ślub w innym miescie - problem

1. Data: 2003-11-17 12:50:13

Temat: ślub w innym miescie - problem
Od: "Aga" <m...@t...pl.SPAM> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Słuchajcie Kochani... zła jestem, bo się właśnie dowiedzialam, ze
Pani z USC z miasta gdzie chcemy wziac slub stwarza jakies problemy... a to,
ze 25 grudnia to swieta i jej nie na rękę, a to, że nie mieszkamy w tym
miescie i ona nie wie czy tak mozna sobie brac slub gdzie sie chce...
Zaraz minie termin 1 miesiac i 1 dzien na zlozenie papierow, a ona NIE WIE!!
W piątek pojedziemy i dowiemy sie o co tu chodzi...
Czy ktoś z Was brał moze ślub w innym miescie, a nawet w innym wojewodztwie?
Pozdrawiam!
Agata

2. Data: 2003-11-17 13:05:55

Temat: Re: ślub w innym miescie - problem
Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga" <m...@t...pl.SPAM> napisał w wiadomości
> [...]
> W piątek pojedziemy i dowiemy sie o co tu chodzi...
> Czy ktoś z Was brał moze ślub w innym miescie, a nawet w innym

Czy jedno z was jest zameldowane w miejscu, które obejmuje ten urząd?
Bo jak nie to musicie mieć zgodę na ślub w innym urzędzie od USC właściwego
dla jednego z was - zazwyczaj to jest formalność, chyba że urzędnik sie
upiera i nie chce wypisać glejtu (niestety, nie mają obowiązku. ale
zazwyczaj dają, bo to dla nich mniej roboty)

Potem składa sieten glejt w urzędzie gdzie chcecie brać ślub i po krzyku.
Nie wiem natomaist czy ten urzśd może odmówić... mnie nie odmówił...

3. Data: 2003-11-17 13:11:25

Od: "Aga" <m...@t...pl.SPAM> szukaj wiadomości tego autora

> Czy jedno z was jest zameldowane w miejscu, które obejmuje ten urząd?
Nie, własnie nie...

> [...]
> upiera i nie chce wypisać glejtu (niestety, nie mają obowiązku. ale
> zazwyczaj dają, bo to dla nich mniej roboty)

Mysle, ze z tym problemu nie bedzie. Dziwie się, ze gdy bralam odpisy akt,
to pracownik właściwego USC nic nie mowil o tej zgodzie.
Musze sie dowiedzieć.

> Potem składa sieten glejt w urzędzie gdzie chcecie brać ślub i po krzyku.
> Nie wiem natomaist czy ten urzśd może odmówić... mnie nie odmówił...

To gratuluję! Ale jak tu sie własnie dowiedziec, czy moze odmowic czy nie.
Musze sie dokopac jakichs przepisow, regulaminow...
dzieki za odp. Pozdrawiam
Agata

4. Data: 2003-11-17 13:39:40

Od: "rooster" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga" <m...@t...pl.SPAM> napisał w wiadomości
> Czy ktoś z Was brał moze ślub w innym miescie, a nawet w innym
> [...]

Hmm, ja będąc zameldowana w Tarnowie ślub brałam
w Gdańsku ze względu ma mojego TŻ ( zameld. Gdańsk).
Wcześniej składaliśmy papiery w mieście, gdzie studiowaliśmy
( oboje byliśmy tam zameldowani czasowo), zostaliśmy bardzo
miło przyjęci w tamtejszym USC- bez problemu wyznaczono
nam datę slubu ( w kwestii wyjaśnienia tam do ślubu nie doszło
z naszego powodu). Myślę, że Pani z waszego USC raczej do pracy
iść się nie chce...
Pozdrawiam.

5. Data: 2003-11-17 13:41:09

Od: "Aneta" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W piątek pojedziemy i dowiemy sie o co tu chodzi...
> Czy ktoś z Was brał moze ślub w innym miescie, a nawet w innym

musicie ze swojego USC (tam gdzie jesteście zameldowani) wziąć
zaświadczenie że jesteście stanu wolnego. Ślub można brać tam gdzie sie chce
jeżeli ma sie owy papierek.
aha papierek musi być "świeży"
aneta

6. Data: 2003-11-17 13:48:53

Od: "Aga" <m...@t...pl.SPAM> szukaj wiadomości tego autora

> musicie ze swojego USC (tam gdzie jesteście zameldowani) wziąć
> zaświadczenie że jesteście stanu wolnego. Ślub można brać tam gdzie sie
> [...]

Ja mam odpis aktu urodzenia, nie mam tego, że jestem wolna... A moj Partner
ma odpis aktu ur i aktu malzenstwa z adnotacja o rozwodzie. Czyli mi brakuje
jakiegos zaswiadczenia tak? hm... no tak, jutro sie przejde i dowiem. Tam
odpowiedza mi mysle na moje pytania. A pogoda tak brzydka....
Pozdrawiam
Aga

7. Data: 2003-11-17 15:17:46

Od: "Z. Boczek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wprąciłem się, gdyż Aga i te mądrości wymagają mojej stanowczej
erekcji:

> Zaraz minie termin 1 miesiac i 1 dzien na zlozenie papierow, a ona NIE WIE!!
> W piątek pojedziemy i dowiemy sie o co tu chodzi...

ZTCW można złożyć papiery po tym terminie - tylko płaci się extra za
'tryb przyspieszony' (ZTCW, 30 PLN - ale nie wiem, czy ta wysokość
opłaty ustalana jest wewnętrznie czy też regulowana ustawowo).

Może nieoficjalne i wewnętrzne zalecenie tamtego USC głosi, żeby
'obcych' odwlekać tak długo, aż będą musieli zapłacić 30 PLN za
podtrzymanie terminu?

> Czy ktoś z Was brał moze ślub w innym miescie, a nawet w innym wojewodztwie?

Można brać, *gdziekolwiek się chce*. Trzeba tylko przedstawić
_osobiście_ skrócone odpisy aktów urodzenia (koniecznie z nazwą nowego
województwa - 2*15 PLN), dowody osobiste i znaczki skarbowe (75+5
PLN). Za dodatki (muzyka, champagne, itp.) dopłacasz przed samą
uroczystością.

http://www.um.piekary.pl/procedury/usc.htm (dół strony).
"Związek małżeński można zawrzeć w dowolnie wybranym USC w kraju (nie
ma znaczenia miejsce stałego pobytu). Dokumenty złożone do zawarcia
małżeństwa nie podlegają zwrotowi. Ustawowy okres oczekiwania na
zawarcie małżeństwa w USC wynosi miesiąc od dnia złożenia dokumentów;
w szczególnym przypadku termin ten może być skrócony (ciąża,
posiadanie wspólnego potomstwa, pilny wyjazd za granicę, sprawy
mieszkaniowe itp.)"

Po ślubie oryginał aktu zawarcia ślubu musisz dostarczyć do
macierzystego UM, po czym wypełnić wniosek(-ki?) o wymianę dowodu
osobistego.
Wówczas:
- opłata 30 PLN,
- fotografia - 2 szt. (lewy profil, widoczne lewe ucho, 3.5x4.5 cm)
- skrócony odpis aktu małżeństwa.

Ale to już inna bajka :)

--
Z cyklu 'Sławni ludzie o Z. Boczku':
"Nie mam nic przeciwko panu Boczkowi ;-)" (c) by Xena.

8. Data: 2003-11-17 15:18:02

Od: "Rafal" <rafal_1970@WYWALTO_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> musicie ze swojego USC (tam gdzie jesteście zameldowani) wziąć
> zaświadczenie że jesteście stanu wolnego. Ślub można brać tam gdzie sie
> [...]

To nie jest papierek że sie "jest wolnym" tylko coś w rodzaju zgody na
zawarcie ślubu w urzędzie innym niż miejsce zameldowania jednego z
narzeczonych. Nie pamiętam dokładnie jego treści bo to było 8 lat temu, ale
tak to mniej więcej brzmiało

9. Data: 2003-11-17 17:40:16

Od: "Aga" <m...@t...pl.SPAM> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.um.piekary.pl/procedury/usc.htm (dół strony).

ok. dzieki wielkie.

> Po ślubie oryginał aktu zawarcia ślubu musisz dostarczyć do
> macierzystego UM,

Pani w naszym USC powiedziala, ze nie musze nic zglaszac, USC gdzie chcemy
wziac slub przesle info do naszego USC.
Dzieki wielkie, jutro pojde do naszego USC to sie dowiem wszystkiego.

10. Data: 2003-11-17 18:21:19

Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W piątek pojedziemy i dowiemy sie o co tu chodzi...
> Czy ktoś z Was brał moze ślub w innym miescie, a nawet w innym

agus - ja bralam slub w paryzu i przemily pan konsul nie robil zadnych
problemow:) inna sprawa, ze sluby tam sa tylko w piatki od 12.00, i mozna
bylo sie wpisac na kazdy wolny problem:)

ech
Intercyza
Co z dzieckiem w Sylwestra?
miłość/małżeństwo/ dzieci/rozstanie