shoarma

1. Data: 2002-03-16 12:14:51

Temat: shoarma
Od: "Maya" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Jakiś czas temu zjadłem sobie w Szczecinie w Steakhous'ie shoarmę. Nie wiem
czy to jest ich własny przepis, ale próbuje toto znaleźć. Może ktoś wie jak
się to przyrządza - byłbym bardzo wdzięczny.

1. Data: 2002-03-16 13:20:29

Temat: Re: shoarma
Od: "MAREK S." <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

sprobuj na pl.rec.kuchnia
pozdrawiam

Marek

1. Data: 2002-03-16 13:22:04

Od: "MAREK S." <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

sorry, nie tu mialo isc
pozdrawiam

Marek

1. Data: 2002-03-16 17:02:24

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Maya wrote:

> [...]
> wiem czy to jest ich własny przepis, ale próbuje toto znaleźć. Może ktoś
> wie jak się to przyrządza - byłbym bardzo wdzięczny.

poszukaj w archiwum listy. Już było na ten temat dość dużo.
Aha, możesz też poszukać goglem w internecie, shoarma, shawarma, i podobne
kombinacje.

Waldek

1. Data: 2002-03-16 18:22:12

Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Aha, możesz też poszukać goglem w internecie, shoarma, shawarma, i podobne
> kombinacje.
>
> Waldek

A Ty z laptopem pojechales, czy Cie juz wylali z pracy w tej Szwecyji?
Jak idzie?

******
m-gosia
******

1. Data: 2002-03-16 20:49:43

Temat: Szwecja, trochę OT, było: shoarma
Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

> A Ty z laptopem pojechales, czy Cie juz wylali z pracy w tej Szwecyji?
> Jak idzie?

no nie wylali. Od wtorku do piątku na robotach w Linsköping a dzisiaj w
domu.
Aby tak do garów wrócić: żarcie wieczorne było znakomite, ale na normalną
kieszeń nie do zapłacenia. Ale jak zapraszają, to lepiej smakuje ;-)

We wtorek: McDonald ;-) ale się nie chciało nic innego. W środę jadłem te
köttboler w stołówce. Nic specjalnego. Wieczorem za to orgia na resorach:
przystawka: łosoś bejcowany na ciepło i jakieś roślinki, podobne do
szczypiorku, ale delikatniejsze serwowane w kieliszku jak bukiecik kwiatków
potraktowane vinagrette. Do tego bułeczki z solonym masłem. Na główne danie
stek wołowy z zapieczonymi ziemniakami i sałatą. Na deser szwedzki naleśnik
z lodem waniliowym. Do każdego dania wybrane wino. Super żarcie, świetne
wina, tylko kosztowało to tym razem > 100EUR od łeba.
Na następny dzień stołówka jak każda inna: sałatka z dressingiem wodnym, bo
olej wyszedł. Potraktowałem solą, pieprzem i tabasco i dało się zjeść. Na
głowne jakieś karbonara. Wieczorem moja ulubiona knajpa w Linsköping o
nazwie Kikobar. Podają tam dania japońskie i europejskie. Ja się
skoncentrowałem na japońskich daniach. Na przystawkę sushi, choć właściwie
było to sashimi z sosem sojowo-imbirowo-wasabi. Na główne danie mieszane:
pieczone king prowns (jak się te zwierza po polsku nazywają? te duże
krewetki?) w cieście, sashimi, normalne krewetkowe sushi, wołowina w sosie
sojowym (taka plasterkowana) z tempura no i ryż. Do tego lekki olej czyli
lettöl ;-) (znaczy cienkie piwo, kac dnia poprzedniego się jeszcze
meldował, bo po jedzeniu i małym spacerze ugrzęźliźmy w pubie, dopóki
krzeseł na stoły nie postawili). Piątek tylko do obiadu w Linsköping. Obiad
na ulicy, Kebab ;-) Chciałem spróbować szedzką wersję hot-doga: bułka,
ziemniaki püre i kiełbaska, ale akurat nie po drodze było. Po południu
odlot do Berlina, ze względów finansowych przez Kopenhagę i Brukselę.

Z zakupów tylko Tyrsk Pepper Lakrits oraz Snys. Tego specjalnego śledzia
nie znalazłem. Był tylko curry-syld firmy Abba, ale ten jest też w Berlinie
i to dużo taniej ;-)

No to tyle sprawozdania. W samolotach dali po bułce z czymś. W Brukseli
kupiłem jeszcze słynną czekoladę i pozbierałem trochę monet europejskich z
różnych krajów, bo by mnie dzieciaki pozabijały. W szkołach rozpętała się
mania zbierania różnych monet euro ;-)

To by było na tyle. Wracamy do garów.

Waldek

1. Data: 2002-03-16 22:23:40

Temat: Re: Szwecja, trochę OT, było: shoarma
Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> z lodem waniliowym. Do każdego dania wybrane wino. Super żarcie, świetne >
wina, tylko kosztowało to tym razem > 100EUR od łeba> To by było na tyle.
Wracamy do garów.

> Waldek

Niezle, to nastepnym razem lece na ten obiadek, a reszte sobie daruje ))

m-gosia

1. Data: 2002-03-17 00:50:28

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"waldemar z domu" <w...@t...de> a écrit dans le message news:
a70b2h$3sd$02$...@n...t-online.com...
> Z zakupów tylko Tyrsk Pepper Lakrits oraz Snys. Tego specjalnego śledzia
> nie znalazłem. Był tylko curry-syld firmy Abba, ale ten jest też w
Berlinie
> i to dużo taniej ;-)

...ja pokornie przepraszam, dopytalam sie juz kumpli. Ten sledz w koperku to
z Danii byl... mille excuses !

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2002-03-17 13:46:03

Od: "Maya" <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"waldemar z domu" <w...@t...de> wrote in message
> Maya wrote:

oka, a gdzie znajdę archiwum listy? Googlem pojechałem ale znalazłem mase
przepisów w językach których ja nie za bardzo rozumiem...:(

1. Data: 2002-03-17 14:02:01

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Maya wrote:

> "waldemar z domu" <w...@t...de> wrote in message
>
> oka, a gdzie znajdę archiwum listy? Googlem pojechałem ale znalazłem mase
> przepisów w językach których ja nie za bardzo rozumiem...:(

no to masz link, długi jak grypa, ale do wątka. Jak chcesz sam szukać, to
www.google.com -> groups -> wstukaj shoarma i trafisz do wątka. news.tpi.pl
też powinno dać wynik.

http://groups.google.de/groups?hl=pl&ie=ISO-8859-2&o
e=ISO-8859-2&threadm=9imatp%24fg%241%40news.tpi.pl&r
num=2&prev=/groups%3Fq%3Dshoarma%26hl%3Dde%26ie%3DIS
O-8859-2%26oe%3DISO-8859-2%26selm%3D9imatp%2524fg%25
241%2540news.tpi.pl%26rnum%3D2

aha, wszystko w jednej linijce.

Waldek

Kolorowy Biszkopt :-)