Re: spozycie soli a niedocisnienie

From: "adamkin" <a...@v...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: spozycie soli a niedocisnienie
Date: Mon, 26 Jul 2004 11:09:51 +0200

Renia wrote:

> [...]
> uszach ), czy poprostu masz niskie cisnienie?Niskie ciśnienie nie musi być
> choroba, ale urodą twojego organizmu.
> wieksze spożycie soli kuchennej tj. ok. 15 g/dzień jest jedną z metod
> leczenia w niedociśnieniu ortostatycznym( zwieksza objętość osocza).
> pamietaj że sól jest "ukryta" w serach żółtych, warzywach konserwowych,
> zupach itp.wiec na pewno sporo jej zjadasz nie wiedzać o tym.
> Moze w twoim wypadku w pozbyciu sie senności wystarczy troche wiecej
> snu(moze jestes przemeczony) i mała czarna na śniadanie?

W moim przypadku chodzi o niedocisnienie pierwotne, najbardziej przeszkadza
mi to podczas nauki, po przeczytaniu kilku kartek ksiazki nie chce mi sie
jej czytac dalej poniewaz robie sie senny, znudzony nia(nie ma na to wplywu
fakt, ze lubie czytac ksiazki:)
Mala czarna na sniadanie? - nie lubie pic czesto kawy, ba nie chce sie
uzalezniac;) takie czeste picie kawy moze spowodowac, ze organizm uodporni
sie na ilosc kofeiny zawartej w tej kawie?

Tomek Jarzynka wrote:
> [...]
>sodowe wplywaja na cisnienie osmotyczne krwi i rozklad wody w
>organizmie. Pierwszym objawem hipernatremii bedzie zapewne >nadcisnienie
;),
>bardzo wysokie stezenia sodu moga prowadzic do zaburzen w >ukladzie
nerwowym
>(chocby z powodu istnienia pompy sodowo-potasowej), a w >skrajnych
>przypadkach smierci. Najlepiej bedzie chyba stopniowo zwiekszac >udzial
>soli w diecie, monitorowac cisnienie i samopoczucie, zreszta, sa chyba
>i inne sposoby podniesienia cisnienia...

Co to jest pompa sodowo-potasowa i jaki ma wplyw na zdrowie?
Nie chce jeszcze leczyc niedocisnienia farmakologicznie, jakie inne sposoby
podniesienia cisnienia masz na mysli?

pozdrawiam, adam