semolina

1. Data: 2004-01-22 14:44:28

Temat: semolina
Od: "zmora" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy wiecie gdzie mozna kupic taki rodzaj mąki ( w Wawie ) ?
Ogladalem ostatnio "Kuchanię z Okrasą" i gosc robil cisto makaronowe z
dodatkiem semoliny ( podobno jest wtedy bardziej sprężyste tj - al dente).

ukłony
--
zmora

1. Data: 2004-01-22 16:24:00

Temat: Re: semolina
Od: "Vefour.PL" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 22 Jan 2004 15:44:28 +0100, zmora wrote:

> [...]
> Ogladalem ostatnio "Kuchanię z Okrasą" i gosc robil cisto makaronowe z
> dodatkiem semoliny ( podobno jest wtedy bardziej sprężyste tj - al dente).

Ściśle rzec zbiorąc semolina nie wpływa na "al dente" - al dente to ten
moment gotowania makaronu, kiedy jest on "just in time" - różnie tow
ygląda,w zalezności od preferencji, z reguły znacznie wcześniej niż w
Polsce.

Makaron z semoliną faktycznie jest inny, co dziwić nie może. Ja lubię
specyficzną teksturę, która sie tworzy na np. papardelle. Pamiętaj, że
takie ciasto wyrabia się trudniej i wolniej niż normalne, więc na początek
ostrożnie z tą mąką.

Nie wiem niestety gdzie można ją kupić w Warszawie - ja proszę znajomych o
przywóz, 1 kg kosztuje ok 1Euro.

V.

1. Data: 2004-01-22 21:28:51

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ostrożnie z tą mąką.
> Nie wiem niestety gdzie można ją kupić w Warszawie - ja proszę znajomych o

A czy semolina różni się w znaczący sposób od kaszki manny? Ja wiem, że
semolina jest z durum, a manna nie, ale osobiście na smak bym nie
odróżniła...

Hania

1. Data: 2004-01-23 10:39:52

Od: "zmora" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Hanna Burdon <h...@n...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bupf8g$1bv$...@i...gazeta.pl...

> A czy semolina różni się w znaczący sposób od kaszki manny? Ja wiem, że
> semolina jest z durum, a manna nie, ale osobiście na smak bym nie
> odróżniła...

oj, kasza manna chyba jest troszke grubsza niz semolina ?
no i kolor ma inny
--
zmora

1. Data: 2004-01-23 11:50:23

Od: "Kakulka" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dodatkiem semoliny ( podobno jest wtedy bardziej sprężyste tj -  al dente).

Semolina to nie jest maka tylko kasza kukurydziana...
Pozdrawiam Kasia

1. Data: 2004-01-23 11:52:50

Od: "Kakulka" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Semolina to nie jest maka tylko kasza kukurydziana...
> Pozdrawiam Kasia

Oj przepraszam za pomyłkę oczywiście kasza manna, a nie kukurydziana...
Kasia

1. Data: 2004-01-23 17:36:51

Od: "zmora" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kakulka <k...@o...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:5...@n...onet.pl...

> Oj przepraszam za pomyłkę oczywiście kasza manna, a nie kukurydziana...
> Kasia

:-O

1. Data: 2004-01-24 09:44:18

Od: "mikw" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zmora" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Kakulka <k...@o...pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:5...@n...onet.pl...

> :-O

Na włoskich makaronach stoi napisane, że jedynym składnikiem jest "semolina
di grano duro"

mikw

1. Data: 2004-01-24 15:03:25

Od: PatryCCCja <k...@s...TO_WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kakulka wrote:

> Oj przepraszam za pomyłkę oczywiście kasza manna, a nie kukurydziana...

o rety.
kasza manna to GRYSIK inaczej.
a semolina to JEST maka. konkretnie z pszenicy twardej durum.

ale ciekawa bylam, skad sie mogl wziac twj blad i dogrzebalam sie takiej
informacji:
Po wlosku "semolino" to kasza manna, a "semola" to rodzaj maki.

pat
--
vege.pl http://www.vege.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2004-01-24 15:17:45

Od: "Hanna Burdon" <h...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> a semolina to JEST maka.
Różnica między kaszą a mąką polega tylko na grubości mielenia. Nie wiem, czy
jest jakaś definicja określająca maksymalną wielkość ziarna mąki, ale
samolina jest chyba bardziej zbliżona do kaszki manny niż do mąki pszennej.

Hania

patelnia żeliwna - problem
czy da sie zrobic herbatniki w stylu petit beure?
buef strogonow
Szukam oryginalnego przepisu na Chinskie ciasteczka z wrozba.
utu