osa

1. Data: 2004-07-25 11:03:20

Temat: osa
Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Co robić jak ugryzła osa i strasznie boli i spuchła ręka???

2. Data: 2004-07-25 11:16:28

Temat: Re: osa
Od: "Gall Anonim" <p...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> Co robić jak ugryzła osa i strasznie boli i spuchła ręka???

iść na ostry dyżur ?

3. Data: 2004-07-25 13:52:17

Od: "Jasper [ SZN ]" <4...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co robić jak ugryzła osa i strasznie boli i spuchła ręka???

moze jestes uczulona na jad osy ?? a co robie ja jak mnie ugryzie to
paskudzctwo?? najpier wyciagam zadlo jak jeszce jest,pozniej smigam do
kuchni,biore zwylka sode oczyszczona na mala lyzecke..troche wody i robie
taka papke.pozniej ja na wacik i w miejsce gdzie jest urzadlenie.opuchlizna
znika i zostaje tylko czerwony rumieniec..soda powoduje ze z kwasu jaki
wstrzyknela ci osa robi sie odczynnik zasadowy i neutralizuje dzialanie
jadu;-)) to moj sposob ktory zawsze dziala:-))

jasper

4. Data: 2004-07-25 16:08:18

Od: Tomek Jarzynka <t...@z...tlen.net> szukaj wiadomości tego autora

Jasper [ SZN ] wrote:

> [...]
> powoduje ze z kwasu jaki wstrzyknela ci osa robi sie odczynnik zasadowy i
> neutralizuje dzialanie jadu;-)) to moj sposob ktory zawsze dziala:-))

Hmm, a co dokladnie wstrzykuje osa i czy na pewno neutralizacja
odbywa sie na drodze zasada-kwas? Bo np. podobno na ukaszenia
komarow pomaga wacik z octem...

--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee(a-t)kadu(d-o-t)net

"Tajemnicą powodzenia jest szczerość. Jeżeli potrafisz ją udawać, sukces
masz
zapewniony.
-- Camille"

5. Data: 2004-07-25 16:23:19

Od: kakrysa <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wstrzyknela ci osa robi sie odczynnik zasadowy i neutralizuje dzialanie
> jadu;-)) to moj sposob ktory zawsze dziala:-))

z tego co czytalem, pszczoly maja w jadzie kwas i na jad pszczeli
stosuje sie sode, pszczola podobno ma zasade w jadzie. no ale 100%
pewnosci nie mam.
co lepszego czytalem, to to, ze na uzadlenia dobra jest woskowina z ucha
(popularny miod).. no i zawsze pod reka ;)

6. Data: 2004-07-25 17:00:42

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> Co robić jak ugryzła osa i strasznie boli i spuchła ręka???

Mozna wypic podwojne wapno, w miejsce uzadlenia przylozyc okład, np. z
Altacetu lub posmarować żelem Fenistil lub swiezo przekrojona cebule.
Jesli jestes uczulony na jad osy zglos sie do lek.

Iwona

stluczony palec - pytanie do chirurga (chyba..)
Stediril 30 - zapomniana pigułka
...klejenie rąk ?
krew
dretwienie dloni