sernik

1. Data: 2007-07-26 19:25:02

Temat: sernik
Od: "Basia" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

chcialabym upiec dobry sernik ale szukam wyprobowanego przepisu

2. Data: 2007-07-26 19:36:38

Temat: Re: sernik
Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia pisze:
> chcialabym upiec dobry sernik ale szukam wyprobowanego przepisu

Niezawodny, wypraktykowany wielokrotnie sernik wiedeński.
Na kruchym cieście lub nie:

1 kg sera prawdziwego, najlepszego, 6 dużych najlepiej wiejskich jaj, 40
dag cukru pudru, 15 dag masła osełkowego, wanilia, skórka pomarańczowa.
Sernik robisz zwyczajnie: przetarty ser dodajesz po odrobinie do
utartego w makutrze masła, na przemian z koglem moglem z żółtek i z
połowy cukru. Później, jak zużyjesz składniki, ubijasz białka z resztą
cukru, delikatnie wszystko mieszasz + bakalie i do tortownicy.

Robię to z 1,5 kg cukru, więc proporcje się zmieniają. Oczywiście
żadnych budyniów, też coś, żadnych mąk, ani innego krochmalu. Tylko ser,
jajka, cukier i masło + bakalie.
--
BBjk

3. Data: 2007-07-26 19:45:14

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

BBjk wrote:

> 40 dag cukru pudru [...]
> Robię to z 1,5 kg cukru, więc proporcje się zmieniają.

?? to w koncu ile cukru i jakie proporcje na jedna tortownice o srednicy
24 cm?

MB

4. Data: 2007-07-26 19:52:31

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett pisze:

> ?? to w koncu ile cukru i jakie proporcje na jedna tortownice o srednicy
> 24 cm?

Sera! 1,5 kg sera miało być, pomyłka w druku. Z półtora kg sera robię w
dużej tortownicy, ale nie pamiętam jej średnicy.
Poszłam zmierzyć: 30 cm.
Zatem 1,50 kg sera na tortownice 30 cm, a na mniejszą podaję z 1 kg sera.
_______________________________

Teraz przepis wklejam dobrze:
[...]

__________________________________

Robię to z 1,5 kg sera, więc proporcje się zmieniają. Oczywiście

5. Data: 2007-07-26 22:30:46

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

BBjk wrote:
> Sera! 1,5 kg sera miało być, pomyłka w druku. Z półtora kg sera robię w
> dużej tortownicy, ale nie pamiętam jej średnicy.
> Poszłam zmierzyć: 30 cm.

Swietnie, akurat taka mam. U nas pojawil sie Farmer's Cheese, ktory jest
bardzo zblizony do twarogu, bardziej mialki, ale do sernika to chyba
dobrze. Czy moge zmielic ser w maszynce do mielenia miesa zamiast
ucierac w makutrze? Nie mam makutry! a tak bym chciala miec prawdziwa
makutre...

MB

6. Data: 2007-07-26 22:34:27

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

wzcoraj robilam babeczki czekoladowe na 40 osob w malych foremkach
muffinowych. Te babeczki mialy nadzienie wlasnie z tego twarogu
farmerskiego z koglem moglem, takiego troche jak na sernik, ale bez
ucierania. Wlewa sie te serowa mase w srodek czekoladowej babeczki. Po
upieczeniu serowa czesc sie troche zapada, ale jest bardzo smaczna. Czy
robilas cos takiego?

MB

7. Data: 2007-07-27 05:10:23

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett pisze:
> Czy moge zmielic ser w maszynce do mielenia miesa zamiast
> ucierac w makutrze? Nie mam makutry! a tak bym chciala miec prawdziwa
> makutre...

Imho wszystko możesz, co możesz - a jeśli zmielisz 2x, efekt będzie
zbliżony do makutrowego. Zresztą masz na pewno rozmaite malaksery itp,
jeśli będziesz dodawać po troszkę przygotowanych składników, w tym ser
już zmielony i miksować, powinno być ok. Że piany z białek nie można
miksować z resztą składników sernika, bo wszystko w diabły pójdzie, nie
muszę mówić - tylko wymieszać delikatnie.

Ps. Sernik dość znacznie rośnie podczas pieczenia, może troszkę
wylecieć, jeśli tortownica nie ma wysokich brzegów. W takim przypadku
dobrze dać ciut mniej wszystkiego.
--
BBjk

8. Data: 2007-07-27 05:14:07

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett pisze:
> [...]
> ucierania. Wlewa sie te serowa mase w srodek czekoladowej babeczki. Po
> upieczeniu serowa czesc sie troche zapada, ale jest bardzo smaczna. Czy

Nie.
Pomijając rożne inne aspekty, sama myśl o przyjęciu dla 40 osób napawa
mnie dreszczem, bynajmniej nie radosnego podniecenia.
--
BBjk, co to nie lubi zgromadzeń nijakich

9. Data: 2007-07-27 05:49:20

Od: "Sokolnik" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <i...@b...com> wrote in message

> [...]

> dobrze. Czy moge zmielic ser w maszynce do mielenia miesa zamiast
> ucierac w makutrze? Nie mam makutry! a tak bym chciala miec prawdziwa

Makutra:

http://sklep.holkap.pl/product/1189.html

http://chomik.pl/kamionka.htm

Aktualne i różne rozmiary
http://radiozet.allegro.pl/showcat.php?id=26022&orde
r=t&view=gtext

Moździeż - niezwykle przydatne narzędzie:

http://www.ceneo.pl/604203

Takich jest trzy rozmiary - warto wszystkie kupić:
http://www.ecospa.pl/porcelanowy-mozdzierz-tluczkiem
-p-114.html

Tu są dwa:
http://www.fide.pl/pl/silit/

http://tonkin.pl/catalog/product_info.php?products_i
d=1148

10. Data: 2007-07-27 05:59:10

Od: "Sokolnik" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sokolnik" <s...@o...pl> wrote in message

Mam w Izabelinie komplet trzech makutr z porcelany elektrotechnicznej
wykonane w Boguchwale koło Rzeszowa - moze by zrobili...
Fakt, ze podobne zakłady w Bochni też robią...

Pozdrowienia od Panslavisty. Może już nie będziesz na mnie taka zła?

PRZYPADKIEM WPADLEM...
też związane z kuchnią ale nie jedzenie
Kawa latte
co na randkowa kolacje?