stalowe ogrodzenie

1. Data: 2006-07-19 17:04:58

Temat: stalowe ogrodzenie
Od: "jar" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

właśnie przymierzam się do zlecenia zrobienia i montażu stalowego
ogrodzenia.
Wszystko jest juz praktycznie dograne oprócz jednaj kwestii : czy cynkować
stalowe elementy, czy pomalować podkładem i następnie już farbą ( jaką
najlepiej; chlorokauczuk czy tez może coś innego?) ?

Jak wygląda sprawa konserwacji stalowego ogrodzenia bez ocynku? Czy często
trzeba je odnawiać etc.

P.S Jak kształtują się ceny w Waszym rejonie za ocynkowanie 1kg stali ?

jar

2. Data: 2006-07-19 17:22:22

Temat: Re: stalowe ogrodzenie
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jar" <t...@w...pl> wrote in message news:e9lons$44b$1@news.onet.pl...
> [...]
> trzeba je odnawiać etc.
>
> P.S Jak kształtują się ceny w Waszym rejonie za ocynkowanie 1kg stali ?

Hammerite - co 6 lat malowanie - ale dwie warstwy w odstępie paru godzin,
więc trzeba etapami.
Cynkowane elementy można dostać, ale drogie. Widziałem teren ogrodzony
blachą ocynkowaną panwiową, mocowaną na nity zrywalne - proste w wykonaniu
ogrodzenie. Malować można tez Hammeritem, ale wymaga pasywacji specjalnym
podkladem.

3. Data: 2006-07-19 17:54:24

Od: "jar" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ogrodzenie. Malować można tez Hammeritem, ale wymaga pasywacji specjalnym

Co 6 lat więc jeszcze nie jest tak straszanie. Chociaż troche tego będzie bo
ok. 40m
samych przęseł wysokie na 1.2m + ok. 10 m ( 3 furtki i 1 brama wjazdowa) .

W cynkowni wołają ok. 1,8zl za kg ocynkowania stali. Myśle, że całe
ogrodzenie może ok. 1000kg ważyć i teraz nie wiem,
czy lepiej wydać ok. 2000zl na ocynkowanie, czy zostawić na coś innego. Jaki
może być koszt pomalowania tych 1m2 Hammeritem o którym pisałes?

4. Data: 2006-07-19 19:08:14

Od: "bluszcz" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jar" <t...@w...pl> napisał

> właśnie przymierzam się do zlecenia zrobienia i montażu stalowego
> ogrodzenia.

Jak się przymierzasz, to może przymierz się do elementów powlekanych
plastikiem (PCV). Cenowo pewnie wyjdzie podobnie, a ile czasu zaoszczędzisz
na malowaniu.
Cynkowanie jakoś do 21 wieku nie pasuje :)

Pooglądaj sobie tutaj: http://www.siatkogrod.pl/index.php?cat_id=134

--
pzdr
bluszcz

5. Data: 2006-07-19 19:12:54

Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 19 Jul 2006 19:22:22 +0200, Panslavista <p...@w...pl> wrote:

> Hammerite - co 6 lat malowanie - ale dwie warstwy w odst?pie paru godzin,
> wi?c trzeba etapami.

wiesz, nie wiem czy ja kupilem podrobke hammerite'a czy u mnie padaja
bardziej kwasne deszcze, ale na moim balkonie znakomita farba hammerite
zaczela sie luszczyc i odpadac po dwoch latach. przy jej cenie to za
szybko. malowane zgodnie z instrukcja po wczesniejszym solidnym usunieciu
luznych fragmentow (farby), przy lekko utlenionej powierzchni.
odtluszczone tez bylo.

o cenie rozcienczalnika do hammerite nie wspomne, bo znow sie zdenerwuje...

opera for MAC OSX

6. Data: 2006-07-19 19:13:43

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"jar" <t...@w...pl> wrote in message news:e9lrkj$csl$1@news.onet.pl...

> [...]
> czy lepiej wydać ok. 2000zl na ocynkowanie, czy zostawić na coś innego.
> Jaki może być koszt pomalowania tych 1m2 Hammeritem o którym pisałes?

Potaniał, ale nie wiem ile kosztuje, tyle że wydajny i dobrze kryjący.
Polecam sam maluję wózek widłowy, ale żona kupowała farbę, więc musisz się
dowiedzieć w sklepie. Myślę że warto, małą kątówkę, szczotkę do niej i można
czyścić, chyba, że nowe, to i tak trzeba rozkonserwować, zgorzeliny na
słupkach usunąć...

7. Data: 2006-07-19 20:33:16

Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@w...pl> napisał
> Hammerite - co 6 lat malowanie - ale dwie warstwy w odstępie paru godzin,
> więc trzeba etapami.......

Hammerite to zwykła farba ftalowa modyfikowana styrenem, czyli jakby nie
patrzeć z dolnej półki produktów antykorozyjnych. Za to reklamę ma, że
ho-ho. Jedyna zaleta tej farby to możliwość grubego malowania i dość
elastyczna powłoka. Żadną farba nie zaleca się malować na rdzę. cokolwiek by
nie mówiono w reklamie.
Zasada nr 1 - dobrze wyczyścić metal, potem można malować "byle czym".
Osobiście polecam taką kolejność: pierwsza warstwa kompleksor albo Polrust,
potem jakikolwiek podkład choćby Unikor i na to emalia.

Jacek

8. Data: 2006-07-19 21:37:04

Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gustaw H. napisał(a):

> [...]
> powierzchni. odtluszczone tez bylo.
>
> o cenie rozcienczalnika do hammerite nie wspomne, bo znow sie zdenerwuje...

Mamy to samo z ogrodzeniem na dzialce, jak i z balustradami na tarasach.
Gdybym nie widziala opakowan tez by mi trudno bylo uwierzyc.

Byc moze mieszkamy w poblizu ;)

Pozdrawiam
Asia

9. Data: 2006-07-20 00:20:57

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"bluszcz" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> plastikiem (PCV). Cenowo pewnie wyjdzie podobnie, a ile czasu
> zaoszczędzisz na malowaniu.
> Cynkowanie jakoś do 21 wieku nie pasuje :)

Pasuje, pasuje, tyle, że drogie... :-P)))

10. Data: 2006-07-21 09:38:44

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

bluszcz napisał(a):
> [...]
> Jak się przymierzasz, to może przymierz się do elementów powlekanych
> plastikiem (PCV). [...]

Zobacz:
http://encyklopedia.pwn.pl/55961_1.html
pozdr. Jerzy

projekt ogrodu
Ogrodzenie w granicy działki z położoną instalacją elektryczną.
Roundup selektywnie
Jak zrobić coś takiego:
Orzech włoski w lesie - cz.II