sine dłonie:(

1. Data: 2002-05-03 19:58:18

Temat: sine dłonie:(
Od: "kakrysa" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam taką dolegliwosc: kiedy jest zimno zaczynaja bardzo mocno siniec mi
dłonie (dłonie, nie całe ręce). Nie czuje zadnego bolu, czy innych objawow.
Kiedy natomiast jest ciepło (lub myje rece ciepla/goraca woda) rece robia
sie nienaturalnie rozowo-czerowne.
Karnacje mam dosc jasna (chyba europejska jasna - opalam sie na raka, potem
na lekki braz).
Zapewne jest to od długiego siedzenia przed kompem w zimne noce?
Dodam, ze jestem facetem i nie dbam o skore (tzn mam mocno sucha), i probuje
smarowac mascia z wit. A (dermorutin).
Czy jest na to jakas rada? Czy jest to schorzenie skory, czy juz problemy z
naczyniami krwionosnymi? Mam 17 lat.
Pozdrawiam
kakrysa

2. Data: 2002-05-04 06:18:59

Temat: Re: sine dłonie:(
Od: "ejja" <e...@w...tarnow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mialam takie sine rece, dawno dawno temu, Pomoglo mi kupienie rekawiczek z
baraniej skory
takich z futerkiem w srodku.. Pamietam ze chodzilam w nich dwie zimy i
czasem zakladalam je i w domu na jakas chwile. Nie wiem kto mi to poradzil i
co ma wsponego z medycyna ale w moim przypadku okazalo sie skuteczne.
ejja

3. Data: 2002-05-04 07:24:39

Od: "Norbert Kruk" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zapewne jest to od długiego siedzenia przed kompem w zimne noce?

Zawsze wina na biednego kompa :-) Ja tez mam 17 lat siedze dlugo przed PC i
mam cieple rece. Moze to zalezy od wyboru softu. Jak Ci sie zrobi zimno
wlacz StarCrafta ;-) Stosowac 15 min co 1 h.

--
Norbert Kruk
Słupsk

4. Data: 2002-05-04 13:19:46

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 3 May 2002, kakrysa wrote:

> [...]
> sie nienaturalnie rozowo-czerowne.
> Karnacje mam dosc jasna (chyba europejska jasna - opalam sie na raka, potem

w pierwszym rzedzie trzeba zastanowic sie czy nie jest to zespol Raunaud
(http://www.nhlbi.nih.gov/health/public/blood/other/
raynaud.htm),
ktory moze byc izolowany lub towarzyszyc innym chorobom (oby nie).
Jesli pytasz prawda jest, ze Z. Raynaud moze towarzyszyc chorobie
skory nazywanej twardzina (zespol CREST) a jest to wlasciwie choroba
nie tylko skory ale takze tkanki lacznej.

Aby rzecz zdjagnozowac nalezaloby sie udac oczywiscie do lekarza
pierwszego kontaktu i ew. konsultowac u chirurga naczyniowego
lub/i reumatologa.

Na swiecie jest wiele supportive groups chorych na te schorzenie,
ktore doradzaja, co robic - pomagaja nie tylko leki ale wlasciwy
tryb zycia - np. http://members.aol.com/raynauds/.

Oczywiscie opisywane przez Ciebie objawy moga nie byc takze
z. Raynaud, poniewaz nie da sie tego oczywiscie zdiagnozowac
przez Internet - moim zdaniem trzeba isc z tym do lekarza.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

5. Data: 2002-05-04 16:16:22

Od: "kakrysa" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

w pierwszym rzedzie trzeba zastanowic sie czy nie jest to zespol Raunaud
cut
przez Internet - moim zdaniem trzeba isc z tym do lekarza.

Dzieki, moja siostra tez cos o tym mowila, w koncu miala te 5 z matury z
bioli.
pozdr
kakrysa

6. Data: 2002-05-05 20:00:33

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kakrysa" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> smarowac mascia z wit. A (dermorutin).
> Czy jest na to jakas rada? Czy jest to schorzenie skory, czy juz problemy

U mnie takie objawy świadzczyły o zespole Reynouda, oprócz wymienionych
objawów mam jeszcze bóle rąk, uczucie takie jakby napływająca krwe pod
wpływem ciepła miała rozerwać żyły-okropność... Radzę iść do lekarza niech
skieruje na kapilaroskopię-bezbolesne badanie polegające na prześwietleniu
czubków palców.

Czy jest jakis lek, terapia na otwarte oczy w czasie spania ?
Swędzący odbyt
HELP!! tabletki anty i skleroza:-)
since pod oczami
Rehabilitacja kolana