serotonina-co powoduje jej niski poziom w org.?

11. Data: 2000-10-16 19:38:59

Temat: Re: serotonina-co powoduje jej niski poziom w org.?
Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pyzol napisał(a):

> Prosac NIE jest srodkiem psychotropowym.

Tak???... Jeśli nie uzależnia, to biegnę do lekarza po receptę...Miałam ostatnio
strasznie dużo kłopotów...Same nieszczęścia mi na głowę pospadały...Zupełnie
nieoczekiwanie...Tylko, że biorąc te proszeczki bedę beztroska, radosna
przestanę myśleć co dalej i inni będą musieli myśleć za mnie...a to już nie
będzie normalne.:-(

Kaja

12. Data: 2000-10-16 19:45:04

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaroslaw Laczkowski napisał(a):

> A srodki przeciwdepresyjne to nie
> narkotyki, nie uzalezniaja i nie powoduja zmian w funkcjonowaniu ludzi bez
> depresji.

Czy lekarz rodzinny może wystawić na ten lek receptę?...Trudno człowiekowi
zdrowemu biec po receptę do psychiatry :-)

Kaja

13. Data: 2000-10-16 21:54:50

Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaja wrote:

> Przypuszczam, że w Polsce co trzeci dorosły człowiek miewał jakieś tam
> swoje tragedie życiowe i w związku z tym -- depresję... i nie wszyscy
> biegli zaraz do lekarza psychiatry po proszki na depresję.

Ale pleciesz. Nie odróżniasz depresji reaktywnej od endogennej. Takie
wypowiedzi w stosunku do chorych na tę ostatnią są wyjątkowo niesprawiedliwe.
--
Dariusz Laskowski Odnoszę wrażenie, że w Twoich artykułach
mailto:d...@p...pl kryje się alternatywna treść: I want plonk.

14. Data: 2000-10-16 21:56:05

Od: j...@h...torun.pl (Jaroslaw Laczkowski) szukaj wiadomości tego autora

> Przypuszczam, że w Polsce co trzeci dorosły człowiek miewał jakieś tam
swoje
> tragedie życiowe i w związku z tym -- depresję...

To co sie popularnie zwie depresja (smutek czy przygnebienie po jakiejsc
utracie lub niepowodzeniu) niewiele ma wspolnego z depresja jako stanem
chorobowym.
Wszyscy (sadze, ze sie nie myle) przezywalismy jakies stany depresyjne,
natomiast na depresje prawdziwa choruje kilka procent osob.
Podczas gdy w tym pierwszym przypadku do leczenia farmakologicznego dochodzi
sporadycznie, w przypadku depresji prawdziwej koniecznosc leczenia
farmakologicznego (w stosunku do depresji co najmniej nasilonej srednio)
zachodzi prawie zawsze (niezaleznie od psychoterapii).

Pozdrawiam
Jarosław Łączkowski
mailto: j...@h...torun.pl
http://www.alzheimer.pl/alzheimer/klub/o_nas2/laczk.
html

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.sci.medycyna
http://niusy.onet.pl/pl.sci.medycyna

15. Data: 2000-10-16 21:58:53

Od: j...@h...torun.pl (Jaroslaw Laczkowski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nieoczekiwanie...Tylko, że biorąc te proszeczki bedę beztroska, radosna
> przestanę myśleć co dalej i inni będą musieli myśleć za mnie...a to już

Prozac nie jest tabletka szczescia. U osob nie majacych depresji moze
wywolac najwyzej nudnosci.
Prozac nie gwarantuje tez wygranej w totolotka, urody i powodzenia u plci
przeciwnej ...
A lekarz, ktory zapisuje leki zgodnie z zyczeniem pacjenta, a nie zgodnie z
wymogami wiedzy medycznej, jest marnym lekarzem. Nie radze do takiego
lekarza chodzic.

16. Data: 2000-10-16 22:00:08

Od: j...@h...torun.pl (Jaroslaw Laczkowski) szukaj wiadomości tego autora

> Czy lekarz rodzinny może wystawić na ten lek receptę?...Trudno człowiekowi
> zdrowemu biec po receptę do psychiatry :-)

Lekarz rodzinny moze wystawic recepte na ten lek, jak i na kazdy inny.
Natomiast po co osobie zdrowej zazywac jakies leki???

17. Data: 2000-10-17 02:09:43

Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

Kaja wrote:

> Sam sobie oceń :-)
>
> W moim bloku są dwie leko-narkomanki...Mają podobno depresję...i bez proszków
> psychotropowych ( czy coś w tym rodzaju) nie potrafią żyć...Ciągle lądują na
> odwyk do szpitala przy ul. Sobieskiego,... ale to na długo im nie pomaga.
> Człowiek sam sobie powinien radzić ze swoimi kłopotami a nie uciekać się do
> proszków, czy alkoholu.
>
> Kaja

ok, sprobuj to powiedziec np. komus choremu na cukrzyce;
dlaczego ma sie uciekac do proszkow (i.e. insuliny),
przeciez powinien sam sobie radzic ze swoimi klopotami.

Mariusz

18. Data: 2000-10-17 21:55:09

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Krawiec napisał(a):

> ok, sprobuj to powiedziec np. komus choremu na cukrzyce;
> dlaczego ma sie uciekac do proszkow (i.e. insuliny),
> przeciez powinien sam sobie radzic ze swoimi klopotami.

Co ma wspólnego cukrzyca z lekami przeciwdepresyjnymi?..hę?
Nieodpowiednie porównanie...

Kaja

19. Data: 2000-10-18 21:59:12

Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu> szukaj wiadomości tego autora

Kaja wrote:

> Co ma wspólnego cukrzyca z lekami przeciwdepresyjnymi?..hę?
> Nieodpowiednie porównanie...
>
> Kaja

to, ze zarowno cukrzyca jak i depresja sa powaznymi chorobami,
ktore nalezy leczyc i ktore nie wylecza sie same tak jak np. grypa.
Zostawione same sobie obydwie choroby prowadza do dosc
powaznych konsekwencji.
Doradzanie choremu na depresje, by "poradzil sobie sam" jest
po prostu nieodpowiedzialne.

Mariusz

20. Data: 2000-10-19 00:12:55

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz Krawiec napisał(a):

> [...]
> powaznych konsekwencji.
> Doradzanie choremu na depresje, by "poradzil sobie sam" jest

A wiesz?...ja poradziłam sobie sama...i nie dopuściłam do siebie
depresji...a pospadały na mnie ostatnio same nieszczęścia-- łącznie z
utratą pracy ( co prawda nie płaczę za nią, bo chciałam się już
wcześniej zwolnić, tylko miałam w niej tyle pracy, że nie miałam czasu
na szukanie nowej i to jest moim błędem)... i jestem teraz bez środków
do życia...Ale to tylko na marginesie.
Moim jedynym nałogiem oprócz papierosów jest komputer, bo zasiadałam
przy nim, żeby zapomnieć o kłopotach, ale nie faszerowałam się nigdy (i
nigdy nie będę) żadnymi prochami przeciwdepresyjnymi...

Pozdrawiam
Kaja

przepuklina u 7 latka, czy konieczny jest zabieg operacyjny
jelita-złe wchłanianie-jak to wyleczyć?
przepuklina jadra miazdzystego!?
Stetoskopy za grosze (kilkadziesiąt szt) - sprzedam...
laktacja-prosba o wyjasnienie