soczewki kontaktowe

1. Data: 2005-01-24 12:58:10

Temat: soczewki kontaktowe
Od: "-indigo-" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich (po raz pierwszy na tej grupie)

Moje pytanie: czy w soczewkach kontaktowych można chodzić do sauny?
Czy szkodzi to soczewkom, czy też moim oczom? A może wcale nie?

pozdrawiam
-indigo-

1. Data: 2005-01-24 13:46:01

Temat: Re: soczewki kontaktowe
Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

-indigo- <k...@o...pl> napisał(a):

> czy w soczewkach kontaktowych można chodzić do sauny?
> Czy szkodzi to soczewkom, czy też moim oczom? A może wcale nie?

mozna
jakby szkodzilo soczewkom, to szkodziloby i oczom (zakladajac optymalna dla
ludzkich oczu budowe soczewki).

Zdrowki
Hania, co na basen i do sauny chadza w soczewkach

1. Data: 2005-01-24 13:49:04

Od: "asias" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hania "
> jakby szkodzilo soczewkom, to szkodziloby i oczom (zakladajac optymalna dla
> ludzkich oczu budowe soczewki).
Ooo, czyli niewymienianie oka co jakis czas, nieodbialczanie
specjalnymi plynami i nietrzymanie na zewnatrz organizmu szkodzi oczom?
Mysle ze ta logika prowadzi donikad. Sztuczna, cienka, plastyczna
masa ma na pewno inna odpornosc cieplna (tak jak mechaniczna)
niz oko.
AsiaS
*Prawdziwa mądrość nie opuszcza głowy*

1. Data: 2005-01-24 15:18:36

Od: "star" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

asias wrote:
> Ooo, czyli niewymienianie oka co jakis czas, nieodbialczanie
> specjalnymi plynami i nietrzymanie na zewnatrz organizmu szkodzi
> oczom?

Soczewek juz od jakiegos czasu sie specjalnie nieodbialcza. Poza tym jesli
zalozymy ze uzywa sie soczewek niewyjmowanych na noc to Twoja teoria o
trzymaniu na zewnatrz organizmu bierze w leb...

Co do sauny finskiej, to nie korzystalam w soczewkach, ale w tureckiej jak
najbardziej, problemow brak.

--
star

1. Data: 2005-01-24 15:49:54

Od: "asias" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "star"
> Soczewek juz od jakiegos czasu sie specjalnie nieodbialcza.
Ktore plyny sa bez "odbialczaczy"? W kazdym badz razie
bausch takich nie ma.

> Poza tym jesli
> zalozymy ze uzywa sie soczewek niewyjmowanych na noc to Twoja teoria o
> trzymaniu na zewnatrz organizmu bierze w leb...
Nie bierze - jesli wezmiesz pod uwage wszystkie czynniki. Po prostu
oko ma inna wytrzymalosc niz soczewka.

1. Data: 2005-01-24 16:03:08

Od: "-indigo-" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za opinie. Ja jednak spróbuję (właśnie wychodzę). Jeśli jutro
niedowidzę to poproszę kogoś aby Wam o tym napisał. LOL

pozdrawiam
-indigo-

1. Data: 2005-01-24 17:22:33

Od: "star" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

asias wrote:
> Ktore plyny sa bez "odbialczaczy"? W kazdym badz razie
> bausch takich nie ma.

Napisalam "specjalnych" bo jeszcze jakis czas temu soczewki sie odbialczalo
przez minimum 12 godzin w specjalnych tabletkach.

> Nie bierze - jesli wezmiesz pod uwage wszystkie czynniki. Po prostu
> oko ma inna wytrzymalosc niz soczewka.

Pytanie bylo o saune, a nie o budowe oka;)

--
star

1. Data: 2005-01-24 21:30:32

Od: "asias" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "-indigo-"
> Dzięki za opinie. Ja jednak spróbuję (właśnie wychodzę). Jeśli jutro
> niedowidzę to poproszę kogoś aby Wam o tym napisał. LOL
Eee z niedowidzeniem na pewno nie bedzie problemu, sama bylam
kilkakrotnie w soczewkach w saunie (co nie oznacza, ze w strukturze
szoczewki nie zaszly jakies zmiany - dlatego probuje celowac
z sauna tuz przed planowana comiesieczna ich wymiana) - moze
to jest sposob? Zaraz po powrocie do domu wywalam je i nastepnego
dnia zakladam nowe.

1. Data: 2005-01-24 21:31:52

Od: "asias" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "star"
> Napisalam "specjalnych" bo jeszcze jakis czas temu soczewki sie odbialczalo
> przez minimum 12 godzin w specjalnych tabletkach.
A teraz plyny sa specjalnymi odbialczaczami. To jeden z wazniejszych
czynnikow, dlaczego nie trzyma sie soczewek w zwyklej wodzie.

> Pytanie bylo o saune, a nie o budowe oka;)
A odpowiedz dotyczyla nonsensownego porownania wytrzymalosci
oka z wytrzymaloscia soczewki.

1. Data: 2005-01-24 21:47:22

Od: "-indigo-" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"asias" <a...@p...onet.pl> pisze:

> ciach <

Dobry pomysł, robiłam tak samo po solarium. Ale na saunę chodzę dwa razy w
tygodniu a soczewki mam miesięczne.
Z tym niedowidzeniem to żartowałam. Raczej o strukturę soczewki się martwię.
Ale zaryzykowałam. Właśnie wróciłam i jestem happy, bo po raz pierwszy coś
widziałam wyraźnie.

pozdrawiam
-indigo-

wypadanie wlosow
cera łojotokowa
Cotygodniowe przypomnienie FAQ (2005-01-24)
ujędrnienie biustu
woda podobna do life by Eprit