specjalizacja

31. Data: 2002-07-11 10:33:34

Temat: Re: apteka dla kazdego (bylo: specjalizacja)
Od: "nadir3" <n...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "APZW" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
news:agjdt2$cu3$1@news.tpi.pl...

> A tu pozwole się nie zgodzić
>
> Każdy aptekarz zdobywa swój autorytet fachowością, wiedzą i
doświadczeniem.

> Pacjenci doskonale wiedzą w jakiej aptece dostana tylko lek a w jakiej
mogą
> się dodatkowo poradzić i otrzymają dobrą i wyczerpująca informację.
>
> Tyle tylko że w chwili obecnej na pierwszym miejscu ze względu na trudną
> sytuację ekonomiczną wysuwa się kryterium ceny leku.
>
> Zapytam Kolege czy jest np za tym aby oficjalnie leczyć ludzi mogli tylko
> lekarze czy też każdy komu na to przyjdzie ochota? (łącznie z prawem do
> [...]

To b. prowokacyjne pytanie, lecz (chyba z pośpiechu)
niezręcznie zadane, traktuje Ludzi jak przedmiot, a nie podmiot.
Tak pytać może archeolog o swoje skamieliny.

Nie uważam się za wszystkowiedzącego, ale uważam
że zaufanie między lekarzem, aptekarzem, a pacjentem
musi być wzajemne.
Niech ludzie mają wybór, dowiadują się, czytają, pytają, próbują.
Nikomu przecież bardziej nie zależy na ich zdrowiu, niż im samym
(i to bez obłudy im powiedzmy)
Do szarlatanerii mam stosunek, podobny jak do homeopatii,
czego dałem wyraz w usuniętych z tego serwera postach
(spiskowa teoria dziejów, Boir%, czy co?) a dostępnych na news.gazeta.pl
news.vogel.pl), a aptekarz "leczący" nimi od lat, dopiero w wielkiej
złości mówi mi, co one są warte (a tanie nie są) i jak mam ufać.

Mam poglądy liberalne i nawiązując do Kod.Ruchu Drog., wq% mnie nakaz
zapinania pasów bezp., ale czasami zapinam dla własnego bezpieczeństwa (bo
mi ktoś mądry wytłumaczył jak działają)

Pzdr

32. Data: 2002-07-19 10:20:12

Temat: Re: specjalizacja
Od: "Wojtek K." <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> komputery+kasy+drukarki,
> wizje
>
> Błąd Jeszce do niedawna kredytu na otwarcie nowej apteki (np. w formie
> użyczenia mebli, komputerów i bardzo dogodnych warunków płatności)
udzielały
> hurtownie

KTÓRE TERAZ TEŻ ZACZYNAJĄ PADAĆ.

<CIACH>

> Kolejny błąd
> Nie ma w tej chwili absolutnie żadnych wytycznych co do tego. Każdy kraj
UE
> reguluje te sprawy we własnym zakresie. Co prawda tylko zdaje się 3 kraje
> dopuszczają sieci aptek albo to że właścicielem apteki nie jest aptekarz
> (Wielka Brytania Irlandia a w jednym z krajów skandynawskich wszystkie
> apteki są państwowe) ale zawsze.
> Dodatkowo w nowym polskim Prawie farmaceutycznym którego wejście w życie
> jest odkładane z miesiąca na miesiąc (podobno wejdezie w życi od
> października) nie ma żadnych tego typu zapisów. Osławiona apteka dla
> aptekarza już została wykreślona albo zostanie wykreślona w najbliższym
> czasie na rzecz apteki dla przedsiębiorcy.
A KTO ZAPEWNI ŻE TAKI PRZEDSIĘBIORCA NIE BĘDZIE CHCIAŁ SPRZEDAWAĆ W
"SWOJEJ" APTECE NP. PAPIEROSÓW CZY ALKOHOLU BO TO BARDZIEJ DOCHODOWY TOWAR
NIZ LEKI ??

> Ciach

ps.

1) A apteka co 100m TO PARANOJA CO ZA GŁĄBY WYDAJĄ KONCESJE na
otwieranie apteki przy aptece.
2) Uważam, że "apteka dla faraceuty" to bardzo dobry pomysł i tak
powinno być, wyobraźcie sobie gdyby tak np. zamiast wyszkolonego pilota za
sterami samolotu zasiadł "PRZEDSIĘBIORCA" czyt. właściciel maszyny i co na
99,9% lot taki skończył by sie TRAGEDIĄ; podobnie jest gdy właścicielami
aptek są LUDZIE Z POZA FARMACJI NIE MAJĄ ONI KOMPLETNIE POJĘCIA O TYM JAK
FUNKCJONUJE APTEKA, jak w przykładzie tak i tu prawdobodobieństwo, że APTEKA
BĘDĄCA WŁASNOŚCIĄ "PRZEDSIĘBIORCY" NIE FARMACEUTY W 99.9% PADNIE w niedługim
czasie po otwarciu. Dlaczego sprawa jest prosta "przedsiębiorca" potrzebuje
SYBKO ZYSKU i to DUŻEGO, a w obecnych czasach niestety rentowność aptek
DRASTYCZNIE SPADA (dzięki działaniom samych farmaceutów - BEZMYŚLE WYDAWANIE
KONCESJI, oraz nieprzemyśłanych działań WŁADZY).
3) W CELU UZDROWIENIA SYTUACJI uważam, że powinno się wprowadzić DWA
OGRANICZENIA: pierwsze - wspomniane wcześniej określmy to umownie jako
"apteka dla farmaceuty" oraz drugie - JEDNA APTEKA NA POWIEDZMY OK. 5000
MIESZKAŃCÓW.

--
Wojtek K. ---> GG: 1202949
w...@s...pl

33. Data: 2002-07-19 21:59:26

Od: "nadir3" <n...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

A siedmiu aniołów, mających siedem trąb,
przygotowało się aby zatrąbić.
I pierwszy "Wojtek K." <w...@s...pl> zatrąbił :

> zamiast wyszkolonego pilota za
> sterami samolotu zasiadł "PRZEDSIĘBIORCA" czyt. właściciel maszyny i co na
> 99,9% lot taki skończył by sie TRAGEDIĄ;

Za sterami *swoich własnych* F-16 zasiedli
wyszkoleni piloci, a powstał grad i ogień - pomieszane
z krwią, i spadły na ziemię.
A spłonęła trzecia część ziemi i spłonęła trzecia część
drzew, i spłonęła wszystka trawa zielona,
a dyskusja na temat aptek stała się nieistotna.

Apokalipsa

34. Data: 2002-07-20 15:12:36

Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "nadir3" <n...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> A spłonęła trzecia część ziemi i spłonęła trzecia część
> drzew, i spłonęła wszystka trawa zielona,
> a dyskusja na temat aptek stała się nieistotna.

widze ze palisz towar o ktorym ja moge tylko pomarzyc... :)

Adam

35. Data: 2002-08-25 09:02:35

Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pozwolisz ze po kazdym punkcie bedzie dygresja :)

Użytkownik "Wojtek K." <w...@s...pl> napisał w wiadomości
> 1) A apteka co 100m TO PARANOJA CO ZA GŁĄBY WYDAJĄ KONCESJE na
> otwieranie apteki przy aptece.

tak - to JEST paranoja - w normalnym kraju wydawanie roznych 'koncesji',
'pozwolen' i podobnych to tylko i wylacznie nabijanie kabzy urzednikom - to
jest dowiedzione juz dawno, ze wszelkiego rodzaju pozwolenia generuja
lapowkarstow urzednikow, a nie wiem czemu nasi kochani rzadzacy chca to
koniecznie sprawdzic jeszcze raz na przykladzie Polski ??

> [...]
WYDAWANIE
> KONCESJI, oraz nieprzemyśłanych działań WŁADZY).

tez tak uwazalem - kiedys - ale tylko krowa nie zmienia pogladow :) - to
jest dokladnie wszystko jedno, kto bedzie wlascicielem. wazne jest to, kto
bedzie kierownikiem apteki - za sterami samolotu nie zasiadzie wlasciciel,
bo nie ma odpowiedniego przygotowania zeby to robic. kierowac ma ten kto to
robic moze i potrafi, a inwestowac a potem czerpac zyski - ma inwestor,
ktory takze moze byc farmaceuta. bo inaczej zaniedlugo sklepy beda tylko dla
ludzi z wyzszym wyksztalceniem handlowym, kopanie rowow dla inzynierow -
meliorantow, a szpital bedzie mogl otworzyc tylko lekarz z 5-ma
specjalizacjami...
a jezeli chodzi o 'bezmyslne wydawanie koncesji' - patrz pkt wyzej...

> [...]
> OGRANICZENIA: pierwsze - wspomniane wcześniej określmy to umownie jako
> "apteka dla farmaceuty" oraz drugie - JEDNA APTEKA NA POWIEDZMY OK. 5000

nie, panie kolego - w celu uzdrowienia sytuacji powinny zostac zniesione
wszelkie koncesje, ktore poza nabijaniem kiesznei skorumpowanych urzedasow
nie maja zadnego innego zadania, a juz pomysl o ograniczeniu liczby aptek na
populacje traci mi takim socjal-komunizmem, ze ostatnie wlosy jeza mi sie na
glowie !!! - nie wiem czy pamietasz, ale takie ograniczenie juz bylo... i
jakos apteki wtedy byly takze bardzo nierentowne...

ja rozumiem ze farmaceuci maja w tych dzialaniach interes, bo oczywiscie
takie przepisy zmniejszylyby znacznie mozliwosc otwarcia nowych aptek.
jednak jestem przekonany, ze to wlasnie przez zdrowa KONKURENCJE
wyeliminujecie ze srodowiska czarne owce, a napewno nie uda sie tego zrobic
blokujac de facto rozwoj aptek przez drakonska ustawe.
oczywiscie aptekarze nie beda sie ze mna zgadzali - maja juz apteki i ustawa
przyjeta nie po ich mysli pobudzi ich do wiekszej dbalosci o pacjenta, a ci
co jeszcze nie maja ludza sie ze ustawa zapewni im takiej apteki otwarcie.
rozumiem to oczywiscie, ale to sa interesy grupy, a takie nie moga byc
przekladane ponad wolnosc gospodarcza, bo zawsze, jakiekolwiek by te
interesy grupy byly, bedzie to tamowalo gospodarczy rozwoj panstwa.

pozdrawiam niedzielnie

Adam

36. Data: 2002-08-25 11:32:54

Od: "Basia" <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Czytam Waszą listę od czasu do czasu, jest też "farmaceutą", ale
sądzę, że zniesienie zezwoleń, koncesji itp byłoby porządane na
równi z likwidacją cen urzędowych i wprowadzeniem PRAWDZIWYCH
UBEZPIECZEŃ a nie (jak to dziś jest ) z kolejnym podatkiem, z
którego min. będzie dzielił wszystkim po równo. Efektów pewnie nie
trzeba będzie zbyt długo wyczekiwać, spodziewam sie że około połowy
roku, wszystkie leki będą płatne w 100 %, a pacjent otrzyma
rachunek i będzie się mógł udać do fundudzu poz wrot pieniędzy.
Możliwe tez że obłowi się na tym jakiś bank, bo kasy i tak braknie,
bo już dziś nikt nie liczy kosztów w szpitalach i toną one w
długach.

pozdrawiam
Basia

P.S. Jak min. finanasów zwolni krew z VAT to nie tylko szpitale
będą miały długi ale też centra krwiodastwa. A można by wprowadzić
stawkę 0. Ale to takie trudne dla "niektórych" urzędników,

ëŐĐÉÍ! éÚĎÁÍÉĚÁĂĹÔÁ Ô, ÉÚĎÁÍÉĚĎ×ŮĘ ÓĐÉŇÔ, ÉÚĎÁÍÉĚÉÚĎÂŐ ÔÉŇÁÔ É Ô.Ä. (ÓÍ. ĐÉÓŘÍĎ). (0562) 22-04-78, 27-90-42 áĚĹËÓÁÎÄŇ ŕŇŘĹ×ÉŢ
sprzedam encyklopednie PWN na cd!
Jaki środek nasenny?
Technologia nowoczesnych postaci leków - kupie