serotonina-co powoduje jej niski poziom w org.?

1. Data: 2000-10-12 18:11:24

Temat: serotonina-co powoduje jej niski poziom w org.?
Od: "rob" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a co jest gdy sytuacja odwrotna.?

2. Data: 2000-10-13 15:47:42

Temat: Re: serotonina-co powoduje jej niski poziom w org.?
Od: Aldona Możdżyńska <b...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"rob" <j...@p...onet.pl> napisał / wrote:

> a co jest gdy sytuacja odwrotna.?
>
> Niski poziom serotoniny to depresja i brak energii. Niektóre leki przeciwdepresyjne

(np. prozac) podwyższają jej poziom - wraca wtedy chęć do życia (poznałam to na
własnej
skórze!)
Donia

3. Data: 2000-10-13 20:45:32

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aldona Możdżyńska" napisał(a):

> (np. prozac) podwyższają jej poziom - wraca wtedy chęć do życia (poznałam to na
własnej
> skórze!)
> Donia

Myślę, że traktujesz ten Prozac tak jak alkoholik- alkohol...Chyba już bez takich
proszków
niedługo nie będziesz mogła żyć i wreszcie wylądujesz czy tak czy siak-- u czubków
:-)

Kaja

4. Data: 2000-10-15 13:06:14

Od: "Simon" <s...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Chyba już bez takich proszków
>niedługo nie będziesz mogła żyć i wreszcie wylądujesz czy tak czy siak-- u
czubków :-)

> Kaja

Ta odpowiedź wynika z Twojego niedouczenia czy po prostu głupoty?

Szymon

Kaja napisał(a) w wiadomości: <3...@f...pl>...

5. Data: 2000-10-15 18:12:35

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Simon napisał(a):

> czubków :-)

> Ta odpowiedź wynika z Twojego niedouczenia czy po prostu głupoty?

Sam sobie oceń :-)

W moim bloku są dwie leko-narkomanki...Mają podobno depresję...i bez proszków
psychotropowych ( czy coś w tym rodzaju) nie potrafią żyć...Ciągle lądują na
odwyk do szpitala przy ul. Sobieskiego,... ale to na długo im nie pomaga.
Człowiek sam sobie powinien radzić ze swoimi kłopotami a nie uciekać się do
proszków, czy alkoholu.

Kaja

6. Data: 2000-10-15 18:53:07

Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaja wrote:

> [...]
> pomaga.
> Człowiek sam sobie powinien radzić ze swoimi kłopotami a nie uciekać się

A co począć z kimś, kto rzeczywiście choruje na depresję? Też powinien sam
sobie radzić ze swoimi kłopotami? :-{
--
Dariusz Laskowski Zarób dużo pieniędzy, a wszystko
mailto:d...@p...pl inne się jakoś potoczy.

7. Data: 2000-10-15 21:25:08

Od: "Pyzol" <p...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Kaja" <f...@f...pl> wrote in message
> [...]
> Człowiek sam sobie powinien radzić ze swoimi kłopotami a nie uciekać się

Prosac NIE jest srodkiem psychotropowym.
Twoja opinia, to opinia czlowieka, ktory przestaje jesc mieso z powodu
zanieczyszczenia ekologicznego powietrza i oczekuje mniej dzieki temu
kaszlec.

Jak bedziesz miala klopoty z wyrostkiem robaczkowym, napisz - przypomne ci
twoja rade. Na razie polece ja znajomym diabetykom, doradzajac odstawienie
insuliny. Ciekawe, czy wyjde z tego calo. :)

Kaska

8. Data: 2000-10-15 21:39:50

Od: j...@h...torun.pl (Jaroslaw Laczkowski) szukaj wiadomości tego autora

> Prosac NIE jest srodkiem psychotropowym.

Male sprostowanie: leki psychotropowe to leki oddzialywujace na psychike
czlowieka. Prozac jest lekiem psychotropowym. Wlasciwosci psychotropowe ma
tez wiele lekow np. nootropil, vit. E, geriavit itd.itp.
Natomiast Prozac jest lekiem przeciwdepresyjnym, a nie uspokajajacym. Nie
jest tez lekiem uzalezniejacym. Od Prozacu czlowiek nie uzaleznia sie (w
przeciwienstwie do typowych lekow uspokajajacych - relanium, elenium,
lorafen itd).
Czasami depresja wymaga leczenia farmakologicznego, ktore czesto moze
czlowiekowi w depresji uratowac zycie. A srodki przeciwdepresyjne to nie
narkotyki, nie uzalezniaja i nie powoduja zmian w funkcjonowaniu ludzi bez
depresji.
Pozdrawiam
Jarosław Łączkowski
mailto: j...@h...torun.pl
http://www.alzheimer.pl/alzheimer/klub/o_nas2/laczk.
html

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-sci-medycyna
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-sci-medycyna/

9. Data: 2000-10-16 11:52:35

Od: "Simon" <s...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście leki przeciwdepresyjne mogą powodować uzależnienia.
Wszystko zależy od sposobu prowadzenia pacjenta przez lekarza, właściwości
leku, sposobu jego
odstawienia.

Co do pytania zawartego w tytule listu, to nie jestem w 100% pewien ale
wydaje mi się,
że przyczyny obniżania się poziomu neuroprzekaźników nie są do końca znane.

Wiadomo natomiast jaki może być skutek obniżonego poziomu serotoniny -
często jest nim depresja.

Leczenie depresji nie musi się odbywać przy użyciu leków.
Czasami dobre efekty przynosi terapia przeprowadzona przez doświadczonego
psychiatrę,
jednak ze względu na koszty nie jest to metoda, od której rozpoczyna się
leczenie.

Co do leków to można je podzielić na trzy grupy

1) Leki starszej generacji
- trójpierścieniowe, np. imipramina
- czteropierścieniowe
Ich podstawową wadą jest to, że oddziaływają nieselektywnie tzn. zarówno
na serotoninę jak i noradrenalinę (inny neuroprzekaźnik) przez co
jednym z efektów ubocznych ich przyjmowania może być duża senność,
obniżenie napędu, możliwości poznawczych itd. Z tego powodu nie
są zapisywane ludziom prowadzącym bardzo aktywny tryb życia.
Zalety to skuteczność i koszt kuracji, który nie jest zbyt wysoki.
2) Selektywne inhibitory wychwytu zwrotnego:
- serotoniny, np.: prozac, seroxat, cipramil
- serotoniny i noradrenaliny: effectin
Zaleta - działają przy stosunkowo małych efektach ubocznych i w
większości przypadków łatwo je odstawić. Tu uwaga: ostatni
z wymienionych leków, effectin ma bardzo złą opinię wśród pacjentów
jeżeli chodzi o jego odstawienie. Są nawet grupy dyskusyjne ludzi
którzy przeszli lub przechodzą proces jego odstawienia. Jest to tym
bardziej niepokojące, że w dokumentacji producenta jest niewiele
informacji na ten temat. Osobiście odradzam przyjmowanie tego leku
3) Inhibitory monoaminooksydazy (bardzo mi się podoba ta nazwa :)) - w
Polsce dostępny tylko aurorix. Lek ten należy do najnowszej
generacji IMAO i nie wymaga przestrzegania ścisłej diety.
Jest wysoce prawdopodobne, że nie będzie większych problemów z jego
odstawieniem. W Polsce nie jest to lek pierwszego rzutu i uważa
się go za skuteczny w leczenie depresji atypowych co chyba nie jest do
końca "sprawiedliwe"

Wadą leków z grupy 2 i 3 jest cena kuracji.

Moja rada to udać się do dobrego psychiatry i zebrać na temat przepisanego
leku jak najwięcej informacji (od lekarza ale również w internecie). Po
podjęciu leczenia trzeba się jednak uzbroić w cierpliwość - nie każdy lek
odpowiada wszystkim pacjentom, a na efekty trzeba z reguły poczekać od 1 do
4 tygodni.

Powodzenia

Szymon

10. Data: 2000-10-16 19:28:20

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz Laskowski napisał(a):

> A co począć z kimś, kto rzeczywiście choruje na depresję? Też powinien sam
> sobie radzić ze swoimi kłopotami? :-{

Przypuszczam, że w Polsce co trzeci dorosły człowiek miewał jakieś tam swoje
tragedie życiowe i w związku z tym -- depresję... i nie wszyscy biegli zaraz do
lekarza psychiatry po proszki na depresję.
Ci co się ratowali proszeczkami przeciwdepresyjnymi itp... już do grona
normalnych osób nie należą...Tak jest w przypadku dwóch moich sąsiadek--niestety
:-(

Kaja

przepuklina u 7 latka, czy konieczny jest zabieg operacyjny
jelita-złe wchłanianie-jak to wyleczyć?
przepuklina jadra miazdzystego!?
Stetoskopy za grosze (kilkadziesiąt szt) - sprzedam...
laktacja-prosba o wyjasnienie