Re: skąd tyle otyłości w narodzie?

From: "chaciur" <g...@k...net.pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: skąd tyle otyłości w narodzie?
Date: Sun, 13 Jan 2002 01:45:44 +0100

Użytkownik Leszek Serdyński <l...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:a1ouei$ivi$...@n...tpi.pl...

> Ja nie piszę o leczeniu, tylko artykuł ma taki tytuł. :-)

poczytaj sie dalej to zobaczysz

> W ogóle mu nie wierzę. :-) Jest to największy polski autorytet w
> diabetologii.
> Nie chodzi jednak o niego, ale o to, że jest to jedyny artykuł na jaki
> trafiłem w którym ujawniane są wyniki tzw. Framingham Study, podstawowego

To, ze on jest jedyny Ty widzisz jako spisek.
Ja widze inaczej.

> badania na którym opierają się teorie o rzekomym wpływie wysokiego poziomu
> cholesterolu we krwi na powstawanie miażdżycy. Zwykle pisze się o tym, że
> istnieje korelacja między wysokim poziomem cholesterolu, a występowaniem
> miażdżycy. Artykuł ujawnia ("druga strona medalu"), że taka korelacja
> istnieje tylko w przedziale wiekowym 35-45 lat.

Mysle ze lepszym miejscem byla by: pl.sci.medycyna na takie dysputy.
Jednak poslugujac sie jedynie 'zdrowym rozsadkiem', zwroce
Ci uwage że przedzial 35-45 lat jest wiekiem o najwiekszym zagrozeniu zawalem,
stad moze ta korelacja a raczej jej waga.

> W innych przedziałach
> wiekowych nie ma wpływu poziomu cholesterolu na umieralność. Artykuł ujawnia
> także wyniki badań nad zmniejszaniem poziomu cholesterolu przy pomocy
> Clofibratu. Śmiertelność w grupie leczonej była 1,47 razy większa niż w nie
> leczonej.

Czyli chodzi tu o osoby leczone, ktore zle sie odrzywialy, mialy podwyzszony
cholesterol i sztucznie im go obnizono jakims wynalazkiem, tak?
Nie dosc Ci ze artykul jest jedyny (wiem wiem spisek), to jeszcze
wyciagasz dziwne wnioski.

> Co go odroznia od
>
> Tu nie chodzi o wiarę, tylko ujawnienie faktów (może przez niedopatrzenie?)

Nadal patrzysz oczami swego guru.

> Hmmm. Czy to w ogóle możliwe?

A dla czego? Bo nie jestem 'Czlowiekiem' ?

> Nie jest to związane z jedzenie, czy niejedzeniem mięsa, ale ze złym
> odżywianiem w ogóle.
> Tak niski cholesterol jak u Ciebie świadczy o tak złym odżywianiu, że
> organizm nie ma substratów, lub energii na produkcję cholesterolu. Grozi to
> poważnymi zaburzeniami w utrzymaniu jakości błon komórkowych, oraz w
> produkcji hormonów sterydowych jak kortykosteroidy i hormony płciowe, a
> także kwasów żółciowych i witaminy D.

To tez by sie nadawalo na pl.sci.medycyna. Czy rzeczywiscie 120 grozi
pogorszeniem jakosci blon komorkowych? Jak sie to objawi?
Hormony sterydowe powiadasz, czyli ze mi zakola znikna?
Kwasy zolciowe - a moze nie trawiac miesa nie trzeba ich tyle?
Moze to jest czesc wiekszej ukladanki?
Witamina D - moze gdybym pracowal na dwie zmiany:
w dzien w kopalni a w nocy na powierzchni, to faktycznie bym
mial problemy i ty bys zakrzyknal: a nie mowilem zla dieta!
Masz pare puzzli, fajnie wygladaja, ciezko Ci zrozumiec
co na nich widac, ale sa takie kolorowe. Skladasz z nich
obrazek bo ktos przechodzac obok powiedzial, ze
za 20 pln powie Ci co to jest. Jak cos nie pasuje
to walisz piescia i jakos wejdzie. Nie masz zlych
zamiarow, opowiadasz innym chetnie co Ci powiedziano,
nie chcesz za to pieniedzy.
Ja Ci radze: zbieraj dalej puzzle. Im ich wiecej tym latwiej.

> A może bociany żyją na terenach równinnych, tam gdzie uprawia się i spożywa
> roślinki? Nie ma ich za to na terenach niekorzystnych dla upraw (góry), a
> tam spożywa się łoscypki.

Wyjasnie najpierw o czym piszesz: otoz teoria optymalna mowi o tym,
ze wegetarianie sie za bardzo rozmnazaja i jest to wina diety.
Ja myslalem raczej, ze bociany zyja na terenach wiejskich a tam
ludzie maja przewaznie wiecej dzieci i nie jest to spowodowane
dieta salcesonowa a raczej wieksza religijnoscia, mniejszym
kosztem utrzymania kolejnego dziecka.
Ej Leszku, Leszku czemus Ty sobie tego Jaska upodobal ?

Pozdrawiam Chaciur