spagetti -sos

1. Data: 2006-02-14 18:39:48

Temat: spagetti -sos
Od: "Sarcia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy ktoś zna jakiś szybki sposób na dobry sos do spagetti? Zazwyczaj
podsmażam boczek z czosnkiem dolewam sos pomidorowy i doprawiam do smaku,
posypuję tartym serem i gotowe. To sposób kiedy przez przypadek sama
wymyśliłam. Dosyć szybki w przyrządzeniu i dość smaczny. Chciałabym jednak
mężowi zaserwować od czasu do czasu inny sos.
Dziękuję za przepisy
Agnieszka

2. Data: 2006-02-14 19:30:07

Temat: Re: spagetti -sos
Od: "dzus" <dzusUSUŃ@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sarcia" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wymyśliłam. Dosyć szybki w przyrządzeniu i dość smaczny. Chciałabym jednak
> mężowi zaserwować od czasu do czasu inny sos.

ja robie tak
troszke oleju na dno rondelka, wrzucam 3 duże wyciśnięte ziarenka czosnku i
jedną cebulę w kosteczkę na dobrze rozgrzany olej.(musi być naprawde gorący)
podsmażam momencik i dorzucam do tego pokrojoną w kosteczkę pierś z
kurczaka. cały czas na dużym ogniu, aż mięski się "zetnie" (zbieleje)
przyprawiam przyprawą do kurczaka kamisa i ziołami do kurczaka, oraz
przyprawą do kuchni włoskiej. jak się podsmaży dodaję puszkę pomidorów bez
skórki i smażę jeszcze jakiś czas (w sumie duszę) dodaję dużżżżżżżżżżżzo
oregano czasem koncentrat pudliszek jak wychodzi zbyt blady sos
jak żona chce dużo sosu to dodaję koncentrat w pudełku i zagęszczam na
koniec troszkę.
czas przygotowania ok 20 min
zanim makaron się ugotuje sos jest gotowy

3. Data: 2006-02-14 20:24:08

Od: tapta <t...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sarcia napisał:
> [...]
> wymyśliłam. Dosyć szybki w przyrządzeniu i dość smaczny. Chciałabym jednak
> mężowi zaserwować od czasu do czasu inny sos

Mięso mielone podsmażyć. Cebulkę w kostkę zeszklić. Połączyć razem,
dodać pomidory lub koncentrat pomidorowy, dusić na małym ogniu. Można
dorzucić pieczarki, ewentualnie paprykę. Pod koniec duszenia dodać
słodką paprukę mieloną, czosnek, świeżą bazylię i oregano. Moża posypac
żółtym serem po podaniu.

tapta
GG:4082847

4. Data: 2006-02-15 08:05:02

Od: Waldemar Krzok <w...@c...de> szukaj wiadomości tego autora

Sarcia wrote:
> [...]
> wymyśliłam. Dosyć szybki w przyrządzeniu i dość smaczny. Chciałabym jednak
> mężowi zaserwować od czasu do czasu inny sos.

oliwa do garnka, podgrzać, ale nie za mocno. Do tego dodać drobno
pokrojone peperoni i czosnek. Lekko podsmażyć (niekoniecznie, ale ma być
ciepłe). Do tego wciepnąć ugotowany makaron, trochę jeszcze grzać i
wymieszać. Gotowe.

Waldek

5. Data: 2006-02-15 08:24:38

Od: Michał Komorowski <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sarcia napisał(a):

> [...]
> wymyśliłam. Dosyć szybki w przyrządzeniu i dość smaczny. Chciałabym jednak
> mężowi zaserwować od czasu do czasu inny sos.

Ja preferuję spaghetti "na bogato" - z dużą ilością składników.
Moje typy (proporcje na ok.300g makaronu):

Spaghetti alla puttanesca: absolut, nie ma na świecie lepszej pasty (uprzedzam -
ostre)

Rozgrzewasz oliwę, wrzucasz piórka z 1/2 cebuli i 3 posiekane ząbki czosnku.
Smażysz to parę minut, po czym dodajesz:
puszkę krojonych pomidorów (lekko odsączonych)
posiekane czarne oliwki
garść kaparów z zalewy
2-3 posiekane anchois
oregano oraz rozmaryn do smaku (raczej więcej niż mniej)
Doprawiasz solą i pieprzem, gotujesz 10 minut co jakiś czas mieszając.
Mieszasz z ugotowanym makaronem et voila.

Spaghetti ze szpinakiem i trzema serami: mocno serowe

Paczkę szpinaku mrożonego (polecam Hortex) należy wcześniej rozmrozić i odsączyć.
Solidną porcję masła (2 albo i 3 łyżki) rozpuszczasz na patelni.
Przeciskasz przez praskę 3 ząbki czosnku i podgrzewasz, aż puści zapach.
Dodajesz ugotowany szpinak i starte sery w ilości ok. 30dag.
Moja propozycja: 10dag zwykłego żółtego (gouda/podlaski/itp.), 10dag camembert, 10dag
lazura
Ale z serami możesz eksperymentować dowolnie. Ostrych serów dajesz oczywiści
odpowiednio mniej.
Smażysz to ok. 15 minut mieszając (szpinak się łatwo przypala).
Doprawiasz do smaku, mieszasz z gotowym makaronem i łyżką śmietany.

Spaghetti z gorgonzolą i szafranem: dla miłośników charakterystycznych smaków -
drogie :(

Podgrzewasz szczyptę szafranu w łyżce mleka.
Gorące wlewasz do rondla z pokruszonym serem gorgonzola (taki kawałek ok. 10dag)
Dodajesz 3 listki szałwii, pół szklanki gęstej śmietany (najlepiej 12%) i 0,5-1
łyżeczkę zielonego pieprzu ze słoiczka.
Na bardzo małym ogniu podgrzewasz całość, mieszając cały czas - aż ser się całkowicie
rozpuści.
Doprawiasz solą i pieprzem, możesz także pieprzem cayenne.
Gotowy, gorący makaron mieszasz z łyżką masła, następnie z gorącym sosem.

6. Data: 2006-02-15 11:39:38

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

in article dst85u$6jr$...@a...news.tpi.pl, Sarcia at s...@w...pl wrote
on 14/02/2006 19:39:

> Czy ktoś zna jakiś szybki sposób na dobry sos do spagetti?

Mój najszybszy sos to chyba alfredo. Roztapiasz pół kostki masła, dodajesz
zdaje się ponad 100 g świeżo startego, dobrego sera a la parmezan (świetnie
się sprawdza litewski dziugas) i jakieś półtorej opakowania tłustej
śmietany, mieszając podgrzewasz na małym ogniu aż się zagotuje, wtedy
dodajesz jakieś trzy łyżki posiekanej natki pietruszki. Przyprawiam
pieprzem, sola i gałką. Robi się błyskawicznie a jest pyszny, np. z
bucatini (grube "spaghetti" z dziurką). Tylko radzę ugotować mniej makaronu
niż zwykle, bo straaaasznie sycące :-)))

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

7. Data: 2006-02-15 14:19:27

Od: "Mundas" <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

jakieś półtorej opakowania tłustej
> śmietany, mieszając podgrzewasz na małym ogniu aż się zagotuje

półtorej opakowania to znaczy ile? :) (opakowanie sa różne)

8. Data: 2006-02-15 14:24:23

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

in article dsvd9o$mfn$...@a...news.tpi.pl, Mundas at a...@n...pl
wrote on 15/02/2006 15:19:

> jakieś półtorej opakowania tłustej
>
> półtorej opakowania to znaczy ile? :) (opakowanie sa różne)

Faktycznie, to niezbyt ścisłe określenie :-) Ale ja zupełnie nie mam głowy
do miar i wag. W moim słowniku opakowanie śmietany to takie standardowe
opakowanie śmietany Danone'a. 200 gram? (Strzelam)

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

9. Data: 2006-02-15 15:11:22

Od: notujaca <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

in article dsuogb$m8i$...@i...gazeta.pl, Michał Komorowski at
k...@w...pl wrote on 15/02/2006 9:24:

> Spaghetti alla puttanesca: absolut, nie ma na świecie lepszej pasty (uprzedzam
> - ostre)

Czy do puttanesca nie dodaje się ostrych papryczek?? Wydawało mi się że ja
kiedyś takie robiłam. Bo tak to same trzy ząbki czosnku i pieprz jakiejś
mega ostrości chyba nie czynią?

> Spaghetti z gorgonzolą i szafranem: dla miłośników charakterystycznych smaków
> - drogie :(

A to brzmi bradzo apetycznie, na pewno wypróbuję, zwłaszcza że mamy od
znajomych przywieziony z Turcji słoiczek szafranu :-) tylko...

> 0,5-1 łyżeczkę zielonego pieprzu ze słoiczka.

... co to znaczy "zielony pieprz ze słoiczka"? :-) Tzn. ma być mielony, cały
czy może taki marynowany (sprzedawany w jakiejś zalewie, nie wiem ki diabeł,
ale widziałam w supermarkecie)?

--
pzdr notująca
krytyk rzeczywistości

10. Data: 2006-02-16 08:40:01

Od: Michał Komorowski <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

notujaca napisał(a):

> ... co to znaczy "zielony pieprz ze słoiczka"? :-) Tzn. ma być mielony, cały
> czy może taki marynowany (sprzedawany w jakiejś zalewie, nie wiem ki diabeł,
> ale widziałam w supermarkecie)?

No chodzi wlasnie o ten z zalewy :)

Pozdr,

Michał K.