siódemka ze skrzydłem w osiem

141. Data: 2009-04-04 19:38:19

Temat: Re: siódemka ze skrzydłem w osiem
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Saulo pisze:

> Seria odpowiedzi mogłaby być podobna do Twojej, czemu nie.

Człowiek (ja) jest (nieświadomie) tak przyzwyczajony do symboli, że
nawet mu w pierwszej chwili nie przyjdzie do głowy, żeby powiedzieć, że
to tylko rzeźba na pamiątkę tego, co stało się dawno dawno temu (bo 2000
niewiele trzyipółlatkowi mówią ;) ). A pewnie tak byłoby najlepiej. No
ale co zrobić, kiedy się krętą drogą prowadzi samochód, to i pokrętnymi
myślami krąży umysł. A potem gadają na prw, że baby źle prowadzą. ;)

Ewa

142. Data: 2009-04-04 21:53:40

Od: tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Wg mnie bez różnicy. Tak samo abstrakcyjne.
>
> A Ty jak swoje dzieci uświadomiłeś w tej sprawie?

nie miałem okazji jeszcze odpowiadać na to pytanie.
ale za to dzieci same z siebie, któregoś dnia mnie uświadomiły w
podstawowej kwestii, czyli skąd się wziął pan jezus.

ano - "z martwych stajen"

--
Tu i Teraz. 16 minut. Enjoy!
http://www.youtube.com/user/zespoltuiteraz

143. Data: 2009-04-04 22:17:58

Od: "Chiron" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jezus powiedział:
> <<Pozwólcie dzieciom przychodzić do Mnie i nie przeszkadzajcie im:
> do takich bowiem należy królestwo Boże.>>
>
> Napisałeś w którymś poście że dzieciom anleży tłumaczyć, iż Jezus
> to kawałek, przed którym klękaja ludzie.
> Jeśli to prawda, jeśli Jezus to badziestwo do którego ludzie się
> modlą na klęczkach wywijając przed nim pokłony, to masz rację:
> dzieci nalezy porywać do ciemniej jaskini i uczyć je że jest ona
> "świątynią jedynego prawdziwego boga".

Ciekawe- dlaczego mi to przypisałeś? Oczywiście- jest to jakaś Twoja
projekcja- tylko dlaczego? Napisałem np tak:

" znaku. Trzylatka pyta non stop, więc po wyjaśnieniu "Syn Boga, umarł za
ludzi na krzyżu"- zapewne jeszcze o coś spyta, ale wydaje mi się, że
odpowiedź ją usatysfakcjonuje (spyta o szczegóły zapewne, ale to będzie
ciąg dalszy). "

jednak z tym, co napisłeś Ty- nie utożsamiam się wcale. Bliskie mi jest to,
co pisał DeMello w jednym ze swoich opowiadań, jak niepijący alkoholik
poznał Chrystusa. Pewien człowiek o dużej wiedzy zacząłgo kpiąco
przepytywać, co on o Chrystusie wie: ile żył lat, ile kazańwygłosił etc.
Alkoholik odpowiedziałcos w tym stylu, że jest mu przykro, że wciąż tak
niewiele wie o Chrystusie, ale wie jedno: jak nie znał Go- pił na umór, żona
i dzieci go się bały, wyrzucono go z pracy. Od czasu, kiedy poznał
Chrystusa- nie pije, żona i dzieci z radością wyczekują jego powrotu do
domu, a w pracy go szanują.

> [...]
> a zbójcy są boskimi wybrańcami.
> Wtedy, jeśli nie następi nagły zwrot, to początek powolnego końca.
>
> Tacy jak ty mają jednak gorzej niż inni: musza po drodze zabić
> Prawdę, którą noszą w swoich sercach, a nie jest to ani proste,
> ani łatwe, lecz wielu sie udaje i stają się jak wilki w owczej skórze
> - najgorsi z najgorszych.
> Tak też jest napisane w ewangelii: wielu pierwszych staje się
> ostatnimi i czeka ich zguba, i nie mają już żadnego wyboru, po tym
> jak wybrali śmierć.
>
> Reasumując: mówisz jak wilk w owczej skórze, a jeśli wybrałeś

Wydałeś już opinię o mnie. Nawet nie o moich poglądach. I to na podstawie
swoich projekcji. Ciekawe. Ponieważ to nie moje- nie odpowiadam.

> "cbnet" <c...@n...pl> napisał(-a)
> w wiadomości news:gr7hlo$jgg$1@node2.news.atman.pl:

Tak, są największymi fanatykami religijnymi. Tak uważam.

pozdrawiam

Chiron

144. Data: 2009-04-04 22:42:40

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michał" napisał:

> na pewno głupio nam będzie, jeśli ktoś TAM nam powie... jeżeli
> powie: A co, niedowiarku, nie wierzyłeś! A szkoda, niestety proszę
> na lewo! ;)

Najdziwniejsza wydaje mi się taka dziecinna personifikacja boga (i
jego przeciwieństwa) przez dorosłych, poważnych i doświadczonych
ludzi.

--
Pozdrawiam - Aicha (ja piszę serio, nie wiem jak Ty)

145. Data: 2009-04-04 23:19:37

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kim jest ten pan na krzyżu? [...]
> Trzylatka pyta non stop, więc po wyjaśnieniu "Syn Boga, umarł za ludzi
> na krzyżu"- zapewne jeszcze o coś spyta, ale wydaje mi się, że odpowiedź
> ją usatysfakcjonuje

Nie wiem w jakiej rzeczywistości się poruszasz, ale w mojej rzeczywistości
dzieci pozostają tak dalekie są od jakiegokolwiek fanatyzmu religijnego
jak tylko jest to możliwe tak ogóle.

A tłumaczenie, że kawałek drewnianego badziestwa przy drodze to Jezus...
itd, uważam za skrajnie fanatyczne przegięcie.

--
CB

"Chiron" <e...@p...com> napisał(-a)
w wiadomości news:gr8m5u$u8q$1@node2.news.atman.pl:

146. Data: 2009-04-04 23:29:41

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "glob" napisał:

> warto wierzyć?Tylko w jakiego Boga?W Thora,Zeusa,Allacha
> i z 1000 innych bogów.Bo jak tam trafisz to każdy z tych Bogów
> będzie miał pretensje,że go zdradziłeś na rzecz innego Boga.;-)

Najbardziej ludzcy byli greccy bogowie. Ci wszyscy mono-, służący do
utrzymywania paternalistycznego modelu świata, są dla myślących ludzi
zdecydowanie mniej pociągający. Dlatego kościół tak się boi feministek
:>

--
Pozdrawiam - Aicha

147. Data: 2009-04-04 23:35:16

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "medea" napisał:

> Masz dużo racji w tym, co napisałeś. Jednak ważne jest to, o
> czym pisał Chiron:
>
> "IMHO- tak właśnie robi się im krzywdę- zabierając wzorce,

Autorytetu nie buduje się gadaniem, tylko czynami. Tymi codziennymi,
najmniejszymi. Do wielkich rzadko są okazje.

--
Pozdrawiam - Aicha

148. Data: 2009-04-05 08:14:02

Od: "Chiron" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem w jakiej rzeczywistości się poruszasz, ale w mojej rzeczywistości
> dzieci pozostają tak dalekie są od jakiegokolwiek fanatyzmu religijnego
> jak tylko jest to możliwe tak ogóle.

Po Twoim pytaniu skojarzyła mi się książka "Władca much". Ładnie tam jest
pokazane, jak mogło by wyglądać społeczeństwo dzieci, rządzone przez dzieci,
pozbawione nadzoru i opresyjności dorosłych. Tak mi się skojarzyło.

> A tłumaczenie, że kawałek drewnianego badziestwa przy drodze to Jezus...
> itd, uważam za skrajnie fanatyczne przegięcie.

Uczepiłeś się, jak pijany słupa. Chyba nie zrozumiałeś w ogóle. Przecież jak
trzylatek ogląda TV, to też mu nie trzeba tłumaczyć, że tam w środku nie ma
tych panów i pań- na ogół kojarzy. Pewno też rodzice nieraz go kamerowali.
Podobnie z krzyżem: on symbolizuje wiarę, zbawienie, Chrystusa na krzyżu- i
dziecko doskonale to czuje- w każdym razie na pewno nie będzie się upierał,
że ta figurka to prawdziwy człowiek.

Chiron

149. Data: 2009-04-05 09:56:52

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Interesujaca klapka na mózgu. ;)

--
CB

"Chiron" <e...@p...com> napisał(-a)
w wiadomości news:gr9h15$35n$1@node1.news.atman.pl:

150. Data: 2009-04-05 09:58:48

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Powiedz mi: przeczytałeś choć jedną ewangelię?
Samodzielnie?

PS: Tylko nie kłam.

--

to będzie wspaniałe i znakomite