skoro tu psychologia, czyli najbliżej... (DUZO!)

1. Data: 2011-05-03 17:45:58

Temat: skoro tu psychologia, czyli najbliżej... (DUZO!)
Od: performerka <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://www.youtube.com/watch?v=o6rYP0ZDWE8
http://www.youtube.com/watch?v=KAE_dmZgx-0&NR=1
http://www.youtube.com/watch?v=dSRgW7jBRMg&NR=1

...tak wiem, mam krecka na punkcie ludzkiej psychiki a scislej jej
odchylow od normy - coz, zawsze mnie to interesowalo. Zauwazylam, ze
sporo ostatnio przypadkow bezsensownych morderstw, koryc sprawcami
bardzo czesto sa wlasnie osoby chore umyslowo. Nie zebym
dyskryminowala, czy dyskredytowala takie osoby poniewaz sama mam do
czynienie z osobami chorymi. Np moj dziadek cierpial
najprawdopodobniej na zaspol Otella. Podaje trzy filmiki, celowo.
Dlaczego? Dlatego, ze o ile schizofrenik moze zachowywac sie dosc ujmę
to... dziwnie i dosc łatwo mozna go 'zdiagnozowac w domowych, czy tez
miedzysasiedzkich warunkach'o tyle u depresyjnego przewodnim objawem i
najbardziej dostrzegalnym jest obnizenie afektu, ktore najczesciej
jest zbagatelizowane przez otoczenie. Natomiast baczniejsza uwage
zwrocilam na ostatnia morderczynie z zespolem Münchhausena, ktore to
zaburzenie psychiczne nie bylo mi kompletnie znane.
Ale do czego zmierzam. Wspomnialam o bezsensownych mordach, dziejacych
sie nie, na jakims psutkowiu a w otoczeniu ludzi, ktorzy najczesciej
po prostu nie interesuja sie otoczeniem. Ale przeciez gdyby w pore
zareagowac, gdyby sie zainteresowac to takie rzeczy o jakich sie
ostatnio slyszy mozna by w znacznym stopniu zapobiec. Moze i jestem
naiwna, ale wierze, ze w pore zareagowac... podopwiedziec rodzinie,
zawiadomić odpowiednie osoby(lekarza) cos by dalo.

http://www.nazdrowie.pl/artykul/zespol-munchausena

moim zdaniem ciekawe i do przemyslenia
pozdr

2. Data: 2011-05-03 18:00:38

Temat: Re: skoro tu psychologia, czyli najbliżej... (DUZO!)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 3 May 2011 10:45:58 -0700 (PDT), performerka napisał(a):

> Moze i jestem
> naiwna, ale wierze, ze w pore zareagowac... podopwiedziec rodzinie,
> zawiadomić odpowiednie osoby(lekarza) cos by dalo.

Na pewno sporo wrzasku, żeby nie wsadzać nosa w nieswoje sprawy.
--
XL
człowieka." Roberto de Mattei

3. Data: 2011-05-06 22:30:36

Od: darr_d1 <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 3 Maj, 19:45, performerka <m...@i...pl> wrote:

> [...]
> naiwna, ale wierze, ze w pore zareagowac... podopwiedziec rodzinie,
> zawiadomić odpowiednie osoby(lekarza) cos by dalo.

Caly problem z zespolem munchhausena, czy tym bardziej nawet z
zastepczym zespołem munchhausena polega na tym, ze osoby cierpiace na
to zaburzenie bardzo czesto sprawiaja wrazenie osob nadzwyczaj
opiekunczych, dobrych matek, szczegolnie zaangazowanych w opieke nad
swoimi dziecmi i (pozornie) nad wyraz troszczących się o zdrowie tych
swoich podopiecznych. Dla otoczenia jest to tak naprawdę
niezauwazalne, nie do odkrycia wrecz.
Nie wynika to akurat z linku, ktory powyzej podalas, jednak w innych
zrodlach mozna doczytac na ten temat nieco wiecej.

Pzdr.,
darr

4. Data: 2011-05-06 23:13:15

Od: darr_d1 <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 7 Maj, 00:30, darr_d1 <d...@w...pl> wrote:

> Nie wynika to akurat z linku, ktory powyzej podalas, jednak w innych
> zrodlach mozna doczytac na ten temat nieco wiecej.

O, na przyklad tu:

http://matkomnapomoc.pl/informacje.7.html

i ponizej - ciag dalszy:

http://matkomnapomoc.pl/strona.17.html

Pzdr.,
darr

5. Data: 2011-05-27 23:18:48

Od: Flyer <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <a3a0d39e-b2ac-4ddd-836a-b4f420b21aa5
@z37g2000vbl.googlegroups.com>, m...@i...pl says...

> [...]
> naiwna, ale wierze, ze w pore zareagowac... podopwiedziec rodzinie,
> zawiadomić odpowiednie osoby(lekarza) cos by dalo.

Złość [jako podstawowa i permanentna emocja], strach [przed
zdemaskowaniem, który jest konsekwencją i wypiera jednocześnie empatie w
przypadku trucia dzieci] i głupota - podstawowe cechy syndromu M. ;>

Pozdrawiam
Flyer

ZYJE!!!
Węgierska preambuła
Dlaczego upadło cesarstwo.
coby nam sie
Re: Chiny a Polska - watek demograficzny [bylo: jak samopoczucie ...]