Żywopłot graniczny(?) jak to interpretować (w POD)?

1. Data: 2003-06-08 22:25:34

Temat: Żywopłot graniczny(?) jak to interpretować (w POD)?
Od: "GrzeH" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!
Sytuacja jest taka: 3 lata temu rozpocząłem zagospodarowywanie zaniedbanej
działki w POD.
Ok. 0,7 do 1 m od płotu, który postawiłem, posadziłem otrzymane od
przyjaciół kijki, które miały wyrosnąć jako żywopłot. I wyrosły. Tyle tylko,
że część od strony sąsiadki to jakieś krzewy z kolcami a 3-ci wewnętrzny pas
to coś w rodzaju akacji( ma strączki).
Żywopłot tak jak i obie podłużne(12X30m) działki, o których mowa są
skierowane z południa na północ.Tzn. Słońce wschodzi nad działką sąsiadki i
potem przechodzi na moją, oświetlając je od frontu.
W tym roku sąsiadka podjęła przez zarzad POD działania bym usunął te krzaki
bo:

* żywopłot jest za wysoki ( ma w porywach ok.2 m, ale jeszcze jest strasznie
"dziurawy") i rzuca cień na jej działkę i "nic nie rośnie";

* "akacje" się jej rozsiewają na działce.

Sadziłem te krzaczki celowo by uzyskać rodzaj zasłony optycznej. I teraz mam
to wycinać? Dodam, że pomiędzy żywopłotem a płotem oddzielającym działki tak
przystrzygłem gałązki, że w kazdym miejscu jest przynajmniej pół metra
miejsca. Niestety I taki pas demarkacyjny jest zbyt wąski....

$79 Regulaminu Pracowniczego ogrodu działkowego z 1998r. (aktualny) mówi
tylko o żywopłotach granicznych; podaje ich wysokość 1 m.

Czy ktoś wie w jakiej odległości od płotu sąsiadki mogę mieć posadzony rząd
krzaków żywopłotowych by było to zgodne z Regulaminem... czyli jak na
działkach pracowniczych można się odgrodzić od spojrzeń sąsiadów? No i jakie
on musi mieć wymiary(wysokość!!!).

Wkurza mnie to, że ktoś usiłuje dyktować mi jak ma wyglądać te moje 350m2.
Jeśli ktoś chciałby na priva to : k...@p...pl

Pozdrawiam wszystkich miłośników działek
Grzegorz

2. Data: 2003-06-08 22:50:09

Temat: Re: Żywopłot graniczny(?) jak to interpretować (w POD)?
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam wszystkich miłośników działek
> Grzegorz
>

> A decyzję jakąś podjęto? Nawet jeśli niekorzystną dla Ciebie,
nie wycinaj.Idz w zaparte.Jeśli nie wytniesz,nikt tego nie zrobi.
W tym kraju prawo nic nie znaczy:(((

Pozdrawia boletus

3. Data: 2003-06-08 22:56:05

Od: "GrzeH" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> nie wycinaj.Idz w zaparte.Jeśli nie wytniesz,nikt tego nie zrobi.
> W tym kraju prawo nic nie znaczy:(((
>
> Pozdrawia boletus

Masz niestety chyba rację. Ale ja jestem z tych, którzy chca mieć spokój i
wolą nie szarpać się z nikim.
Jak coś gdzieś "na papierze stoi", to oponentom zwykle wystarcza. Czekam
właśnie na jakąś decyzję w formie pisanej a potem zabawię się w prawnika i
zacznę się odwoływać dzieląc przysłowiowy włos na czworo. Ale do tego dobrze
jest znać jakieś interpretacje, precedensy.
Dziękuję za zainteresowanie i odpowiedź
Grzegorz

4. Data: 2003-06-08 23:08:41

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dziękuję za zainteresowanie i odpowiedź
> Grzegorz
>
> Rozumiem.Poczekaj kilka dni.Na grupie sprawy graniczne
po krecich są dokładnie rozpatrywane:)

Pozdrawia boletus

kret na skalniaku
Ogrodnicy w Europie