sos słodko-kwaśny?

1. Data: 2004-08-01 17:07:06

Temat: sos słodko-kwaśny?
Od: d...@a...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!Czy ktoś zna przepis na sos słodko-kwaśny do kurczaka?Za przepis
z góry dziekuję>

1. Data: 2004-08-01 17:13:11

Temat: Re: sos słodko-kwaśny?
Od: "keruk" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <d...@a...pl> napisał w wiadomości
> Witam!Czy ktoś zna przepis na sos słodko-kwaśny do kurczaka?Za przepis
> z góry dziekuję>
a nie mozesz po prostu spisac sobie z jakiegos opakowania ?
ja tak na szybko robilem ostatnio z brzoskwin, papryki, marchewki
cebuli i pomidorow. Wszystko lekko poddusilem i juz. bylo pyszne.

:-)

1. Data: 2004-08-01 19:08:03

Od: "eM eL" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

d...@a...pl napisał(a):

> Witam!Czy ktoś zna przepis na sos słodko-kwaśny do kurczaka?Za przepis
> z góry dziekuję>

Wiesz..w archiwum sa slodko-kwasne sosy (prewaznie z kuchni "orientalnych")
na krocie i kilometry kubiczne.

Podam np. taki. prosty i dobry.

1/2 szklanki soku ananasowego (moze byc inny sok, np. z wisni, byle by nie
gesty syrop)
1/4 szklanki ketchupu
1/4 szklanki brazowego cukru (krystalicznego)
1/4 szklanki octu
1/2 lyzeczki sproszkowanego czosnku (albo zabek prze praske)
1/4 lyzeczki zmielonej gorczycy
1 lyzka sosu Worcestershire
1 lyzeczka zmielonego korzenia imbiru.

Caly skandal dobrze zmieszac i powoli wmieszac
1 1/2 lyzki maki ziemniaczanej (albo skrobi kukurydzianej)
Gotowac na wolym ogniu czesto mieszajac az troche zgestnieje.

1. Data: 2004-08-02 17:54:49

Od: " TOM" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

eM eL <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> 1 1/2 lyzki maki ziemniaczanej (albo skrobi kukurydzianej)
> Gotowac na wolym ogniu czesto mieszajac az troche zgestnieje.

Jeżeli ten przepis jest prosty to ja chyba...
W wykonaniu tak, ale składniki i brązowy cukier i sos Worcestershire i
świeży imbir...
Podam przepis prosto z restauracji hotelu Jan III Sobieski w Warszawie, w
której pracowałem.
3 papryki (zielona, czerwona, żółta)
1 cebula
puszka ananasów
ocet
cukier
olej do podsmażenia
mąka ziemniaczana

Papryki pokroić w kostkę 0,5X0,5cm, cebulę też i podsmażyć, niech się trochę
podrumienią. Pod koniec wrzucić pokrojone w małe kawałki ananasy i razem
wszysko poddusić. Sok z ananasów wymieszać z 3 łyżkami octu, 4 łyżkami cukru
i 1 łyżeczką mąki ziemniaczanej. Do soku można dodać trochę wody
jednocześnie zwiększając ilości octu, cukru i mąki.
Tak przygotowaną miksturę wlać do warzyw i zagotować, aby zgęstniało.
Podawać z kurczakiem pokrojonym w paski i podsmażonym saute.
Smacznego

Mleko skondensowane-studzenie
pizzeria w W-wie
moje nóżki