soczewki - jak długo można używać

1. Data: 2005-09-28 11:46:51

Temat: soczewki - jak długo można używać
Od: "Robert Zadrożny" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Na codzień noszę okulary (praca przed komputerem). Chciałbym jednak kupić
soczewki i nakładać je codziennie po pracy (na okres około 6 godzin). W
związku z tym mam pytanie: czy mogę kupić soczewki, np. 3-miesięczne i używać
je dłużej niż 3 miesiące (np. 5-6 miesięcy)? Czy długo takie soczewki mogą
leżeć w płynie?

Z góry dziękuję za odpowiedzi,
Pozdrawiam,
Rz

2. Data: 2005-09-28 12:11:23

Temat: Re: soczewki - jak długo można używa
Od: "Boa" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> używać
> je dłużej niż 3 miesiące (np. 5-6 miesięcy)? Czy długo takie soczewki mogą

Moja żona 3-miesięczne nosi max. 3,5-4 miesiący. Po tym czasie pogarsza się
jakość widzenia.

Pozdrr.,
Boa.

3. Data: 2005-09-28 12:50:31

Od: "Robert Zadrożny" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Boa <u...@p...onet.pl> napisał(a):

> Moja żona 3-miesięczne nosi max. 3,5-4 miesiący. Po tym czasie pogarsza się
> jakość widzenia.

A nosi je codziennie po 10-12 godzin (cały dzień), czy tak jak planuję nosić,
tylko kilka godzin dziennie?

Pozdrawiam,
Rz

4. Data: 2005-09-28 15:10:32

Temat: Re: soczewki - jak długo można używać
Od: "lamia_" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Noszę soczewki 3-miesięczne, ale zawsze jakoś dłużej niż 3 miesiące..
pomijam to, że zapominam o tym by je zmienic, ale po prostu chodzi o to, że
moje oczy nie widzą takiej potrzeby.

Soczewka w płynie leży by się odpowiednio nawilżyć itd. Wątpię by soczewka
mogła ucierpieć z racji zbyt długiego leżenia w płynie (pod warunkiem że
będizesz regularnie wymieniał płyn). Hm.. ale tak z własnego doświadczenia:
kiedyś przy zapaleniu spojówek nie nosiłam soczewek przez tydzień chyba i
siedziały wtedy w pudełku... i potem było wszystko ok..

miłego patrzenia
Lamia_

5. Data: 2005-09-28 15:18:47

Od: "Kaśka" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

=?ISO-8859-2?Q?Robert_Zadro=BFny?= <r...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> A nosi je codziennie po 10-12 godzin (cały dzień), czy tak jak planuję
nosić,
> tylko kilka godzin dziennie?

nie ma znaczenia ile godzin dziennie się nosi soczewki - po otwrciu pudełka
można je używac bezpiecznie tylko tyle, na ile są przeznaczone. Przenaszanie
soczewek jest bardzo niebezpieczne. Jeśli zależy ci na tym, żeby sporadycznie
nosić soczewki to kup jednorazowe, są najbezpieczniejsze.
A przy komputerze spokojnie można nawet i do 12 godzin dziennie siedzieć w
soczewkach pod awrunkiem, że się ma odpowiednie, mocno nawilżone i
przepuszczające tlen - np. Pure Vision albo o2optix - w tych można też w
zadyminych lub klimatyzowanych pomieszczeniach przebywać.

6. Data: 2005-09-28 15:32:15

Od: "Kaśka" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

lamia_ <l...@p...onet.pl> napisał(a):

> Soczewka w płynie leży by się odpowiednio nawilżyć itd. Wątpię by soczewka
> mogła ucierpieć z racji zbyt długiego leżenia w płynie (pod warunkiem że
> będizesz regularnie wymieniał płyn).

to niedokładnie jest tak - w tym płynie są konserwanty, fakt, ale generalnie
osady się na soczewce z czasem odkłądają i może się nie tylko pogorszyć
komfort widzenia ale też oko nie będzie miało dostępu do powietrza, można
sobie straszną krzywde wyrządzić tak robiąc! na dodatek to zależy od skłądu
łez - niektórzy teoretycznie mogą dłużej nosić soczewki bez odłożenia się
tego osadu, a inni krócej ale to jest oko! nie wolno ryzykować!

7. Data: 2005-09-28 15:32:57

Od: "ruua" <t...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Boa" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Moja żona 3-miesięczne nosi max. 3,5-4 miesiący. Po tym czasie pogarsza
> się jakość widzenia.

ale kaskaderka - jestem w szoku! nie boi sie o oczy? to nie chodzi o jakosc
widzenia, tylko czystosc powietrza nas otaczajacego, osadzania sie
zanieczyszczen na soczewce. i soczewki i wszelkie leki uzywam tylko w czasie
ich waznosci. wole nie zalozyc, niz zalozyc przeterminowane.

8. Data: 2005-09-28 15:38:09

Od: "Kaśka" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

lamia_ <l...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]

łez - niektórzy teoretycznie mogą dłużej nosić soczewki bez odłożenia się
tego osadu, a inni krócej ale to jest oko! nie wolno ryzykować!

chimeryzm a reumatyzm
wzw c marskość
opozniona miesiaczka
[wro] czy ktos poleci dobrego okuliste ?
ostrogi, prosze, pilne