skrapanie wody na rurach

11. Data: 2011-09-27 05:06:38

Temat: Re: skrapanie wody na rurach
Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Picia napisał(a):

> Dokładnie. Miałem do tej pory zaizolowane rurami piankowymi tymi
> szarymi. Malowałem kotłownie i je zdjąłem. Wszystkie uchwyty
> ścienne zardzewiałe a farba z rur odeszła tam się to wszystko
> kisiło - większość instalacji mam starego typu z rur typu ocynk.
> Chyba jednak nie ma na to rady.
Istotna jest dobrana średnica i grubość ścianki tej izolacji. Nim
grubsza ścianka tym lepsza izolacja. Rozcięcie izolacji musi być
szczelnie zaspinkowane. Praktykuje się też jej sklejenie specjalnym
klejem.
Te izolacje nie tylko izolują by ciepło zatrzymać, one izolują też w
Twoim przypadku. Jeżeli zaizolujesz tym climaflexem zgodnie ze sztuką
to problem zniknie.
--
Krzysiek

12. Data: 2011-09-27 05:39:37

Od: gary <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> _____||_____________________________________podłoga

> A nie ścieka/spływa po nim? Bo jeśli ścieka, można ją zebrać w najniższym
> miejscu, jako że woda zwykle klei się do ścianek naczynia -- w
> odróżnieniu do rtęci...
>

> .-----.
> | |
> | |
> | |
> | |
> | |
> : :
> '-._.-' <-- gdzieś tu, o ile ścianki zbiornika nie są zbyt kanciaste

U mnie w pracy w piwnicy, pracuje instalacja centralnej klimatyzacji
budynku.
Krótko mówiąc kłębowisko grubych rur z zimną wodą
(fachowo to się chyba nazywa woda lodowa)
Na początku kiedy instalacja nie była w pełni wykończona to kapało z
tego jak diabli.
Potem zaizolowano całość (rury, zawory, zbiorniki, etc) czymś w rodzaju
pianki gumowej przyklejonej do rur
Nie ma ani kropli, a powierzchnia tej osłony nie jest zimna.
Może popytaj w firmach klimatyzacyjnych (ale takich od dużych budynków)
co to jest i gdzie to można dostać.

13. Data: 2011-09-27 13:50:55

Temat: Re: skraplanie wody na rurach
Od: "Picia" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Te izolacje nie tylko izolują by ciepło zatrzymać, one izolują też w
> Twoim przypadku. Jeżeli zaizolujesz tym climaflexem zgodnie ze sztuką to

Miałem tak zrobione. Miałem pospinane spinkami ale nigdy nie zrobisz tak
szczelnie choćby na kolanach gdzie piankę musisz przycinać. Poza tym
instalacja to nie tylko rury ale zawory, zawory zwrotne, śrubunki,
przewężenia, pogrubienia itd. I musiałbyś wiele sił i czasu poświęcić aby to
szczelnie zaizolować a i tak efekt będzie marny bo powietrze zawsze się
wciśnie. Inna sprawa jest że jak wilgoć tam się dostanie to praktycznie nie
ma szans na odparowanie.

--
Piotr

14. Data: 2011-09-27 13:59:40

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Picia" j5skc3$uqe$...@n...onet.pl

> [...]
bo powietrze zawsze się wciśnie. Inna sprawa
> jest że jak wilgoć tam się dostanie to praktycznie nie ma szans na odparowanie.

Co najwyżej na rozkład -- wodór się ulatnia a tlen żre co popadnie!!!

-=-

Można użyć piany poliuretanowej do ocieplenia.
Uwaga na wodę -- bo piana twardnieje właśnie w obecności wody.

Im mniej wody skropli się na tych instalacjach, tym więcej
jej będzie w powietrzu, zatem i w ścianach, a to wróży źle. :)

--
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

Cheap A&F jackets A&F T-shirts wholesale www.buygoodgoods.com
Cheap Ugg boots Timberland boots wholesale www.buygoodgoods.com