śliwki

1. Data: 2002-06-05 09:50:10

Temat: śliwki
Od: "Pawel Kryst" <p...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam dwie śliwy
na wiosnę kwiatów miały od groma, a owoców 2 szt.
czym to może być spowodowane?

niewłaściwym cięciem?
robactwem? trochę mają mszyc, ale to już spore drzewa - 7 lat.

--
pawel kryst
p...@m...pl

2. Data: 2002-06-05 12:02:48

Temat: Re: śliwki
Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mam dwie śliwy
> na wiosnę kwiatów miały od groma, a owoców 2 szt.
> czym to może być spowodowane?

Jeśli wcześniej owocowały to pewnie przymrozek uszkodził kwiatki
lub zawiązki.Tego roku w kwietniu był spory -9st.
A jakie to odmiany ?

Marek

3. Data: 2002-06-05 20:17:22

Od: "Roman Gabryszak" <r...@k...lm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moim zdaniem przyczyną jest robactwo a dokładniej owocówka śliwówka.
Przeżyłem ten problem. Ja radzę sobie przy pomocy chemi tzn opryskuję
pierwszy raz Basudinem zaraz po kwitnieniu a drugi raz pod koniec czerwca .
Od tej pory śliwek jest tyle że gałęzie pękają.
Więcej zobacz na stronie www.rgabrysz.konin.lm.pl na zakładce szkodniki.
Pozdrawiam
Roman

4. Data: 2002-06-06 05:47:46

Od: "Kamas" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel Kryst" <p...@m...pl> napisał w wiadomości
> mam dwie śliwy
> na wiosnę kwiatów miały od groma, a owoców 2 szt.
> czym to może być spowodowane?

Moim zdaniem to nie owocówka śliwówka tylko owocnica żółtoroga. ta pierwsza
nie powoduje opadania zawiązków tylko robaczywienie owoców. Natomiast ta
druga powoduje opadanie zawiązków i potrafi zniszczyć 95% plonu. Jeżeli
opadają zawiązki tuż po przekwitnięciu kwiatów i widać w nich małe otworki
to jest właśnie to. Niestety mam złą wiadomość, w tym roku już nic się nie
da zrobić. A na owocówkę śliwówkę to jeszcze za wcześnie

--
Pozdrawiam :-))
Sławomir J. Marusiński (Kamas )

5. Data: 2002-06-10 11:43:19

Od: "Pawel Kryst" <p...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

chyba macie rację. po dokładniejszym oglądnięciu tych paru
zwyrodniałych zawiązków stwierdziłem w środku robactwo

możliwe, nawet że to obydwa robaki i na dodatek + mszyce

zima też mogła swoje zrobić, ale taki brak owoców mam już od 2 - 3
lat. za pierwszym razem myślałem że to faktycznie zima.
za drugim że przypadek.
po za tym kwiaty utrzymały się bardzo długo.

w przyszłym roku na wiosnę basudinem je .....

a może jednak w tym roku już coś zastosować ?

pawel kryst
p...@m...pl

6. Data: 2002-06-11 09:18:10

Od: "Kamas" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a może jednak w tym roku już coś zastosować ?

Na owocnicę już nic. Ona spada wraz z zawiązkami owoców, wchodzi w ziemie i
tam siedzi do przyszłego roku. Wylatuje w postaci błonkówek tuż przed
kwitnieniem. Teraz już jest w ziemi. W przyszłym roku można pryskać gdy
przekwitnie 90% kwiatów, a potem rozłożyć pod śliwami folie, zbierać i palić
opadłe zawiązki. Teraz można pryskać przeciw owocówce. Kiedy dokładnie to
trzeba śledzić komunikaty terenowej służby ogrodniczej, bo w różnych
regionach terminy mogą być różne. Generalnie koniec czerwca.

7. Data: 2002-06-11 10:16:55

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel Kryst" <p...@m...pl> napisał w wiadomości
> mam dwie śliwy
> na wiosnę kwiatów miały od groma, a owoców 2 szt.
> czym to może być spowodowane?

Mam też dwie śliwki! Jeszcze nie rodziły choć parę latek mają. Rosną sobie
dość śmiało.
W sobotę okazalo się, że na jednej 70 % liści zwiędło. Na drugiej (obok) ze
20%.
Co za draństwo je zaatakowalo???
Oglądalem, zadnego robactwa.
Na grzybach mniejszych od borowika się nie wyznaję.
Na wszelki wypadek jakimiś antygrzybowymi po nich poleciałem, ale co to da
nie wiem, bo są opady i zmyją chemię.
Mają szansę pzreżyć????
Pozdrawiam
Janusz

8. Data: 2002-06-11 10:48:16

Temat: Odp: śliwki
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dość śmiało.
> W sobotę okazalo się, że na jednej 70 % liści zwiędło. Na drugiej (obok)

A liście się przypadkiem nie wysrebrzyły?

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2002-06-11 11:02:32

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> A liście się przypadkiem nie wysrebrzyły?
Wyłącznie się "wybrązowiły" i poskręcały. Żadnego srebra nie zauważyłem...
:-(((
Pozdrawiam :-)
Janusz

trawnik / tradycyjnie /
mam problem z agrestem
Pałka szerokolistna
Położył mi się żywopłot z ligustra - co robić /
choroba czeresni Basi Zapalskiej