skrzyp polny - pomocy !

1. Data: 2003-06-09 06:22:45

Temat: skrzyp polny - pomocy !
Od: "Weronika Styka" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Proszę osoby które odniosły sukces w zwalczaniu skrzypu polnego o podanie
nazwy zastosowanego specyfiku. Skrzyp - tegoroczna nowość w moim ogródku
znalazł się w nim prawdopodobnie z zakupioną ziemią. Po zużyciu (pracowitym
pędzelkowaniu) 200 ml opakowania Rundup'u i braku "objawów" zaczęłam dopiero
szukać i doczytałam: tej roślince wymieniony preparat nie szkodzi :(
Pomagając sobie Googlami znalazłam kilka nazw handlowych, jednak bez
koniecznej mi oceny: dobry, lepszy, najlepszy. Może ktoś mi doradzi ;)

Pozdrawiam
Weronika
PS. Krecik o któym pisałam prawie dwa tygodnie temu dalej sobie śpi, nie
widać nowych kopczyków. A może to on jak nie spał, zżerał kłącza skrzypu. Ja
chyba nie wyprowadzę tego mojego ogródka na prostą - jak nie kret, to
plantacja skrzypu; boję się co będzie potem...

2. Data: 2003-06-09 07:02:48

Temat: Re: skrzyp polny - pomocy !
Od: "Dorota" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

z tego co słyszałam skrzyp jest ciężki do zwalczenia, jest praktycznie
odporny na wszelkie herbicydy, jedyna metodą jet czarna folia Przykrywasz ją
szczelnie skrzypa i czekasz, bez światła zginie.

Pozdrawiam

Użytkownik "Weronika Styka" <w...@N...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:bc193l$gt0$1@inews.gazeta.pl...

http://www.gazeta.pl/usenet/

3. Data: 2003-06-09 08:19:07

Temat: Odp: skrzyp polny - pomocy !
Od: "krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Też nie mam sukcesów w walce ze skrzypem :-(
Rośnie najlepiej tam, gdzie go trudno wrywać.
Wapnowanie ziemi też nie dało rezultatów, przestały tylko rosnąć warzywa.

Pozdrawiam Krycha

4. Data: 2003-06-09 13:57:05

Od: "Wojtek" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pomagając sobie Googlami znalazłam kilka nazw handlowych, jednak bez
> koniecznej mi oceny: dobry, lepszy, najlepszy. Może ktoś mi doradzi ;)

Witam,
Najlepiej usunąć ręcznie i ususzyć.
Zaparzać i wypijać gdy wystąpią krwotoki z nosa.
Działa, naprawdę polecam.
;-)
Wojtek

5. Data: 2003-06-09 14:16:30

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 9 Jun 2003, Wojtek wrote:
> Witam,
> Najlepiej usunąć ręcznie i ususzyć.
> Zaparzać i wypijać gdy wystąpią krwotoki z nosa.
> [...]

A jak ktos mieszka w bezpiecznej okolicy to moze na kompost?

Pozdr.

D.P.

6. Data: 2003-06-10 06:18:00

Od: "Weronika Styka" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota <d...@g...pl> napisał(a):

> z tego co słyszałam skrzyp jest ciężki do zwalczenia, jest praktycznie
> odporny na wszelkie herbicydy, jedyna metodą jet czarna folia Przykrywasz ją
> szczelnie skrzypa i czekasz, bez światła zginie.

Ojjj, jeśli to jedyny sposób, to pozostaje mi nakryć cały ogród, pewnie aż do
zimy ;)

Pozdrawiam
Weronika

7. Data: 2003-06-10 06:20:40

Od: "Weronika Styka" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojtek <t...@b...pl> napisał(a):

> Zaparzać i wypijać gdy wystąpią krwotoki z nosa.
> Działa, naprawdę polecam.

Sprawdzę jak Cię spotkam, tzn. dam Ci popić nawet zapobiegawczo ;)

Pozdrawiam
Weronika

8. Data: 2003-06-10 06:25:13

Od: s...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pomagając sobie Googlami znalazłam kilka nazw handlowych, jednak bez
> koniecznej mi oceny: dobry, lepszy, najlepszy. Może ktoś mi doradzi ;)

Po użyciu samego Rundup'u miałem podobnie.
W sklepie polecono mi aby zmieszać go z Chwastox'em D [(150ml Rundup + 150 ml
Chwastox D)/10 litrów wody]. Nie bardzo chciałem uwierzyć, że to pomoże (na
Chwastox'ie jest napisane że skrzyp polny jest odporny albo średnio odporny).
Jednak zastosowałem i ......
.... po tygodniu od oprysku skrzyp zbrązowiał i usycha.

Pozdrawiam,

Śmiech

9. Data: 2003-06-10 13:27:26

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Weronika Styka" <w...@N...gazeta.pl> wrote in message

> Ojjj, jeśli to jedyny sposób, to pozostaje mi nakryć cały ogród, pewnie aż do
> zimy ;)

A jakby tak naprawde, zamiast walczyc, cieszyc sie, ze masz skrzypy?
Podhodowac, zobaczyc jakie duze wyrosna?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

10. Data: 2003-06-10 14:31:07

Od: "Wojtek" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sprawdzę jak Cię spotkam, tzn. dam Ci popić nawet zapobiegawczo ;)

Z góry dziękuję. Przez chwilę pomyślałem,
że zechcesz doprowadzić u mnie do krwotoku
by potem sprawdzić jak działa ten skrzyp.
Chciałbym zaznaczyć, że skrzyp zapobiega
krwotokom spowodowanym zbyt małą
krzepliwością krwi. Nie działa na krwotoki
spowodowane pobiciem...
;-)
Wojtek

IV Festiwal Sztuki Ogrodów
Do Dirka-śluzownica lipowa
Za wszelką cen
Żywopłot graniczny(?) jak to interpretować (w POD)?
kret na skalniaku