stetoskop i biust :)

1. Data: 2006-06-05 10:33:10

Temat: stetoskop i biust :)
Od: Sabina <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Pisze, bo zastanawia mnie ten problem od pewnego czasu.
Ze dwa lata temu majac jakies problemy z ukladem oddechowym bylam z tym u
lekarza. Lekarz przed osluchaniem mnie, kazal zdjac stanik. Nie lubie tego,
ale niektorzy lekarze tak wola i maja prawo miec swobodny dostep do
osluchiwanej powierzchni :)

Ale zastanawialo mnie to, gdzie pan doktor sluchawke przykladal. Biust mam
duzy, a on przykladal sluchawke glownie do niego i to w jak dla mnie
dziwnych miejscach. Wydaje mi sie, ze powinien przykladac raczej "dookola
piersi" - tam, gdzie pod skora sa zebra. A on przykladal ja np. w okolicy
sutkow, rowniez od dolu samej piersi. Czy w takich miejscach jest szansa
uslyszec zmiany w plucach czy oskrzelach?

Chociaz przepisane lekarstwa mi pomogly, czyli efekt wizyty pomyslny, nie
chodzilam wiecej do tego lekarza, bo jego zachowanie wydalo mi sie
podejrzane. Ale moze ja sie po prostu nie znam? Moze tkanki znajdujace sie
w piersiach jakos przenosza dzwieki z klatki piersiowej?

Pytam w koncu, bo do lekarzy szczescia nie mam, a poza sprawa ze
stetoskopem, tamta wizyta wydawala sie byc wyjatkowo poprawna i skuteczna,
teraz znowu potrzebuje pomocy lekarza, a ten dalej przyjmuje.

--
Sabina

2. Data: 2006-06-05 11:33:59

Temat: Re: stetoskop i biust :)
Od: "Agnes" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja lekarka jest (jak nazwa wskazuje) płci żeńskiej.
I nigdy nie wymagała ode mnie zdjęcia biustonosza.

Wniosek nasuwa się sam. Chciał sobie pooglądać
i podotykać erotoman jeden.

Agnes

3. Data: 2006-06-05 12:19:30

Od: Sabina <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 5 Jun 2006 13:33:59 +0200, Agnes napisał(a):

> Moja lekarka jest (jak nazwa wskazuje) płci żeńskiej.
> I nigdy nie wymagała ode mnie zdjęcia biustonosza.

Tu byla kiedys dyskusja na ten temat. I wniosek byl taki, ze sa lekarze
ktorzy lubia sobie popatrzec, ale ze sa i tacy, ktorzy kaza zdejmowac
stanik dlatego, ze po prostu w ten sposob zbadaja lepiej, jest im wygodniej
czy cos. I ja to rozumiem.
Chodzilo mi tym razem o sprawy techniczne - czy jest mozliwe uslyszenia
czegokolwiek zwiazanego z ukladem oddechowym przykladajac sluchawke np. z
boku lub z dolu duzej piersi.

--
Sabina

4. Data: 2006-06-05 13:15:30

Od: "sq1euo" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sabina" <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> napisał w
wiadomości news:jep8veasaksw$.19ias78wbi9y2.dlg@40tude.net...

> [...]
> Chodzilo mi tym razem o sprawy techniczne - czy jest mozliwe uslyszenia
> czegokolwiek zwiazanego z ukladem oddechowym przykladajac sluchawke np. z

Jak najbardziej. A Ty od razu myslisz,ze on kazal zdjac zeby sobie
poogladac:))) Czasami naprawde lepiej jest zbadac i wygodniej i dokladniej
przy zdjetym staniku,..zwlaszcza przy duzych piersiach. Poza tym badajac
stetoskopem podejzewam,ze nie badal on tylko ukladu oddechowego,a rowniez
serce,..czyli postapil jak nalezy.

Mysle,ze jestes przewrazliwiona na tym punkcie:)

--
Jarek (SQ1EUO)
s...@w...pl

5. Data: 2006-06-05 15:13:22

Od: "Marek." <M...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sabina" <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> napisał w
wiadomości news:zt18bjfpi0lt$.xsmipfnlboh7$.dlg@40tude.net...
: Ze dwa lata temu majac jakies problemy z ukladem oddechowym bylam z tym u
: lekarza. Lekarz przed osluchaniem mnie, kazal zdjac stanik.

Witam. Lata temu gdy naprawdę badano musialabys się rozebrać niezależnie z
czym wedlug Ciebie przyszlaś.
I co wtedy.??
P.S.
Nie przesadzaj.
Poza tym wszystko się opatrzy. Chyba że masz trzy... ;-)) lub jakieś inne
ciekawostki.
Marek

---
Baza sygnatur wirusow (VPS): 0623-0, 2006-06-05
Przetestowano na: 06-06-05 17:13:23

6. Data: 2006-06-05 21:01:16

Od: Sabina <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 5 Jun 2006 17:13:22 +0200, Marek. napisał(a):

> Lata temu gdy naprawdę badano musialabys się rozebrać niezależnie z
> czym wedlug Ciebie przyszlaś.
> I co wtedy.??

No jak co wtedy. U tego sie rozebralam to bym sie rozebrala i u innego. No,
chociaz wybieram sie do lekarza z kolanem. Jak ten mi bedzie kazal stanik
zdejmowac to raczej nie poslucham :)

> Nie przesadzaj.

Znaczy co. Mam nie zadawac pytan na grupie medycznej o dzialanie
stetoskopu?

> Poza tym wszystko się opatrzy. Chyba że masz trzy... ;-)) lub jakieś inne
> ciekawostki.

Wiem ze sie wszystko potrafi opatrzec. Ale sadzac po problemach ze
znalezieniem biustonosza w odpowiednim rozmiarze, wyrozniam sie z tlumu ;p
Poza tym rozne sa zboczenia.

Wroc do tego co napisalam i zwroc uwage na to, ze nie pytam czy lekarz ma
prawo prosic o zdjecie stanika, lecz o to, czy przykladajac sluchawke przy
sutku duzej piersi uslyszy sie cokolwiek i czy nie lepiej przystawic ja do
innego miejsca klatki piersiowej. Na to pytanie mi nie odpowiedziales.
Ten lekarz skakal mi sluchawka naokolo sutkow, poza obszarem piersi prawie
jej nie przykladal. A przylozona sluchawka po bokach i od dolu piersi nawet
nie jest skierowana w strone pluc.

--
Sabina

7. Data: 2006-06-06 14:36:09

Od: "sq1euo" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sabina" <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> napisał w
wiadomości :

> A przylozona sluchawka po bokach i od dolu piersi nawet
> nie jest skierowana w strone pluc.

Ale jest skierowana w strone zastawek serca.

--
Jarek (SQ1EUO)
s...@w...pl

8. Data: 2006-06-06 14:44:18

Od: Sabina <sa-re.wyrzuc.to.co.uwazasz:)@epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 6 Jun 2006 16:36:09 +0200, sq1euo napisał(a):

> Ale jest skierowana w strone zastawek serca.

Niebardzo. Jeśli już to w stronę brody lub ucha.
Pozatym, jak wspomniałam, nie byłam badać serce. A nawet jeśli, do serca
byłoby bliżej z innych miejsc.

Proszę o wypowiedzi na temat.

--
Sabina

9. Data: 2006-06-06 15:34:43

Od: "P" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wygląda na to, że trafił Ci się medyk-erotoman.

P.

10. Data: 2006-06-06 20:41:56

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W przypadku większości biustów można spokojnie osłuchiwać poprzez pierś.
Gdzieś tak od rozmiaru E/F robi się problem, ale jest to trochę
indywidualna sprawa.
Lekarz, o którym mowa, być może wyczuł Twoje nastawienie i po prostu
uznał, że odgarnianie piersi drugą ręką, żeby osłuchać pod spodem,
będzie dla Ciebie jeszcze bardziej nienormalne.

Co do Twoich wątpliwości odnośnie techniki osłuchiwania, to nie będąc
lekarzem raczej bym się wstrzymał od krytyki. Dość wspomnieć (w
charakterze ciekawostki), że wiele wad zastawek (czyli bardziej górna
część serca) słychać najlepiej na koniuszku (czyli mniej więcej na
poziomie brodawki sutkowej). Zastawkę aorty (lewa strona serca)
osłuchuje się po prawej stronie mostka, a prawy "odpowiednik" tej
zastawki - po lewej stronie.

Pozdrawiam
Piotr

Co do rozbierania się, kiedy pacjent nie przychodzi ze ściśle określonym
(w opinii lekarza, a nie pacjenta) problemem uważam, że powinien to być
standard.

Vasilip vel Atoris
problemy z dłońmi
kontuzja kolana