spirytus

1. Data: 2000-07-07 09:27:49

Temat: spirytus
Od: "Darek" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

bedac na wsi dostalem w prezencie 2 litry sprytu, pedza go od zawsze wg
"tradycyjnej receptury" ponoc jeszcze nie bylo przypadku zatrcia wiec chce
zaryzykowac, zreszta sprawdzilem organolept. i wydaje sie OK chociaz
minimalny posmaczek bimbru da sie wyczuc.Prosze o rade jak to spozytkowac
,drinki chyba odpadaja, moze jakas ostra nalewka coby ten posmak zabila bo
wylac taka ilosc chyba szkoda. dzieki Darek

1. Data: 2000-07-07 10:00:41

Temat: Re: spirytus
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek wrote:
> Prosze o rade jak to spozytkowac
> ,drinki chyba odpadaja, moze jakas ostra nalewka coby ten posmak zabila bo
> wylac taka ilosc chyba szkoda. dzieki Darek

Możesz mi sprezentować :)

A jakbyś próbował sam - zrób przepalanke (dodaj do spirytu karmelu)
Poza tym sama przyjemność z picia bimbru to jego smak :)

sadyl

1. Data: 2000-07-07 10:03:50

Od: e...@l...pdi.net (Ella Szeremetti) szukaj wiadomości tego autora

A moze mocna przepalanka?
Karmelizujesz cukier ( na dwa litry wzielabym okolo 1.5-2 szklanki) na
ciemny braz, zalewasz goraca woda- uwazaj, na poczatku kipi. Potem wlewasz
do gara: ten karmelowy roztwor, spirytus i wode przegotowana ( proporcje
okolo 1:1) , rozlewasz do butelek, czekasz dobe, schladzasz i mozesz uzywac.
Albo miod- 3-4 lyzki, sok z dwoch cytryn i woda przegotowana- to musi sie
dluzej przegryzac, wiec do picia nadaje sie najwczesniej po tygodniu.
Albo- zajrzyj na strone nalewki w kuchni wirtualnej!:)
Dobrego samopoczucia w dniu po degustacji:)))))
Ella

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

1. Data: 2000-07-07 10:29:33

Od: laute <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesli jestes cierpliwy to na poniedzialek moge postarac sie o przepis na
porterowke.
Jest to mocna nalewka o korzennym, glebokim smaku (na bazie spirytusu i piwa
porter). Osobiscie wole porterowke od przypalanki, ktora jest smaczna ale
latwo ja przedobrzyc i wychodzi lepik...
laute

1. Data: 2000-07-07 10:33:06

Od: "grogreg#news.tpnet.pl" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek napisał(a) w wiadomości: <3...@n...vogel.pl>...
>bedac na wsi dostalem w prezencie 2 litry sprytu, pedza go od zawsze wg
>"tradycyjnej receptury"

Bimbru bracie, nie upiekszaj.

ponoc jeszcze nie bylo przypadku zatrcia wiec chce
>zaryzykowac, zreszta sprawdzilem organolept. i wydaje sie OK chociaz
>minimalny posmaczek bimbru da sie wyczuc.Prosze o rade jak to spozytkowac

Wewnetrznie bracie, wewnetrznie.

>,drinki chyba odpadaja, moze jakas ostra nalewka coby ten posmak zabila bo
>wylac taka ilosc chyba szkoda. dzieki Darek

Posmak bimbru ma wiele markowych tunkow. Ze niby Whisky`acz bracie to co?
Bimber czystej wody.

smacznego!!! grogreg

ps. gdzie daja takie prezenty?

1. Data: 2000-07-07 11:05:29

Temat: Odp: spirytus
Od: "Kaliope" <b...@m...mw.gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Darek <p...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> [...]
> ,drinki chyba odpadaja, moze jakas ostra nalewka coby ten posmak zabila bo
> wylac taka ilosc chyba szkoda. dzieki Darek

Hejka,

Proponuje cytrynowke, robi sie latwo, a efekt calkiem niezly... Ladna
cytryne, zolta (nie moze byc zielona, bo potem wychodzi okropnie gorzki
"napoj") nabijasz zirnami kawy (ok. 30) i zalewasz to wszystko spirytusem
(mozna tez wodka) i czekasz ok. 2 tyg., potem dolewasz wode destylowana i
juz (oczywiscie jak zalewasz wodka, to juz bez wody)... Mozna ewentualnie
dodac troche cukru... Wychodzi pychotka, do drinkow tez
rewelacyjna...Ostatnio probowalismy robic cytrynowke z ostrej ksiezycowy i
wyszla...
Mozesz tez zrobic miodowke, pycha... ale przepis juz ktos podawal:)))

Pozdrawiam,
Kaliope

1. Data: 2000-07-07 14:07:21

Od: "Darek" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-07-07 16:08:41

Od: "monizda&glizda" <m...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

aj wiem ze bardzo dobra na to jest kawowka. cale ziarna kawy zalewa sie
spirytem calkiem przyjemnie smakuje. moge dla ciebie poszukac przepisu, ale
to troche potrwa. sam tez mozesz

1. Data: 2000-07-07 22:07:41

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Darek wrote:

> [...]
> ,drinki chyba odpadaja, moze jakas ostra nalewka coby ten posmak zabila bo
> wylac taka ilosc chyba szkoda. dzieki Darek

Mozesz zrobic konfitury starego kawalera, ale to dluga zabawa, przez
cale lato. Jest to wysmienity deser na dlugie zimowe wieczory.
Kazda rodzina ma swoj sposob - u nas byl wielki sloj z pokrywa z korka,
zaczynalo sie od warstwy truskawek, przesypanych cukrem i zalanych
spirytusem. Potem dodawalo sie wszystkie miekkie owoce, przez cale lato,
warstwami, w miare, jak pojawialy sie na rynku, przesypujac cukrem i
zalewajac alkoholem. Jedyne, czego nie radze dodawac, to czarnych
porzeczek, bo maja za bardzo intensywny smak. Poziomki, maliny, jerzyny,
czarne jagody, wisnie, czeresnie, mirabelki, porzeczki - nadaja sie wspaniale.
Magdalena Bassett

1. Data: 2000-07-08 04:40:23

Od: dzieciol <p...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Darek wrote:

> [...]
> ,drinki chyba odpadaja, moze jakas ostra nalewka coby ten posmak zabila bo
> wylac taka ilosc chyba szkoda. dzieki Darek

Polac lody!

chłodnik
Ryba pieczona w piekarniku
szybko i wykwintnie