serwetka techniką filet - problemopytania :)

1. Data: 2002-12-09 11:13:16

Temat: serwetka techniką filet - problemopytania :)
Od: "kroowka" <o...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

mroźne hej z Olsztyna :)
wczoraj doszłam do połowy mojej pierwszej dosyć dużej serwetki robionej
szydełkiem tymi pustymi i pełnymi kwadracikami (no właśnie u mnie nie
bardzo..., ale to zaraz). Dla pełnej jasności powiem, że to z Kramu z
robótkami nr 12, str 22 :)))
No i włąśnie nasuwa mi się parę problemopytań :) pomożecie? :)))) ładnie sie
uśmiecham :))))
1. jak już wspomniałam, kwadraciki są raczej prostokącikami i cała serwetk
awcale nie wychodzi 64x64 jak napisali, jestem w połowie i już jakieś 3-4 cm
brakuje mi na wysokość w stosunku do szerokości. Wiem że trochę się
anciągnie, ale aż tyle??? Wypatrzyłąm w jakiejś innej gazetce, że tam we
wzorze są podwójnie nawijane słupki. Może powinnam tak robić, żeby mi
wychodziło bardziej kwadratowo?
2. w tej serwetce trzeba było dodać w jednym rzędzie dużo kwadracików na raz
i tu mi wyszły falbanki :((( tam gdzie nabierałam łańcuszek, a spowrotem
dopiero robiłam słupki jeszcze nie jest tragicznie (chociaż też się
marszczy) ale z drugiej (tam robiłąm słupek z dodatkową pętelka na dole i o
tą pętelkę zaczepiałam następny słupek też z dodatkową pętelką). Może da sie
to robić inaczej?? bo ciaśniej to się starałam, ale nie bardzo wyszło
3. pojedyncze kwadraciki jakoś mi się udaje dodawać, chociaż troszkę sę
wykręcają
4. pewnie jak dojdę do zbierania dużej ilości krateczek w ednym rzędzie t
oteż coś mi nie będzie wychodzić, więc może od razu coś podpowiecie. Narazie
odejmuję pełne krateczki przerabiając najpierw słupki tylko do połowy, a
później po 2 razem, a ostatnie 3 razem (tak wyczytałam w jakiejś Annie).
Pustych nie muszę w tej serwetce, więc narazie nie muszę wiedzieć jak :))
o matko, ale mi długie wyszło :))) ale to juz koniec, możecie odetchnąć :)
i zacząć radzić :))))))))))
Pozdrówki

--
* o * Olcia
* ,/\,

1. Data: 2002-12-09 13:50:05

Temat: Re: serwetka techniką filet - problemopytania :)
Od: "maja" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja od niedawna dopiero szydelkuje (jakis rok), ale teraz tez robie bieznik
filetem ("Robotki reczne" 10/2002 - ten w rozyczki). zauwazylam, ze wazne
jest, czy dobrze dobierasz numer szydelka do nici. ja uzywam Snehurki
(pieniadze !!!!) i do niej szydelka 1.3, bo jak zapomnialam go ze soba
wziac, a u mmay bylo nr 1.75, to wychodzily mi dluzsze slupki - czyli te
"prostokaciki". napisz, jaki numer szydla - moze dlatego ci sie marszczy jak
dodajesz duzo kratek na raz ?
a moze robisz zbyt ciasny (lub rozwlekly) lancuszek ?

maja (Rzeszow)

1. Data: 2002-12-09 13:58:10

Od: "Grazyna" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Skad ja to(prostokatne kwadraciki) znam!!! :-)))
Ale wlasciwie powinnam mowic w czasie przeszlym, bo juz po problemie.
Otoz Anna radzi aby w wypadku takiego znieksztalcania zamiast pojedynczego
slupka robic 1,5 slupka. Postaram sie wytlunaczyc: Nawijasz na szydelko
nitke jak do slupka podwojnego(2 narzuty),, wkluwasz sie w ,,podloze", czyli
dolny rzad, po wyciagnieciu szydelka masz na nim teraz : oczko,
2 narzuty i nitke - te z wyciagniecia. Przerabiasz teraz najpierw dwie
petelki z szydelka, a za nastepnym zamachem wszystkie trzy. Slupek nie jest
podwojny, ale wyzszy niz pojedynczy.
U mnie zdaje egzamin i nareszcie moje filety maja kwadratowe kwadraciki
;-)))

Co do dalszej vczesaci - troche pomaga na ,,falbankowanie" obrzycenie
calosci roboty po zakonczeniu jednym rzedem oczek scislych. W miare
nabywania wprawy bedzie coraz lepiej ;-)
Powodzenia zycze
Grazyna :-)))

. Przerabiasz najpierw dwa z

1. Data: 2002-12-09 14:04:42

Od: "kroowka" <o...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maja" <m...@m...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
jak
> dodajesz duzo kratek na raz ?
> a moze robisz zbyt ciasny (lub rozwlekly) lancuszek ?

hej :)
ja też mam Snehurkę, bo taką mi dali w sklepie :)) a szydełko mam nr 2, ale
takie z plastikową rączką, czyli jak tu kiedys dyskutowałyśmy, nie wiadomo
jaki to numer na normalne, tak na oko to moze i podobne do normalnego nr 2.
następnym razem sprubuję normalne i tak inumerek jak mówisz.
ale mi to wychodzą za niskie te słupki i na wysokość serwetka ma dużo mniej
niż na szerokość
z łańcuszkiem to rozumiem, ciaśniejszy - gęściej, luźniejszy- falbanka
gorzej jest z drugiej strony robótki, bo tam trzeba dodawać od razu słupki,
bez łańcuszka i to tam mi wyszło najbardziej 'falbaniaście'. Jak dodajesz
pełne kwadraciki na lewym końcu robótki?

--
* o * Olcia
* ,/\,

1. Data: 2002-12-09 14:13:34

Od: "maja" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak dodajesz
> pełne kwadraciki na lewym końcu robótki?

tak jak powiedzieli w opisie: 2 oczka lancuszka i 1 poczworny slupek. to
jest moja pierwsza robotka siatkowa z dodawaniem i ujmowaniem (prostym i
ukosnym), ale raczej mi chyba dobrze wychodzi. moze jest na to inny sposob ?

maja

1. Data: 2002-12-09 14:14:13

Od: "Elzbieta Broda" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Widzisz słupek słupkowi nierówny, ja solidnie dociągam (i to nie tylko
szydełko, druty też), a moja mama nie i ten sam wzór wykonany przez nas
wygląda czasami jak dwie różne serwetki (pomińmy wymiary końcowe), może
spróbuj zrobić kawałek słupkami podwójnie nawijanymi i zobacz jaki będzie
efekt. Na pocieszenie można poczytać "Zaraz będę pruła". Powodzenia.
E.B.

1. Data: 2002-12-09 14:16:58

Od: "kroowka" <o...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grazyna" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
jest
> podwojny, ale wyzszy niz pojedynczy.
> U mnie zdaje egzamin i nareszcie moje filety maja kwadratowe kwadraciki

oooo, konieczie wyprobuję w następnej serwetce (bo m sie spodobało i na
pewno na tej nie zakończę)

> Co do dalszej vczesaci - troche pomaga na ,,falbankowanie" obrzycenie
> calosci roboty po zakonczeniu jednym rzedem oczek scislych. W miare
> nabywania wprawy bedzie coraz lepiej ;-)

też o tym myślałam, będę musiała pokombinować i najwyżej jakość
przymarszczyć neico i obrobić ścisłymi (w co drugie np. oczko, powinno być
dobrze, bo znając swoje możliwości jak się wbiję w każde, to mi się jeszcze
bardziej rozlezie :))) )

> Powodzenia zycze
> Grazyna :-)))

dzięki, będę się starać i uczyć :))))

--
* o * Olcia
* ,/\,

1. Data: 2002-12-09 14:23:39

Od: "kroowka" <o...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elzbieta Broda" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Widzisz słupek słupkowi nierówny, ja solidnie dociągam (i to nie tylko
> szydełko, druty też), a moja mama nie i ten sam wzór wykonany przez nas
> wygląda czasami jak dwie różne serwetki (pomińmy wymiary końcowe), może

z tym się zgadzam, moja mama nie szydełkuje, ale jak ona mi albo ja jej
przerobimy chociaż rządek na drucikach, to strasznie to widać (ja robię
ciasno, a ona luźno)

> spróbuj zrobić kawałek słupkami podwójnie nawijanymi i zobacz jaki będzie
> efekt. Na pocieszenie można poczytać "Zaraz będę pruła". Powodzenia.

wiem :))))))) to uszlachetnia :)))))

ale ja zrobię drugą lepiej, a ta już taka zostanie, bo ma być na święta,
naprawię tylko co się da według podpowiedzi :)))))
oczywiście ponaciągam jeszcze jak się da i może coś z tego będzie :))))

Pozdrówki

--
* o * Olcia
* ,/\,

1. Data: 2002-12-09 14:26:08

Od: "kroowka" <o...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ukosnym), ale raczej mi chyba dobrze wychodzi. moze jest na to inny sposob

to tak dodajesz puste krateczki, a ja mam same zapełnione na brzegach.
a co Twój opis mówi o pełnych ? jeśli możesz zacytować :))

--
* o * Olcia
* ,/\,

1. Data: 2002-12-09 14:38:09

Temat: Re: serwetka techniką filet - problemopytania :) +może któraś Krakowianka mi pokaże...?
Od: "Anna Deręgowska" <a...@k...ae.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,
A ja mam jeszcze inną sugestię - pojedynczy słupek patentowy. Podwójnymi
wychodziły mi również prostokąciki, więc szybko zrezygnowałam (sprute 3
rzędy po 90 "oczek"), potem był pojedynczy, też tak sobie... A patentowym
jest super:) Natomiast co do falbankowania - dużo się naciąga i dużo można
wyrównać. Sprawdziłam po ok. 1/3 duuużego bieżnika (akurat skończył mi się
motek). Wyprałam, naciągnęłam i... byłam w szoku - zrobiło się prawie
równiusieńkie. Także nie przejmuj sie - po praniu i naciągnięciu dużo się
wyrównuje:)
Ja niestety ciągle nie umiem ładnie zrobić dodawania oczek - tu moja prośba
do Krakowianek (albo każdej która będzie w Kraku i będzie mieć trochę
czasu) - czy któraś z Was może mi pokazać jak to zrobić. Niestety, na opis
jestem za tępa. Próbowałam, próbowałam i nic...:((((
Pozdrawiam
Aneczka (Kraków)
GG: 155657

witam po przerwie