soczewki night and day

1. Data: 2003-10-22 09:05:10

Temat: soczewki night and day
Od: "Bohun" <b...@w...BEZSPAMU.data.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ten temat juz sie przewijał, ale mam nowe pytanko..
Szkła NIGHT and DAY można nosić przez miesiąc bez zdejmowania w nocy, na
okrągło miesiąc
No właśnie - miesiąć - czy nie można tych 30 dni trochę naciągnąć..
Np. po miesiącu, gdy są już teroretycznie zużyte włożyć je do płynu na kilka
dni żeby się trochę oczyściły i zamiast wyrzucać (bo to droga impreza) to
jeszcze jakiś czas użytkować ?
Zastanawiam się czy tych wszystkich paprochów, białek, części organicznych
co odkładają się na soczewkach nie da się jakoś wypłukać ?
Czy ktoś praktykować podobne doświadczenie ? Nie pytam okulisty bo kupuje u
niego szkła, więc wiadomo co powie..
Gdyby była o tym jakaś oficjalna informacja, była by raczej nie opłacalna
dla firm produkujących szkła ;)
Mam te szkła i sprawują się całkiem nieźle, oprócz małego mankamentu -
czasami oczy są trochę przemęczone.

pozdr. Leszek

2. Data: 2003-10-22 09:40:24

Temat: Re: soczewki night and day
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bn5h7d$8fs$...@a...news.tpi.pl,
Bohun <b...@w...BEZSPAMU.data.pl>:

> Mam te szkła i sprawują się całkiem nieźle, oprócz małego mankamentu -
> czasami oczy są trochę przemęczone.

To zdejmuj na noc, jak mozesz.

Nie noś dluzej, niz jest zalecane.

Zanieczyszczenia penetruja do soczewki.

--
Robert

3. Data: 2003-10-22 15:42:24

Od: "K" <konrad-w(usunto)@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bohun" <b...@w...BEZSPAMU.data.pl> napisał w
wiadomości news:bn5h7d$8fs$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
kilka
> dni żeby się trochę oczyściły i zamiast wyrzucać (bo to droga impreza) to

Nosilem raz prawie dwa miesiace. Pierwszy miesiac non stop. Przeciagnalem o
tydzien. Pozniej dokladnie wyczyscilem - nie tylko wrzucilem do plynu, ale
jeszcze tak miedzy palcami umylem, jak w instrukcjach, po czym nosilem
doraznie, czyli raz na 2-3 dni caly dzien, jak mialem wyklady. Nic sie
strasznego nie stalo o ile dba sie o higiene. Po tym czasie zauwazylem
jednak ze lekko zazolkly. No i nie wiadomo jak to jest z przepuszczalnoscia
tlenu wiec na pewno nie nosilbym ich w nocy. A to jest istotne w soczewkach
n&d - przepuszczaja na tyle wystarczajaco tlenu ze rogowka moze w nocy
pobrac tlen z powieki, gdzie nie ma bezposredniego kontaktu z powietrzem.

K.

4. Data: 2003-10-22 17:03:01

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie noś dluzej, niz jest zalecane.
>
> Zanieczyszczenia penetruja do soczewki.
> Robert

rogowki.

casus

5. Data: 2003-10-22 17:04:37

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bn6d90$rd5$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> rogowki.

ale najpierw do soczewki - kontaktowej oczywiscie!
Chodzilo mi o to, ze nie wszystko sie da usunac z soczewki przez mycie.

--
Robert

6. Data: 2003-10-22 17:05:27

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dla firm produkujących szkła ;)
> Mam te szkła i sprawują się całkiem nieźle, oprócz małego mankamentu -

wprawdzie sie nie pytasz okulisty, ale takowy Ci odpowie.
Jezeli jest zalecenie 1 miesiac, tzn jeden miesiac. Wszystkie konsekwencje,
ktore nastana w Twoim stanie zdrowia beda na Twoja odpowiedzialnosc. I
pamietaj - moze Ci sie udac 1,2,5 razy a za kolejnym mozesz dostac takiej
infekcji, ktora moze spowodowac nawet slepote.
Wybor nalezy do Ciebie. Mam nadzieje, ze jestes osoba inteligentna.
Na zmeczone oczy uzywaj kropli nawilzajacych.

casus

7. Data: 2003-10-22 17:07:18

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> doraznie, czyli raz na 2-3 dni caly dzien, jak mialem wyklady. Nic sie
> strasznego nie stalo o ile dba sie o higiene. Po tym czasie zauwazylem

Nawet sie nie przyznawaj do zrobienia takiej glupoty i nie doradzaj tego
innym.

> [...]
> n&d - przepuszczaja na tyle wystarczajaco tlenu ze rogowka moze w nocy
> pobrac tlen z powieki, gdzie nie ma bezposredniego kontaktu z powietrzem.

Z ciekawosci - jak pobiera sie tlen z powieki?

caasus

8. Data: 2003-10-22 17:14:22

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ale najpierw do soczewki - kontaktowej oczywiscie!
> Chodzilo mi o to, ze nie wszystko sie da usunac z soczewki przez mycie.
>
> --
> Robert

siur:-)))))
casus

9. Data: 2003-10-22 18:26:38

Od: "Bohun" <b...@w...BEZSPAMU.data.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wybor nalezy do Ciebie. Mam nadzieje, ze jestes osoba inteligentna.
> Na zmeczone oczy uzywaj kropli nawilzajacych.

dzieki za porady...
uzyje calej swojej inteligencji i wyciagne z tego jakies wnioski :)

10. Data: 2003-10-23 05:47:36

Od: "K" <konrad-w(usunto)@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> Nawet sie nie przyznawaj do zrobienia takiej glupoty i nie doradzaj tego
> innym.

Hej. Nic nikomu nie doradzam. Opisalem swoje doswiadczenie. Od tamtej pory i
tak zmieniam co 4-5 tygodnie. :)

> Z ciekawosci - jak pobiera sie tlen z powieki?

Nie mialem jeszcze okulistyki (jestem na 4 roku) wiec nie wiem. Czytalem
jedynie w ulotce soczewek, ze w trakcie dnia, jesli powieka jest otwarta to
rogowka pobiera tlen z powietrza, natomiast w nocy przy zamknietych
powiekach z naczyn krwionosnych powiek. Ponoc w zwiazku z tym dostepnosc
tlenu w nocy jest nizsza i wszysktie soczewki "nie night&day" nie
przepuszczaly na tyle dobrze tlenu zeby zapewnic dostateczny doplyw tego w
nocy do rogowki. Jesli tak nie jest to chetenie sie dowiem jak to jest w
rzeczywistosci :)

Pozdrawiam,

K.

Kraków: ZOZ i Lekarz I-kontaktu