sępienie nasionek

1. Data: 2006-02-15 08:23:41

Temat: sępienie nasionek
Od: " leo" <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na grupie jest przynajmniej kolkoro miłośników liliowców. Czy ktoś z was bawi
się w krzyżowanie wartościowych odmian i uprawę siewek z takich krzyżówek?

A może ma nadmiarowe nasiona? Mogę się odwdzięczyć nasionami lilii. Kupiłem
trochę oznaczonych krzyżówek od Mirzana i trochę z lilyseeds.com. Wszystkiego
jest prawie 20 różnych krzyżówek, z każdej po 20-30 nasion, sam tego nie
wysieje bo nie mam tyle parapetów :)

Swoją drogą, to chyba jest już stan chorobowy z tymi nasionami... po co mi to
wszystko? Tylko stres jak padają, pozajmowane parapety, czasu masa idzie na
oglądanie "ile od wczoraj urosło" a potm jeszcze rtrzeba znaleźć miejsce w
ogrodzie... ;) Już zapowiedziałem mamie że wyrzucamy szpaler malin i tam
zrobimy mega-rabate liliowo-liliowcową (jak już te siewki podorastają), o
dziwo - nie protestowała :D

pozdrawiam
leo

2. Data: 2006-02-15 10:00:25

Temat: Re: sępienie nasionek
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " leo" <y...@g...pl> napisał w wiadomości

> Już zapowiedziałem mamie że wyrzucamy szpaler malin

I to jest prawidłowy kierunek myślenia. :-)

> i tam zrobimy mega-rabate liliowo-liliowcową

Liliowce są w porządku. Ale jeszcze lepiej na miejsce malin posadzic
winorośle. :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2006-02-15 10:39:57

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> czasu masa idzie na
> oglądanie "ile od wczoraj urosło"

przecież to jedna z najprzyjemniejszych rzeczy !!
TV przy tym, to dopiero złodziej czasu:-))
Skoro o nasionach - zostało mi trochę nasion smagliczki
białej, niestety to roślinka jednoroczna :-( jednak wysiana
wcześniej na parapecie, ma długi okres wegetacji, kwitnie
od wiosny do jesieni. Kwitnie pięknie, słodko pachnie
pszczółki i motyle kręca się nieustannie...
Gdyby ktos chciał, prosze pisac, tu lub na priv
pozdrawiam, Bogda

4. Data: 2006-02-15 10:55:24

Od: " leo" <y...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I to jest prawidłowy kierunek myślenia. :-)

> Liliowce są w porządku. Ale jeszcze lepiej na miejsce malin posadzic
> [...]

hehe :) Winorośle czekają na powstanie wiaty, na południowej ścianie której
jest dla nich zaplanowane (już jakiś czas temu) miejsce :)
pozdrawiam
leo

5. Data: 2006-02-15 10:57:48

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zrobimy mega-rabate liliowo-liliowcową (jak już te siewki podorastają), o

Nie zaczynaj równocześnie siania lilii i liliowców.Lilie nie wymagają
tyle miejsca, jak masz nasiona , siej wszystkie lilie, zawsze część wypadnie.
Poza tym,wchodzą do uprawy mowe typy liliowców, lepiej kupić parę nowych,
i samemu krzyżować.Nie licz na to,że dostaniesz nasiona liliowców najnowszej
generacji, takie z falbankami,wielokolorowe.Spytam kolegę czy może coś
odstąpić ze swojej kolekcji.
Nie daj się przypadkiem namówić na winogrona.
Pozdrawiam.Mirzan

6. Data: 2006-02-15 11:06:00

Od: _rais <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 15 Feb 2006 08:23:41 +0000 (UTC), leo napisał(a):

> Na grupie jest przynajmniej kolkoro miłośników liliowców. Czy ktoś z was bawi
> się w krzyżowanie wartościowych odmian i uprawę siewek z takich krzyżówek?
>
> A może ma nadmiarowe nasiona?

Ja nie mam ale chetnie dopiszę się w tym miejscu
jako kandydat do sępienia.

> Już zapowiedziałem mamie że wyrzucamy szpaler malin i tam
> zrobimy mega-rabate liliowo-liliowcową

I to jest słuszny kierunek myślenia.
Niestety teściowa nie chce zrezygnować z rabaty marchewkowej.

Moje liliowce:
http://www.fotogalerie.pl/galeria/galeria_raistand

7. Data: 2006-02-15 11:15:52

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dsuoed$m0n$1@inews.gazeta.pl leo
<y...@g...pl> napisał(a):

> wyrzucamy szpaler malin i tam zrobimy mega-rabate liliowo-liliowcową

Hejka. Zawczasu kup kilof i dynamit. :-) Likwidacja malin to pryszcz w
porównaniu z likwidacją łanu liliowców. :-(
Pozdrawiam katorżniczo Ja...cki

8. Data: 2006-02-15 11:26:42

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie daj się przypadkiem namówić na winogrona.

No dlaczego się narażasz? :-)
Czyżbyś w ramach grzywny nałożonej za takie bezecne dorady chciał mi
przysłac nasiona celozji grzebieniastej??
Pozdrawiam ;-)
Janusz

9. Data: 2006-02-15 11:28:53

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "_rais" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Niestety teściowa nie chce zrezygnować z rabaty marchewkowej.

A co? Lubi ołów, kadm i podobne korzeniowe rarytasy? To jej służy?
Pozdrawiam ;-)
Janusz

10. Data: 2006-02-15 11:36:21

Od: _rais <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 15 Feb 2006 12:28:53 +0100, Janusz Czapski napisał(a):

> Użytkownik "_rais" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A co? Lubi ołów, kadm i podobne korzeniowe rarytasy? To jej służy?

E... tak dużo to tego nie ma. Znaczy sie autka w poblizu niespecjalnie
jeżdżą. Nie da się wytłumaczyć, że więcej się za wodę do podlewania płaci
niż ta marchewka z ogórkami warta.

Moje liliowce:
http://www.fotogalerie.pl/galeria/galeria_raistand

Walentynka dla ogrodniczek