śmierdzące grzyby

1. Data: 2001-07-16 06:40:10

Temat: śmierdzące grzyby
Od: "Ituś" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Śmierdząca sprawa. W krzaku bzu wyrastają mi grzyby (białe fallusy z
brązowym czubkiem) śmierdzi aż miło. Wykopywanie nie pomaga na długo.
wyrastają nowe.

Czy wie ktoś jak to to usunąć. (wolałbym środki proekologiczne - zmiana pH
gleby) ale jak nie ma innej rady to może inne.

Pozdrawiam
Ituś

2. Data: 2001-07-16 08:48:14

Temat: Re: śmierdzące grzyby
Od: "Bogdan" <g...@b...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ituś" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Czy wie ktoś jak to to usunąć. (wolałbym środki
proekologiczne - zmiana pH
> gleby) ale jak nie ma innej rady to może inne.

To sromotnik bezwstydny ale nie znam sposobu na
unieszkodliwienie.Współczuje!
Pozdrawiam , Bogdan

3. Data: 2001-07-16 08:54:44

Od: "Ireneusz Kordal" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Czy wie ktoś jak to to usunąć. (wolałbym środki proekologiczne - zmiana pH
> gleby) ale jak nie ma innej rady to może inne.

Sposob ekologiczny, takze najbardziej skuteczny::
Usunac ziemie wokol grzybow w odleglosci min. 20-30 cm. dookola nich
i na glebokosc 30 cm. Tym sposobem pozbedziesz sie grzybni i tego czegos
pod ziemia co jest dla nich pozywka (zwykle butwiejace drewno lub inna
materia organiczna).
Ziemie wyrzucic z dala od ogrodka.
Puste miejsce uzupelnic czysta ziemia z worka.

Sposob nieekologiczny:
Zastosowac srodki grzybobojcze - kup w proszku do zrobienia zawiesiny,
wymieszaj z woda i podlewaj tym roztworem co pare tygodni.
Niestety, ten sposob nie gwarantuje sukcesu - dopiero za rok albo
dwa przekonasz sie czy pomoglo.(jak na nowo nie urosna :-)

IK

4. Data: 2001-07-16 12:15:53

Od: "Ituś" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Niestety, ten sposob nie gwarantuje sukcesu - dopiero za rok albo
> dwa przekonasz sie czy pomoglo.(jak na nowo nie urosna :-)

a jak, przy okazji, nie zniszczyć pięknego krzaku "bzu" (lilaka) wśród
korzeni którego to to rośnie?

Pozdrawiam
Ituś

5. Data: 2001-07-17 11:37:24

Od: "arkus" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Uwaga, bo sromotniki są pod prawną ochroną. Ale ja bym się koło domu tym na
pewno nie przejmował, bo czad od nich jest naprawdę niesamowity.
Arek

6. Data: 2001-07-20 13:47:28

Od: "Ew@" <b...@o...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 17 Jul 2001 13:37:24 +0200, "arkus" <a...@p...com> wrote:

>Uwaga, bo sromotniki są pod prawną ochroną. Ale ja bym się koło domu tym na
>pewno nie przejmował, bo czad od nich jest naprawdę niesamowity.
>Arek

Smród, nie smród ale jaki ładny widok <:0
Serdecznie pozdrawiam wielbicieli przyrody

Od tego powinienem zacząć :-(
Hydroponika
Pnącza w bibliotece.
Głupie ptaszki