splot

1. Data: 2002-10-16 08:17:11

Temat: splot
Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie!
pisze tu wlasciwie po raz pierwszy (dawno temu chyba cos skrobnelam, ale
pewna nie jestem) Asia mi na imie.
znalazlam bardzo ładny wzór na obrus swiateczny, musze kupic odpowiedni
material. Problem w tym ze wszystkie do tej pory kupowane materialy mialy
nierowny splot. Wzór ma ksztal wieńca (zreszta mam jeszcze jeden ktory chce
zobic - w ksztalcie kwadratu), a na tym co moge kupic wyjdzie mi jajowate
lub prostokąt odpowiednio. Obrus bedzie na okrągły stól wiec ten jajowaty
ksztalt nie bardzo mi tu pasuje.

i pytanie: gdzie (w necie) moge kupic material o rownym splocie? i jaki to
powinien byc material? na obrus to chyba len a nie kanwa?

pozdrawiam

Asia

1. Data: 2002-10-16 09:36:59

Temat: Re: splot
Od: "Elżbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "asia" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> i pytanie: gdzie (w necie) moge kupic material o rownym splocie? i jaki to
> powinien byc material? na obrus to chyba len a nie kanwa?

Jesli stol nieduzy, to najlepiej material (moze to adamaszek?) z wrobionym
kolem z aidy (to kanwa do xx, idealnie rowna), jesli duzy to len albo miekka
kanwa o splocie np. 7, 8, 9, 11 nitek na 1 cm, wtedy dostaniesz material o
szer. 1,5 mb.
W necie przychodzi mi do glowy www.gobelinek.com.pl , ale sa rowniez sklepy
wysylkowe sprzedajace wlasnie obrusy z wstawkami z aidy:

Hobby Studio
ul. Stawidłowa 12
82-300 Elbląg
te./fax 0....55 232 44 72

Kokardka
87-118 Toruń 19
skr. poczt. 20
tel. 0.... 56 662 39 79

Elzbieta

1. Data: 2002-10-16 09:49:37

Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> W necie przychodzi mi do glowy www.gobelinek.com.pl , ale sa rowniez
sklepy
> wysylkowe sprzedajace wlasnie obrusy z wstawkami z aidy:

dziekuje !! moze zdaze przed swietami, bo wzor nie za duzy. A stól ma 90 cm
srednicy

Asia

1. Data: 2002-10-16 10:21:31

Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
sklepy
> wysylkowe sprzedajace wlasnie obrusy z wstawkami z aidy:

juz zamowilam sobie katalog z Elblaga
a jeszcze mam pytanie, czym rózni sie material kanwa od panamy i od aidy? i
w ktorym przypadku mam gwarancje równego splotu (jak to sie fachowo nazywa -
ze 1 cm2 bedzie mial te sama liczbe nitek w watku i osnowie?)

Asia

1. Data: 2002-10-16 10:45:38

Od: "Elżbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nazywa -
> ze 1 cm2 bedzie mial te sama liczbe nitek w watku i osnowie?)

Odpowiem, jak czuje:)), bo nie mam pewnosci.
Kanwa to generalnie tkanina o policzalnym splocoe, sztywna (do zahaftowania
w calosci), miekka (mozna zostawic kawalek "pusty" jako tlo.
Miekka tez rozni sie miedzy soba, podejrzewam, ze nazwy sa nazwami
producenta, aida zawsze idealnie rowna w obie strony, tzn. cm watku i osnowy
maja taka sama ilosc nitek, kanwy polskie bywaja rozne, spotkalam nawet
kwadratowa:):), ale trzeba w sklepie liczyc:) Symbol aidy to ilosc nitek
przypadajacych na 1 cal, czyli 18" = 18 nitek na 1 cal, u nas 7 nitek na 1
cm, aida 14" = 5,5 nitki na 1 cm.
Jesli masz duza skrzynke, podrzuce Ci katalog z Hobby, obejrzysz juz jakie
maja obrusy;)

Elzbieta

1. Data: 2002-10-16 10:54:37

Od: "Elżbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jesli masz duza skrzynke, podrzuce Ci katalog z Hobby, obejrzysz juz jakie
> maja obrusy;)

Sorry, wielkosc skrzynki niewazna, wazne czy masz stałe łącze?:)

E.

1. Data: 2002-10-16 11:09:37

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
podrzuce Ci katalog z Hobby, obejrzysz juz jakie
> maja obrusy;)
>
> Elzbieta

gdybys mogla do mnie tez podrzucic, dziekuje z gory:)))

Jola L-L

1. Data: 2002-10-16 11:19:14

Od: "asia" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sorry, wielkosc skrzynki niewazna, wazne czy masz stałe łącze?:)

jasne ze jestem chetna, reszta napisalam ci na priv

Asia

1. Data: 2002-10-16 12:10:13

Od: "Elżbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> gdybys mogla do mnie tez podrzucic, dziekuje z gory:)))

Ok, czekaj cierpliwie:) troche duze pliki wychodza, wiec wolno:)

Elzbieta

1. Data: 2002-10-16 17:31:27

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Eluś ! wszystko ładnie doszło , dziękuję, buziaczki

Jola L-L

OT karnawal
Wełna merynosowa
Zabieram się za skanowanie