sól zmiękczająca wodę w zmywarce - wątpliwości

1. Data: 2005-08-03 08:33:58

Temat: sól zmiękczająca wodę w zmywarce - wątpliwości
Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
czytam sobie instrukcję zmywarki Indesit IDE44

zastanowiły mnie pewne kwestie dotyczące użycia soli
oto cytaty:

"Włożyć lejek będący w wyposażeniu do otworu i wsypać ok. 2 kg soli."

Tabelka obok informuje, że te 2kg soli wystarcza na ok. 40 cykli mycia (przy
średniej twardości wody).

Tymczasem pod spodem jest dopisek:

"Uwaga: Aby zapobiec pojawieniu się rdzy zaleca się wsypywać sól krótko
przed rozpoczęciem cyklu mycia."

No i zgłupialem. Wsypuję 2kg soli, która ma wystarczyć na 40 cykli mycia a
potem okazuje się że mam ją wsypywać tuż przed rozpoczęciem mycia ???

Czy ktoś mi to wyjaśni ?

rokko

2. Data: 2005-08-03 08:43:21

Temat: Re: sól zmiękczająca wodę w zmywarce - wątpliwości
Od: "FilipJ" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rokko" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> No i zgłupialem. Wsypuję 2kg soli, która ma wystarczyć na 40 cykli mycia a
> potem okazuje się że mam ją wsypywać tuż przed rozpoczęciem mycia ???

I co w tym dziwnego? ;)
Wsypujesz, rozpoczynasz mycie (żeby spłukać to co się ewentualnie rozsypało
lub wypłynęło) i masz spokój na 40 myć.

Pozdrawiam
FJ

3. Data: 2005-08-03 09:05:34

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rokko" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...] No i zgłupialem. Wsypuję 2kg soli, która ma wystarczyć
> na 40 cykli mycia a potem okazuje się że mam ją wsypywać
> tuż przed rozpoczęciem mycia ???[...]

Pierwszego z tych czterdziestu :)

Pozdrawiam
H. (z kagankiem)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

4. Data: 2005-08-03 10:10:42

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

rokko wrote:

> No i zgłupialem. Wsypuję 2kg soli, która ma wystarczyć na 40 cykli mycia a
> potem okazuje się że mam ją wsypywać tuż przed rozpoczęciem mycia ???

Przecież to oczywiste - jak możesz tego nie rozumieć.
Wsypujesz i robisz 40 cykli pod rząd.
Mieszkając w bloku można się dogadać z sąsiadami na dyżury - raz w
miesiącu jeden zmywa po wszystkich.
:)

sadyl

5. Data: 2005-08-03 10:25:30

Od: "rokko" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "FilipJ" <f...@o...pl> napisał w wiadomości
> I co w tym dziwnego? ;)
> Wsypujesz, rozpoczynasz mycie (żeby spłukać to co się ewentualnie
rozsypało
> lub wypłynęło) i masz spokój na 40 myć.

czy przy drugim (i kolejnych) wsypywaniu soli (jak się pierwsza porcja
zużyje) też ta zasada obowiązuje (że muszę wykonać zmywanie natychmiast po
wsypaniu soli) ?
i skąd i po co właściwie jest ta zasada ? czy sól przed myciem jest bardziej
żrąca niż po myciu ? a może rzeczywiście chodzi o spłukanie ilości, ktora
nie trafiła do zasobnika ?
przecież po pierwszym myciu kolejne nie będzie tak szybko (pewnie następnego
dnia), więc należy oczekiwać tej rdzy ?
chyba jestem zakręcony....

rokko

6. Data: 2005-08-03 10:27:32

Od: "bramka" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

a może rzeczywiście chodzi o spłukanie ilości, ktora
> nie trafiła do zasobnika ?

tak, właśnie o to chodzi
pozdrawiam
bramka

7. Data: 2005-08-04 07:38:06

Od: "FilipJ" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> czy przy drugim (i kolejnych) wsypywaniu soli (jak się pierwsza porcja
> zużyje) też ta zasada obowiązuje (że muszę wykonać zmywanie natychmiast po

Napisali "dosypywać przed zmywaniem", czy "dosypywać przed pierwszym
użyciem"?

> i skąd i po co właściwie jest ta zasada ?

A to trzeba by się producenta zapytać. Pewnie dali nieodporną blachę i się
zabezpieczają na wypadek reklamacji.

> czy sól przed myciem jest bardziej
> żrąca niż po myciu ? a może rzeczywiście chodzi o spłukanie ilości, ktora
> nie trafiła do zasobnika ?

Sól nie jest wykorzystywana przy zmywaniu tylko do regeneracji zmiękczacza
(zapewne jakaś żywica jonowymienna).

> chyba jestem zakręcony....

Jak ruski termos :)))

Pozdrawiam