chodzi o wode
plaszczyzny sciezek czy placykow profilujesz tak
aby ona splywa na boki do ogrodu
lub jakiegos odwodnienia gdy to jest jaka wiekszy plac
:)
wspomnialas o zaprawie
masz na mysli wypelnienie szczelin czy beton pod wartwa bruku
?
ja nawet sciezki po ktorych jezdze busem
ukladam tylko na piasek grubosci okolo 20 cm
i o ile solidnie ubijesz calosc po ulozeniu nie powinno nic z tym sie dziac
:)
szczeliny miedzy kamieniami na obrzezach wypelniam glina
aby zapobiec wymywaniu piasku
na glinie rowniez ukladam ciensze kamienie traktujac ja jako spoiwo
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

10. Data: 2003-03-18 20:18:39

Od: r...@t...net.pl (Boguslaw Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Tadeusz Smal
(...)
> ja nawet sciezki po ktorych jezdze busem (...)

Sciezki jak sama nazwa wskazuje sluza nie do jezdzenia busem, tylko do
spacerowania i umizgiwania sie do plci przeciwnej :-)
:-) Boguslaw

w celach ewidencyjno-statystyczny ch
Skarlanie
Ksiazki ogrodnicze.