spozycie soli a niedocisnienie

1. Data: 2004-07-25 15:07:40

Temat: spozycie soli a niedocisnienie
Od: "adamkin" <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Moze ktos wytlumaczyc w jaki sposob spozywanie soli pomaga w leczeniu
niedocisnienia?
Mam problem z niedocisnieniem(przykre objawy sennosci, znudzenie, zaburzenia
koncentracji, szybkie meczenie), wyczytalem ze mozna pomoc sobie jedzac
solone posilki albo spozywajac pol lyzeczki soli dziennie, czy jest to
odpowiednia ilosc, np czy nie za duzo i co moze moze spowodowac nadmierne
spozywanie soli.
Wyczytalem jeszcze, ze witamina E moze usunac uczucie zmeczenia, ma ktos
jeszcze jakies inne sprawdzone sposoby, porady?

pozdrawiam, adam

2. Data: 2004-07-25 16:20:07

Temat: Re: spozycie soli a niedocisnienie
Od: kakrysa <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 04-07-25 17:07, Użytkownik adamkin napisał:
> Witam
>
> Moze ktos wytlumaczyc w jaki sposob spozywanie soli pomaga w leczeniu
> niedocisnienia?

lekarzem nie jestem :) ale skoro dla nadcisnieniowcow niezalecana jest
sol, to moze zwieksza po prostu cisnienie?

3. Data: 2004-07-25 17:47:21

Od: Stefcio Z. <stefcioz@po__ta.lonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 25 Jul 2004 17:07:40 +0200, "adamkin" <a...@v...pl> wrote:

> [...]
>Wyczytalem jeszcze, ze witamina E moze usunac uczucie zmeczenia, ma ktos
>jeszcze jakies inne sprawdzone sposoby, porady?

Też nie jestem lekarzem, ale mój twierdzi, że sól powoduje wiązanie
większej ilości wody w osoczu krwi, co oznacza wzrost gęstości krwi, a
więc i większe ciśnienie.

--
Pozdrawiam!
Stefcio Z.

4. Data: 2004-07-25 18:02:34

Od: "Renia" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam!!!
a czy lekarz stwierdził u ciebie niedociśnienie ortostatyczne( tj. zawroty
głowy w czasie wstawania z łożka, mroczki przed oczami ,bóle głowy , szum w
uszach ), czy poprostu masz niskie cisnienie?Niskie ciśnienie nie musi być
choroba, ale urodą twojego organizmu.
wieksze spożycie soli kuchennej tj. ok. 15 g/dzień jest jedną z metod
leczenia w niedociśnieniu ortostatycznym( zwieksza objętość osocza).
pamietaj że sól jest "ukryta" w serach żółtych, warzywach konserwowych,
zupach itp.wiec na pewno sporo jej zjadasz nie wiedzać o tym.
Moze w twoim wypadku w pozbyciu sie senności wystarczy troche wiecej
snu(moze jestes przemeczony) i mała czarna na śniadanie?
pozdrawiam. Renia.

5. Data: 2004-07-25 19:23:32

Od: Tomek Jarzynka <t...@z...tlen.net> szukaj wiadomości tego autora

adamkin wrote:

> [...]
> sobie jedzac solone posilki albo spozywajac pol lyzeczki soli dziennie,
> czy jest to odpowiednia ilosc, np czy nie za duzo i co moze moze

Witam,

na wstepie zaznaczam, ze nie jestem lekarzem. Sol, a wlasciwie jony
sodowe wplywaja na cisnienie osmotyczne krwi i rozklad wody w
organizmie. Pierwszym objawem hipernatremii bedzie zapewne nadcisnienie ;),
bardzo wysokie stezenia sodu moga prowadzic do zaburzen w ukladzie nerwowym
(chocby z powodu istnienia pompy sodowo-potasowej), a w skrajnych
przypadkach smierci. Najlepiej bedzie chyba stopniowo zwiekszac udzial
soli w diecie, monitorowac cisnienie i samopoczucie, zreszta, sa chyba
i inne sposoby podniesienia cisnienia...

--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee(a-t)kadu(d-o-t)net

"A program is a device used to convert data into error messages."

6. Data: 2004-07-25 19:56:36

Od: "sq1euo" <s...@p...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stefcio Z." <stefcioz@po__ta.lonet.pl> napisał w wiadomości

> Też nie jestem lekarzem, ale mój twierdzi, że sól powoduje wiązanie
> większej ilości wody w osoczu krwi, co oznacza wzrost gęstości krwi, a
> więc i większe ciśnienie.

Wzrost gestosci??...chyba spadek, a wzrost objetosci!

--
Jarek (SQ1EUO)
s...@s...pam.szczecin.pl

7. Data: 2004-07-26 09:09:51

Od: "adamkin" <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Renia wrote:

> [...]
> Moze w twoim wypadku w pozbyciu sie senności wystarczy troche wiecej
> snu(moze jestes przemeczony) i mała czarna na śniadanie?

W moim przypadku chodzi o niedocisnienie pierwotne, najbardziej przeszkadza
mi to podczas nauki, po przeczytaniu kilku kartek ksiazki nie chce mi sie
jej czytac dalej poniewaz robie sie senny, znudzony nia(nie ma na to wplywu
fakt, ze lubie czytac ksiazki:)
Mala czarna na sniadanie? - nie lubie pic czesto kawy, ba nie chce sie
uzalezniac;) takie czeste picie kawy moze spowodowac, ze organizm uodporni
sie na ilosc kofeiny zawartej w tej kawie?

Tomek Jarzynka wrote:
> [...]
>soli w diecie, monitorowac cisnienie i samopoczucie, zreszta, sa chyba
>i inne sposoby podniesienia cisnienia...

Co to jest pompa sodowo-potasowa i jaki ma wplyw na zdrowie?
Nie chce jeszcze leczyc niedocisnienia farmakologicznie, jakie inne sposoby
podniesienia cisnienia masz na mysli?

pozdrawiam, adam

8. Data: 2004-07-26 10:03:48

Od: Tomek Jarzynka <t...@z...tlen.net> szukaj wiadomości tego autora

adamkin wrote:

> [...]
> uzalezniac;) takie czeste picie kawy moze spowodowac, ze organizm uodporni
> sie na ilosc kofeiny zawartej w tej kawie?

Moze, ale nieprawda jest, ze czeste jej picie powoduje, ze po typowej
dawce czlowiek czuje sie tak, jak "niepijacy" bez kawy. Tolerancja
pojawia sie, ale nie kasuje calego dzialania.

> Co to jest pompa sodowo-potasowa i jaki ma wplyw na zdrowie?
> Nie chce jeszcze leczyc niedocisnienia farmakologicznie, jakie inne
> sposoby podniesienia cisnienia masz na mysli?

Poza farmakologicznymi? Sport? Papierosy? :)

PS. A pompa sodowo-potasowa to takie cos co utrzymuje roznice
potencjalow elektrycznych pomiedzy wnetrzem a zewnetrzem komorki nerwowej.

--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee(a-t)kadu(d-o-t)net

"Historically speaking, the presence of wheels in Unix has never precluded
their reinvention. - Larry Wall"

9. Data: 2004-07-26 16:50:00

Od: "Renia" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

a co to jest niedociśnienie pierwotne?
nie ma takiego pojęcia w medycynie.
I jakie własciwie masz to ciśnienie?, bo nie podałes wartosci.
R.

> [...]
>
> Co to jest pompa sodowo-potasowa i jaki ma wplyw na zdrowie?
> Nie chce jeszcze leczyc niedocisnienia farmakologicznie, jakie inne

zła dieta
prosze o pomoc
wstydliwy problem
osa
stluczony palec - pytanie do chirurga (chyba..)