studnia

41. Data: 2006-08-01 19:56:29

Temat: Re: studnia
Od: "BHg" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> podziel sie, prosze, jakas podstawa prawna, bo to mnie zaciekawilo...

Dz.U. 2001 Nr 115 poz. 1229 czyli ustawa Prawo Wodne, rozdział nazywa
się "pozwolenia wodnoprawne" bodajże, reszte juz sobie sam znajdziesz
(długie jest - łatwiej zasięgnąć języka w UG).

42. Data: 2006-08-02 06:07:28

Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 01 Aug 2006 21:56:29 +0200, BHg <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> Dz.U. 2001 Nr 115 poz. 1229

art 124: pozwolenie wodnoprawne nie jest wymagane na: 8) pobo?r wo?d
powierzchniowych lub podziemnych w ilos?ci nieprzekraczaja?cej 5 m3 na
dobe?; (czyli raczej w przypadku wiekszosci gospodarstw domowych, nawet
intensywnie korzystajacych z wody)

a skad wynika oplata za wodę pobieraną z wlasnej studni? we wspomnianej
przez ciebie ustawie nic nie ma na ten temat. dzwonilem tez do urzedu
gminy i powiedziano mi ze w przypadku indywidualnych uzytkownikow nie
slyszeli o takiej oplacie. nie twierdze jednak ze sa nieomylni ;)

opera for MAC OSX

43. Data: 2006-08-02 07:20:28

Od: "BHg" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gustaw H. <n...@n...nocom> napisał(a):

> [...]
> gminy i powiedziano mi ze w przypadku indywidualnych uzytkownikow nie
> slyszeli o takiej oplacie. nie twierdze jednak ze sa nieomylni ;)

No własnie stąd wynika. Przecież ja nie wiem ile ty tej wody zużyjesz ani do
jakich celów jej potrzebujesz. Ja mam szkółke i zuzywam dużo więcej niż 5 m
na dobe.

44. Data: 2006-08-02 12:47:59

Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 02 Aug 2006 09:20:28 +0200, BHg <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
> ani do
> jakich celów jej potrzebujesz. Ja mam szkółke i zuzywam dużo więcej niż

przede wszystkim to wcale z przytoczonego przeze mnie artykulu nie wynika
ze pobor wody w ilosci wiekszej niz 5 m^3 na dobe podlega jakiejkolwiek
oplacie. artykul 124 ustawy prawo wodne mowi jedynie o tym, ze na ilosci
mniejsze nie jest wymagane pozwolenie wodnoprawne. czyli w twoim przypadku
jest wymagane pozwolenie. o oplace tu nie ma mowy. moze jest w innej
czesci ustawy, jesli wiesz to napisz, bo mnie to ciekawi. ja nie znalazlem
nic o oplatach za pobor wody.

ale ogolnie to zmienia nieco postac rzeczy. sadzilem, ze twoja odpowiedz
dotyczy sytuacji przedstawionej przez autora watku, czyli gospodarstwa
domowego i ogrodka, gdzie trudno byloby wylac 5 metrow szesciennych wody
na dobe. takze i koszt studni o wydajnosci o jakiej tu piszesz jest
wiekszy, wiec ma sie nijak do sytuacji o ktora pisze autor watku.

po trzecie... zeby wszystko bylo legis arte to powinno sie zakladac
wodomierze na wszystkie studnie. takze te z ktorych wode czerpie sie
wiadrem ;) - no bo jak inaczej mozna ustalic kto pobiera wiecej niz 5
metrow szesciennych wody na dobe a kto mniej?

opera for MAC OSX

45. Data: 2006-08-02 13:15:24

Od: "gasper" <g...@p...comp> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gustaw H." <n...@n...nocom> napisał w wiadomości
> [...]
> wodomierze na wszystkie studnie. takze te z ktorych wode czerpie sie wiadrem
> ;) - no bo jak inaczej mozna ustalic kto pobiera wiecej niz 5 metrow

wystarczy w tych z wiadrem liczyć wiadra :-)

46. Data: 2006-08-02 13:20:22

Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 02 Aug 2006 15:15:24 +0200, gasper <g...@p...comp> wrote:

> Użytkownik "Gustaw H." <n...@n...nocom> napisał w wiadomości
>
> wystarczy w tych z wiadrem liczyć wiadra :-)

ooo, wlasnie. a ja musze sobie jeszcze staw i strumien opomiarowac. wkoncu
stamtad takze pobieram czasem wode :D

opera for MAC OSX

47. Data: 2006-08-02 13:24:03

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gustaw H. napisał(a):
> ... moze jest w innej czesci ustawy, jesli wiesz to napisz, bo mnie to
> ciekawi. ja nie znalazlem nic o oplatach za pobor wody. [...]

Rozporządzenie RM 20.12.2005, Dz.U. 260 poz. 2176
pozdr. Jerzy

48. Data: 2006-08-02 14:20:04

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Gustaw H. wrote:

> [...]
> wiadrem ;) - no bo jak inaczej mozna ustalic kto pobiera wiecej niz 5
> metrow szesciennych wody na dobe a kto mniej?

Postawić urzędnika, który będzie liczył ile wiader wody wydobyto.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

49. Data: 2006-08-02 20:07:36

Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 02 Aug 2006 15:24:03 +0200, Jerzy Nowak
<0...@m...pl> wrote:

> Rozporządzenie RM 20.12.2005, Dz.U. 260 poz. 2176
> pozdr. Jerzy

nadal sie nie zgadzam, jesli chodzi o odbiorcow indywidualnych, nie
przedsiebiorcow, korzystajacych normalnie z wody z wlasnego ujecia.

wspomniane przez ciebie rozporzadzenie zaczyna sie slowami:

"Na podstawie art. 290 ust. 2 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. - Prawo
ochrony środowiska (Dz. U. Nr 62, poz. 627 (...)" - i tu tresc
rozporzadzenia ustalajacego wysokosc oplat.

przywolywana ustawa w art 284.2 mowi:

"2. Osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami ponoszą opłaty za
korzystanie ze środowiska w zakresie, w jakim korzystanie wymaga
pozwolenia na wprowadzanie substancji lub energii do środowiska oraz
pozwolenia wodnoprawnego na pobór wód w rozumieniu przepisów ustawy -
Prawo wodne."

z kolei prawo wodne od ktorego dyskusja sie zaczela w artykule 124 mowi o
tym, ze na pobor wod gruntowych lub podziemnych w ilosci mniejszej niz 5
m^3 na dobe nie jest wymagane pozwolenie wodnoprawne.

podsumowujac:

dla osob fizycznych ktore z wlasnego ujecia pobieraja wode w ilosci
nieprzekraczajacej 5m^3 na dobe NIE JEST WYMAGANE pozwolenie wodnoprawne i
NIE MA zadnych oplat za pobor wody.

opera for MAC OSX

50. Data: 2006-08-03 10:06:59

Od: tomek <a...@m...kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zadzwonilam do Szczecinskie Towarzystwo Radiestezyjne, czy jakos tak i
> dopiero
> tam znalazlam chetnego. Wychodzi na to, ze uczciwy jest co szosty :)
> amw
I co? Znalazł miejsce wycieku?

suchodrzewy - pytanie dla rasowych ogrodników;-)
OT Baza
Czy ktoś uprawia Adenophorę?
tygrzyki wróciły
staw - budowa