sprawozdanie - mazurek Magdy B

1. Data: 2002-03-16 18:53:45

Temat: sprawozdanie - mazurek Magdy B
Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobilam, dokladnie wedlug przepisu.
Kruche zagniotlo sie dobrze (a pierwszy raz robilam kruche z gotowanych
zoltek), mase gotowalam 2 i 1/2 godziny. Wyszla swietna. wacle nie mam ztym
duzo roboty, trzeba pomieszac, co chwile, ale ani sie nie przypala, ani nawet
ie przychwytuje do dna.
Ciasto jest rewelacyjne - slodkie jak mazurek. ale wcale nie jest obrzydliwie
slodkie:))
na pewno wejdzie do repertuaru ciast swiatecznych.
Mam tylko pytanie do Magdy - w przepisie bylo, aby do masy dac kakako - dalam.
a jaka bylaby masa , gdybym nie dala kakako????

Monisia
archiwum i przeszukiwanie newsów
http://www.polnews.pl

1. Data: 2002-03-16 19:58:45

Temat: Re: sprawozdanie - mazurek Magdy B
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Monisiatko wrote:

> [...]
> Mam tylko pytanie do Magdy - w przepisie bylo, aby do masy dac kakako - dalam.
> a jaka bylaby masa , gdybym nie dala kakako????

Monisiu, dzieki za mile sprawozdanie. Bez kakao bylby jak toffi, tez dobry, moze
nie z orzechami, albo moze raczej z palonymi migdalami, a la nougat.

Martwilam sie tym cholernym kaimakiem, ze moze podalam za malo cukru w przepisie,
ale nie, sprawdzilam z Mama, i tak ma byc.

Wlasnie wygrzebalam przepis na mazurek cyganski, ktory podaje w osobnym watku.
Magdalena Bassett

1. Data: 2002-03-16 20:06:20

Od: "Monisiatko" <M...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Monisiu, dzieki za mile sprawozdanie.
alez prosze bardzo. ja dziekuje za przepis. co wazne - ciasto ie jest trudne
do zrobienia. ciekawe, czy kruche wyszloby, gdybym wyrabiala w robocie??
Byloby jeszcze szybciej i latwiej.
a masa wcale nie jest duzo roboty.

Bez kakao bylby jak toffi, tez dobry,
>moze
>nie z orzechami, albo moze raczej z palonymi migdalami, a la nougat.
Hmmm, to moze i taki zrobie nastepnym razem?

>Martwilam sie tym cholernym kaimakiem, ze moze podalam za malo cukru w
>przepisie,
>ale nie, sprawdzilam z Mama, i tak ma byc.
mnie sie wydaje, ze nawet mniej slodki moglby byc - tylko czy wtedy masa
wyszlaby dobra??

1. Data: 2002-03-16 20:34:22

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Monisiatko wrote:

> mnie sie wydaje, ze nawet mniej slodki moglby byc - tylko czy wtedy masa
> wyszlaby dobra??

Trzebaby ja jeszcze dluzej gotowac - im wiecej cukru, tym szybciej. Rowniez
myslalam o tym, jakby to smakowalo, gdyby zastapic mleko smietanka, albo pol na
pol?
MB

1. Data: 2002-03-17 08:29:01

Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Monisiu, dzieki za mile sprawozdanie. Bez kakao bylby jak toffi, tez dobry, moze
> nie z orzechami, albo moze raczej z palonymi migdalami, a la nougat.

Poza kakao ja dodaję trochę kawy "Inka", ew. karmel. Oczywiscie nie
wszystko na raz do jednego mazurka. My jestesmy mazurkozjady ;-) i jeden
mazurek to dla nas stanowczo za mało (z kajmakiem oczywscie) ;-).
--
Gosia
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

1. Data: 2002-03-17 14:21:10

Od: "Andzia" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja tez zrobilam kaimak z przepisu Pani Magdaleny,ale nie musialam go
gotowac az!!!!!! 2,5 h, po godzince byl juz dobry
ze wzgledu na brak piekarnika wylalam mase na warstwe herbatnikow i
przykrylam taka sama warstwa.
po 30 min polamalam to w miejscsch zlaczen i dostalismy pyszne ciasteczka
mam tylko pytanie co zrobic ,aby masa po zastygnieciu byla bardziej miekka i
krucha? bo ta moja jest krucha ,ale jest rownoczesnie twardsza niz krowki
ktore mozna kupic w sklepie
pozdrawiam
Ania Wojciechowska

1. Data: 2002-03-18 08:53:30

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> myslalam o tym, jakby to smakowalo, gdyby zastapic mleko smietanka, albo pol
1 szklanka cukru ( 250g)
1 szklanka śmietanki słodkiej 18%
1 laska wanilii pokrojona ( zadne cukry czy olejki!!! ma byc widac w masie
czarne punkciki)godzina albo i więcej mieszania. I zadnych dodatków typu
orzechy czy kakao.Masę wylać na kruchy spód.
Jest krucha, a nie twarda Jasne, że bez tego mazurka Święta są nieważneQd

1. Data: 2002-03-18 09:29:11

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

> 1 laska wanilii pokrojona ( zadne cukry czy olejki!!! ma byc widac w masie
> czarne punkciki)

Ale chyba nie cala laska pokrojona, tylko przekrojona wzdluz i srodek
wyskrobany?:))

Kalina

Frytkownica?
restauracja "slodki slony" wwa-byl tam ktos?
shoarma
Kolorowy Biszkopt :-)
kottbular - klopsiki mięsne