sernik w piekarniku...

1. Data: 2005-04-01 21:20:27

Temat: sernik w piekarniku...
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jak długo trzymacie sernik w piekarniku? Taki z 1kg twarogu? W książce
było, że godzinę w 180st. Ja trzymałam 2 godziny i nadal patyczek był
mokry, chociaż góra już nieźle zbrązowiała. Wyłączyłam już go
oczywiście, ale boję się, że w środku będzie surowy. Czy to w ogóle
możliwe upiec sernik taki jasny, ładny jak z cukierni?

Ewa, sernikowa debiutantka

1. Data: 2005-04-01 21:26:34

Temat: Re: sernik w piekarniku...
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik medea napisał:

> [...]
> oczywiście, ale boję się, że w środku będzie surowy. Czy to w ogóle
> możliwe upiec sernik taki jasny, ładny jak z cukierni?

Około godziny. Jak się zbyt rumieni, to po prostu wyłączam grzanie z
góry, można też przykryć folią aluminiową, efekt powinien być podobny.
Patyczek wilgotny nie szkodzi, byle nie byl oblepioy serowym glutem. Po
upieczeniu dobrze jest na 10 min. zostawić w piekarniku, a wcześniej
okroic ostrym nozem od brzegów tortownicy (czy w czym pieczesz), wtedy
nie klapnie środek, tylko trochę opadnie równomiernie.

Oczywiscie,że jest mozliwy domowy sernik jak z cukierni, ale najczęściej
bywa o wiele lepszy, bo bez olejków i polepszaczy.
--
pa, Basaibjk

1. Data: 2005-04-01 21:29:29

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> już go oczywiście, ale boję się, że w środku będzie surowy. Czy to w
> ogóle możliwe upiec sernik taki jasny, ładny jak z cukierni?

Ja się tam na pieczonych sernikach nie znam - bo nie lubię, ale wydaje
mi się, że jak ten patyczek będzie całkiem suchy, to ten sernik zbyt
dobry nie będzie.
Ania
--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2005-04-01 21:43:53

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk napisał(a):

> Około godziny. Jak się zbyt rumieni, to po prostu wyłączam grzanie z
> góry, można też przykryć folią aluminiową, efekt powinien być podobny.

Mój po dwóch godzinach jest surowy w środku tak, jak przypuszczałam :-(.
Pozostaje mi tylko kupować serniki :-(

Ewa

1. Data: 2005-04-01 21:49:43

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mój po dwóch godzinach jest surowy w środku tak, jak przypuszczałam
> :-(.
> Pozostaje mi tylko kupować serniki :-(

Nie popadaj w depresję, tylko następnym razem zrób np. sernik
gotowany - gwarantuję że nie będzie w środku surowy.
Ania

1. Data: 2005-04-01 22:04:37

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik medea napisał:

> Mój po dwóch godzinach jest surowy w środku tak, jak przypuszczałam :-(.

A jaki masz piekarnik?

> Pozostaje mi tylko kupować serniki :-(

Spokojnie, musi być jakiś haczyk. Szczelny piekarnik? Na którym poziomie
pieczesz? W czym?
Coś się wymysli, bys nie miała surowego :)
--
pa, Bbjk

1. Data: 2005-04-01 22:17:34

Od: "Izolda" <izolda_80@USUŃ_TOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> środku będzie surowy. Czy to w ogóle możliwe upiec sernik taki jasny, ładny

Witam

Uważam, że 180 st. to za dużo, ja piekę 150 (max 160 st.) na środkowym poziomie
z termoobiegiem i zawsze sie udaje, może z przepisem coś nie tak.
Acha, piekę około godziny, nigdy nie patrzę na zegarek, robię to na "oko".

Pozdrowionka serdeczne
Izolda

1. Data: 2005-04-02 08:02:07

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk napisał(a):

> A jaki masz piekarnik?

> Spokojnie, musi być jakiś haczyk. Szczelny piekarnik? Na którym poziomie
> pieczesz? W czym?
> Coś się wymysli, bys nie miała surowego :)

Piekarnik mam elektryczny z grzaniem odgórnym, piekę mniej więcej na
środku :-). Raczej z piekarnikiem wszystko ok, bo inne placki wychodzą
mi cudo, tzn. równomiernie upieczone i wyrośnięte.

Pozdrawiam
Ewa

1. Data: 2005-04-02 08:03:00

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

@nn napisał(a):

> Nie popadaj w depresję, tylko następnym razem zrób np. sernik
> gotowany - gwarantuję że nie będzie w środku surowy.

Daj przepis ze szczegółowymi instrukcjami :-).

Pozdrawiam
Ewa

1. Data: 2005-04-02 08:54:11

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Daj przepis ze szczegółowymi instrukcjami :-).

http://tinyurl.com/4a8h8
Ania

wiosenny obiad
placuszki z kurczaka