chimeryzm a reumatyzm

1. Data: 2005-09-28 11:46:38

Temat: chimeryzm a reumatyzm
Od: boguslaw <b...@a...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wczoraj w Nesweeku przeczytałem iż wg niektórych badaczy
ok 70% populacjijest chimeryczna, czyli mam w sobiekomórki
matki lub "bliźniaka", który uległ zanikowi..

Jak wyczytałem o chorobach reumatycznych na stronie

http://www.resmedica.pl/reumatyzm.html

Tym, co jest wspólne wszystkim tym chorobom, są procesy patologiczne
toczące się w tkance łącznej, której obecność zaznacza się w każdej
tkance i narządzie. Chodzi tu o przewlekłe zmiany zapalne, będące
przejawem nieprawidłowych oddziaływań układu immunologicznego w tkance
łącznej. Zmiany patologiczne dotyczą różnych składników tej tkanki:
zarówno komórek jak i struktur pozakomórkowych, tworzących macierz
(zrąb) i układ włókien kolagenowych, podstawowego materiału
konstrukcyjnego aparatu ruchu.

A o przyczynach pisza tam m inn tak

Przyczyny chorób z kręgu uogólnionych zapaleń tkanki łącznej, w tym
reumatoidalnego zapalenia stawów, nie zostały do tej pory poznane. Mówi
się o roli wirusów aktywujących układ immunologiczny, który zwraca się
przeciw własnym tkankom (są to choroby autoimmunologiczne); pewności
jednak co do tej sprawy nie ma.

I tak sobie pomyślałem

Czy aby NA PEWNO układ odpornościowy zwraca się przeciw WŁASNYM tkankom ?

Ciekawe byłoby sprawdzenie czy nie są to właśnie tkanki inne
(chimeryzm)

Szalony pomysł - prawda ?

Boguslaw

2. Data: 2005-09-30 12:35:45

Temat: Re: chimeryzm a reumatyzm
Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <dhdvqv$olc$1@news.agh.edu.pl> boguslaw napisał(a):

> Wczoraj w *Nesweeku* przeczytałem iż wg niektórych badaczy
> ok 70% populacjijest chimeryczna, czyli mam w sobiekomórki
> matki lub "bliźniaka", który uległ zanikowi..

Jako człek niechimeryczny (ale humorzasty) i w dodatku reumatyczny
poradzę Ci, abyś darował sobie dział pseudo-naukowy w pismach Nesweek,
Fakt, SuperExpress itp.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

wzw c marskość
opozniona miesiaczka
[wro] czy ktos poleci dobrego okuliste ?
ostrogi, prosze, pilne
Operacja przepukliny