sianie ????

1. Data: 2009-08-01 03:57:31

Temat: sianie ????
Od: MAYKY <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
wielkimi krokami zbliża się czas kiedy będę musiał wysiać
trawę na "polu" o którym wspominałem kilka tygodni temu .
Sprawa przygotowania ziemi została już ustalona i załatwiona
z miejscowym rolnikiem .
Mam jednak pytanie praktyczne , który z siewników będzie najlepszym
rozwiązaniem , chodzi mi głównie o praktyczne zastosowanie .
Czy do owych 50 arów zda egzamin jakis siewnik gardeny ?????
( mam wątpliwości co do jego małych kółek ) czy ;lepiej zainwestować w
cos takiego
http://www.allegro.pl/item702745082_siewnik_texas_25
kg_najlepszy_na_allegro_gratis.html
duze porządne koła ......
Od razu mówię nie mam możliwości wysiania innego mechanicznego ( przez
rolnika )
A może zda zadanie taki zwykly siewnik reczny wydmuchowy ,
Upierd......... bedzie ciągłe dosypywanie trawy bo tam strasznie malo
wchodzi , ale i tak "przebiec" bedzie trzeba tyle samo ....

pozdrawiam

Mayky

2. Data: 2009-08-01 06:30:30

Temat: Re: sianie ????
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od razu  mówię nie mam możliwości wysiania innego mechanicznego ( przez
> rolnika )

Siej ręcznie,przecież to wszystko jedno jak pastwieko będzie obsiane,
i tak to zdepczą i za tego...
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2009-08-01 15:02:22

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MAYKY" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
kg_najlepszy_na_allegro_gratis.html

Daj spokój z tymi zabawkami. Siej recznie.
Poważnie.

Kris

4. Data: 2009-08-01 18:28:59

Od: "waldek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ( mam wątpliwości co do jego małych kółek ) czy ;lepiej zainwestować w
> [...]

Najlepiej (na takiej powierzchni) ręcznie, najlepiej na "krzyż" Szybciej i
dokładniej. Po sianiu pobronować lekkimi bronami i powałować gładkim wałem.
I modlić się o deszcz :)
Pozdrawiam - Waldek

5. Data: 2009-08-05 17:59:12

Od: MAYKY <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najlepiej (na takiej powierzchni) ręcznie, najlepiej na "krzyż" Szybciej i
> dokładniej. Po sianiu pobronować lekkimi bronami i powałować gładkim wałem.
> I modlić się o deszcz :)

planuje siac w polowie wrzesnia wiec licze ze deszcze beda bez modłow :):)

Właśnie chce zrobic sobie ( mam mozliwosci warsztatowe) walec z rury
stalowej czy rura fi 500 szerokosci 1 metra ktora bedzie wazyc okolo 130
kg to nie za wielki ciezar ???? ile taki walec powinien miec masy ?????

> Pozdrawiam - Waldek

pozdrawiam
Mayky

6. Data: 2009-08-05 18:08:14

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bedzie wazyc okolo 130
> kg to nie za wielki ciezar ???? ile taki walec powinien miec masy ?????

Ile żona uciągnie.
Pozdrawiam.Mirzan

7. Data: 2009-08-05 19:36:29

Od: "J_K_K" <J...@i...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Właśnie chce zrobic sobie ( mam mozliwosci warsztatowe) walec z rury
> stalowej czy rura fi 500 szerokosci 1 metra ktora bedzie wazyc okolo 130
> kg to nie za wielki ciezar ???? ile taki walec powinien miec masy ?????

A mnie wychodzi 785 kg.
Po napełnieniu wodą do pełna oczywiście :-)

Walec do traktorka ogrodniczego
(aczkolwiek przewidziany do utwardzania boisk)
napełnia się 245 l + kierowca na górze :-)

Pzdr

JKK

8. Data: 2009-08-06 03:48:15

Od: MAYKY <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

J_K_K pisze:
> Użytkownik "MAYKY" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
>
> A mnie wychodzi 785 kg.
> Po napełnieniu wodą do pełna oczywiście :-)

no ja przyjąłem +/- sama rura zeby nie trzeba bylo sie
bawic w dolewanie wody choc to nie problem dospawac kruciec

> Walec do traktorka ogrodniczego
> (aczkolwiek przewidziany do utwardzania boisk)
> napełnia się 245 l + kierowca na górze :-)

hmmmmmmm
no to mój "suchy" miałby polowe.....
sugerujesz ze za duzo ???

Coś jest w słowach Mirzan-a ;-)
tylko jak sprawdzic przez zaspawaniem :):):)

Mayky

9. Data: 2009-08-06 04:15:58

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> no ja przyjąłem +/- sama rura zeby nie trzeba bylo sie
> bawic w dolewanie wody choc to nie problem dospawac kruciec

W tym celu - można walec zabetonować i dopiero zaspawać (o ile nie
będzie transportowany), zabetonowanie ma zalety - nie zamarznie pozostawiony
na łonie, nie pognie się przy najeździe na kamień i nie rdzewieje od środka.
A najlepszy jest tandem walców - przedni o fi ~ 15 do 20cm, drugi taki jaką
masz rurę.

10. Data: 2009-08-06 08:02:42

Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2009-08-05 21:36:29 +0200, "J_K_K" <J...@i...fm> said:

> Użytkownik "MAYKY" <m...@c...pl> napisał w wiadomości

> A mnie wychodzi 785 kg.

A wzór Ci się nie pomylił? ;))) conajmniej 4 razy mniej ;)

V = L * pi * r^2 = 1 * 3,1416 * (0,5/2)^2 = 0,19625 m^3
zaokrąglając już d wody 1000kg/m3, to będzie ~ 196kg
Plus masa samej rury, deklarowana przez MAYKY'ego 130kg, to razem ~ 326 kg

> Po napełnieniu wodą do pełna oczywiście :-)

Ciężka ta woda musiałaby być ;)
Choć jakby suchego piasku nawalić do pełna...

--
DJ

lilia
KOTY w ogrodzie i iglaki