studnia

1. Data: 2009-04-20 18:21:41

Temat: studnia
Od: "bn" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czym i jak mam robic studnie?
Czy szpadlem mam wykopa czy kaparką?
Gdzie kupic ogrodzienia studni?i
Jak zrobic orodzenie studnii?

wk

2. Data: 2009-04-20 18:37:30

Temat: Re: studnia
Od: "MM" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bn" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:gsieib$48p$1@news.onet.pl...
> Czym i jak mam robic studnie?
> Czy szpadlem mam wykopa czy kaparką?
> Gdzie kupic ogrodzienia studni?i
> Jak zrobic orodzenie studnii?
>
> wk

Nie radzę kopać samemu, bo może być nieszczęście. Są specjaliści, którzy
kopią studnie!

3. Data: 2009-04-21 14:03:31

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Kwi, 20:21, "bn" <j...@p...onet.pl> wrote:
> Czym i jak mam robic studnie?

To o co pytasz zależy od tego gdzie ma być ta studnia, a także - a
może nawet przede wszystkim - czy ma to być studnia służąca tylko do
podlewania, czy także jako ujęcie wody pitnej.
Musisz mi trochę bliżej opisać miejsce działki i sprecyzować czy to
jest terasa rzeczna, jakiej rzeki, jak daleko do rzeki w linii prostej
itp.

Koparką można, gdy lustro wody znajduje się nie głębiej jak ok.2 m.

Głębsze kopanie dla laika jest raczej niebezpieczne.

Zamiast robić to koparką, w przypadku płytkiego występowania lustra
wody, można też użyć rurę stalową, sperforowaną w dolnej części, w
miarę zaostrzoną i potem za pomocą pobijania wepchnąć w grunt.
Potem użyć tylko pompy do przepłukania, poczekać aż wszystko się
"ułoży",
by z pompy nie wypływała mętna zawiesina. Czyli - należy trochę
pompować takie coś.
Ten prosty sposób zdaje egzamin, gdy - jak wcześniej napisałam -
lustro wody jest płytko, a warstwę wodonośną stanowią piaski.
Jeśli chcesz potem tę wodę pić - koniecznie musisz jeszcze wykonać
jedną czynność:
przed pompowaniem wlać do otworu ok.1 szklanki podchlorynu sodu,
poczekać około doby i dopiero potem pompować przez parę godzin. Na
koniec wziąć próbę wody do analizy fizyko-chemicznej (1 litrowa czysta
butelka wystarczy).
Próbę bakteriologiczną trzeba pobierać do sterylnej butelki i taką
najpierw trzeba pobrać w laboratorium sanepidu.

4. Data: 2009-04-21 14:37:26

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MM" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "bn" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Nie radzę kopać samemu, bo może być nieszczęście. Są specjaliści, którzy
> kopią studnie!

Jeżeli ma lustro wody na 0,5m to może sobie zrobić kopankę (stawek) o
średnicy około 2 do 3m i głębokości nie większej jak 70cm, najlepiej z
drabinką do wychodzenia. Byle nie przy małych dzieciach. Z takiego dołka
można brać wodę wiaderkami i nalewać do konewek. Jeżeli jest to działka
budowlana a studnia ma służyć jako jedyne źródło wody to lepiej nająć
studniarzy, którzy zrobią studnię np około 14m głębokości w postaci rury z
filtrem. NIe radzę samemu zabierać się do tej ciężkiej pracy, gdyż potrzebne
jest doświadczenie i odpowiednie wyposażenie. Studnia kopana (kręgi) jest
kosztowna, wykopanie niebezpieczne, czyli jak wyżej.

Wybryki kaliny
Potrzeba matką wynalazku;-)
Sensowny program ochrony róż
Jak czesto podlewac tuje na balkonie