Stediril 30 - zapomniana pigułka

1. Data: 2004-07-25 10:07:35

Temat: Stediril 30 - zapomniana pigułka
Od: "Gucio" <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Moja dziewczyna od kilku miesięcy bierze tabletki antykoncepcyjne Stediril 30.
Przez cały czas brała je regularnie. Wczoraj jednak zapomniała wziąć. Od czasu,
gdy powinna wziąć tabletkę minęło już ok. 20 godzin, więc z tego co wiem, nie
można jej tak ot po prostu wziąć.
Co należy zrobić?
Brać dzisiaj normalnie, dalsze tabletki?
Ta wczorajsza zapomniania to miała być 13 tabletka w opakowaniu, jeśli to istotne.
Wiem, że już tabletki nie spełnią swojej fukncji, chodzi mi tylko o to, aby
zakończyć cykl z minimalnym ubytkiem zdrowotnym dla dziewczyny - tzn. żeby jej
się coś tam nie rozregulowało, rozumiecie :)

Mogę liczyć na Waszą pomoc?
Czy skontaktować się z jej ginekologiem? Nie chciałem nawiedzać go w domu w
niedzielę, dlatego postanowiłem napisać tutaj i wierzę, że uzyskam pomoc :)

Gucio

2. Data: 2004-07-25 10:15:09

Temat: Re: Stediril 30 - zapomniana pigułka
Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gucio" <g...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> można jej tak ot po prostu wziąć.
> Co należy zrobić?
> Brać dzisiaj normalnie, dalsze tabletki?

Fragment informacji o leku Stediril 30 : (źródło - Pharmindex):

Dawkowanie
1 tabl. dziennie, o stałej porze dnia, przez 21 dni. Następnie 7 dni przerwy
przed rozpoczęciem następnego opakowania. W okresie przerwy powinna wystąpić
menstruacja. Niezależnie od tego, czy się ona zakończyła, po 7 dniach,
koniecznie należy przyjąć pierwszą tabl. z następnego opakowania. Po raz
pierwszy rozpoczyna się przyjmowanie preparatu w pierwszym dniu miesiączki -
zapewnia to ochronę przed niepożądaną ciążą już w pierwszym cyklu stosowania
preparatu. W razie opuszczenia jednej dawki, należy ją przyjąć jak
najszybciej. Skuteczność antykoncepcji zostanie zmniejszona, jeśli między
przyjęciem dwóch tabletek upłynęło więcej niż 36 h.

--
Jola
Nakarm głodne dziecko

3. Data: 2004-07-25 10:48:30

Od: "Dorota D." <potforrrek@USUŃBLABLA.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jej
> się coś tam nie rozregulowało, rozumiecie :)

No proszę, naprawdę jestem pod wrażeniem. Otóż okazuje się, że niektórzy
mężczyźni też co nieco wiedzą o pigułkach i nie panikują, lecz
najzwyczajniej w świecie martwią się o swoje kobiety :)
Tak, jak powiedziałeś, lepiej dmuchać na zimne i używać do końca opakowania
dodatkowych metod antykoncepcji. To będzie takie zabezpieczenie dość
ekstremalne ;), ale jeśli nie jesteście gotowi na rodzicielstwo, dobrze się
przez kilka dni pomęczyć. Wszak Wy na tym nie ucierpicie i będziecie mieć
pewność, że ciąży nie będzie.
Co do ubytków na zdrowiu... Nic nie będzie Twojej partnerce, zapomniana
pigułka to nic wielkiego. Ja bym zwięła tę zapomnianą najszybciej, jak się
da i dalej każdą w swoim terminie. Z tego, co słyszałam, tak właśnie się
robi (jest to większa dawka hormonu w danym momencie, co działa podobnie,
jak Pistinor, czyli nawet gdyby doszło do owulacji....). Będzie dobrze! :)
Do ginekologa dzwonić nie musicie, niech tylko dziewczyna poinformuje przy
okazji lekarza, że zdarzyła jej się małe zapomnie ;)

Dorota

4. Data: 2004-07-25 11:22:56

Od: "Gucio" <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W razie opuszczenia jednej dawki, należy ją przyjąć jak
> najszybciej. Skuteczność antykoncepcji zostanie zmniejszona, jeśli między
> przyjęciem dwóch tabletek upłynęło więcej niż 36 h.

A przysięgam, że w ulotce było napisane:
a) gdy minie 12 godzin, można wziąć
b) gdy powyżej, skonsultować z ginekologiem
c) że skuteczność już w przypadku b spada...
Skleroza? Czy inne ulotki mieliśmy? :-))
Ok, w każdym razie dzięki, poleciłem jej wziąć tę tabletkę, czyli 2 dzisiaj.

Gucio

5. Data: 2004-07-25 16:33:48

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1 tabletka zapomniana w pierwszym tygodniu stosowania.
Należy jak najszybciej przyjąć zapomnianą tabletkę (nawet jeżeli oznacza to
przyjęcie dwóch tabletek jednocześnie) a kolejne tak jak zazwyczaj. Przez
następne 7 dni należy stosować dodatkową metodę antykoncepcji (metoda
barierowa). Istnieje możliwość zajścia w ciążę w przypadku stosunków
płciowych w tygodniu poprzedzającym zapomnienie tabletki. Należy zasięgnąć
porady lekarza.

1 tabletka zapomniana w drugim tygodniu stosowania Należy jak najszybciej
przyjąć zapomnianą tabletkę (nawet jeżeli oznacza to przyjęcie dwóch
tabletek jednocześnie) a kolejne tak jak zazwyczaj. Skuteczność tabletki
jest zachowana i nie potrzeba stosować dodatkowych metod antykoncepcyjnych.

1 tabletka zapomniana w trzecim tygodniu stosowania Istnieją dwie możliwości
bez potrzeby stosowania dodatkowej metody antykoncepcyjnej:

Należy jak najszybciej przyjąć zapomnianą tabletkę (nawet jeżeli oznacza to
przyjęcie dwóch tabletek jednocześnie) a kolejne tak jak zazwyczaj. Po
przyjęciu ostatniej tabletki z opakowania, nastepnego dnia należy rozpocząć
przyjmowanie tabletek z nowego opakowania nie robiąc przerwy. Krwawienie
miesiączkowe może wystąpić dopiero po zakończeniu przyjmowania tabletek z
drugiego opakowania. Jednakże w trakcie przyjmowania tabletek może wystapić
plamienie lub krwawienie międzymiesiączkowe.

lub

Można zaprzestać przyjmowania pozostałych tabletek z opakowania, zrobić 7
dniową lub krótszą przerwę (licząc również dzień w którym zapomniano przyjąć
tabletkę) i rozpocząć przyjmowanie tabletek z następnego opakowania.
Stosując tę metodę można rozpoczynać kolejne opakowanie tego samego dnia
tygodnia jak zazwyczaj.

...klejenie rąk ?
krew
dretwienie dloni