studnia głębinowa

1. Data: 2003-04-24 15:54:07

Temat: studnia głębinowa
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

..cześć!.. ..to chyba pytanie niezupełnie na tę grupę, ale w takim razie nie
wiem, na jaką... :-( ..jaki jest koszt budowy takiej studni
(przydomowej), czy warto w taką inwestować, czy lepiej postawić zwykłą?

pozdrawiam z nadzieją, że może ktoś odpowie...

Agata

2. Data: 2003-04-24 19:08:18

Temat: Re: studnia głębinowa
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2003-04-24 19:50:19

Od: "AO" <andrzejopejda(at)poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> o kosztach wiercenia bylo dzisiaj bodajze
> ze to okolo 50 zl robocizna plus material
> ta zwykla z kregow sam material jest drozszy
> polmetrowej wysokosci krag fi= 100 cm kosztuje 70-80 zl

U mnie wiercenie kosztuje 60-65 zł/m.

Pozdrawiam
Andrzej Opejda

4. Data: 2003-04-24 20:21:23

Temat: Odp: studnia głębinowa
Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AO <andrzejopejda(at)poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@n...home.net.pl...

> Użytkownik "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
>
> U mnie wiercenie kosztuje 60-65 zł/m.
>
> Pozdrawiam
> Andrzej Opejda

..no tak.. ..ale ile tych metrów potrzeba takiej studni i czy to od czegoś
zależy?.. ..domyślam się, że od różdżki pewnie nie?!?... :-)

Agata

5. Data: 2003-04-24 20:58:34

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> U mnie wiercenie kosztuje 60-65 zł/m.
>
> Pozdrawiam
> Andrzej Opejda
:)
samo wiercenie czy razem z materialem tzn rura
?
ja swoja wykopalem koparka
kopanie i ustawie kregow i zasypanie dziury
zajelo nam okolo polgodziny
:)
mam tylko 7 kregow w ziemi
i juz na 3 mam wode
:))))))))))))))))))

6. Data: 2003-04-25 06:07:46

Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ..cześć!.. ..to chyba pytanie niezupełnie na tę grupę, ale w takim razie
nie
> wiem, na jaką... :-(

Spróbuj na grupie pl.misc.budowanie. Przewijały się już tam
te tematy. Zacznij może od przekopania archiwum.

Pozdrawiam

Darek

7. Data: 2003-04-25 06:10:03

Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A i poczytaj jeszcze wątek na tej grupie, temat
"studnia ogrodowa"

8. Data: 2003-04-25 06:30:46

Od: l...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> >
> ..no tak.. ..ale ile tych metrów potrzeba takiej studni i czy to od czegoś
> zależy?.. ..domyślam się, że od różdżki pewnie nie?!?...  :-)

Witam
Znalezienie cieku wodnego to jedno a wywiercenie studni to druga sprawa.
Różdżką lub wahadełkiem możesz spróbowac sama - może masz ukryte zdolności. To
nie jest takie trudne. Ja moją studnię wywahadełkowałem bez pudła.
Zasadnicze pytanie - do czego ma byc ta studnia? Do podlewania ogrodu czy jako
ujęcie wody pitnej dla domu. Jeżeli tylko do ogrodu to wystarczą wody podskórne
i można wywiercić lub wykopać coś płytkiego. Jeżeli dla domu - to musi to być
woda z większej głębokości i wtedy wchodzi w grę tylko wiercenie. Nie próbuj
pić wody podskórnej, bo nie wiadomo czy jakiś sąsiad sobie sprytnie nie
przedziurawił szamba, żeby oszczędzić na wywozie nieczystości.
Ja mam system hydroforowy z pompą głębinową. Jak Cię to interesuje to napisz -
podam więcej szczegółów.
Pozdrawiam
Leszek

9. Data: 2003-04-25 19:03:30

Od: "Stefan Siudalski" <s...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

..jaki jest koszt budowy takiej studni
> (przydomowej), czy warto w taką inwestować, czy lepiej postawić zwykłą?

Zacznę od próby uścislenia.
Studnia głebinowa w literaturze to:
- studnia poniżej 30 metra a więc zezwolenie,
- potocznie studnia rurowa z opuszczona w rurę osłonową pompą zatapialną,
- także czasami okreśłana jest studnia wąskorurowa, z wodą pod ciśnieniem
subartezyjskim z pompą z wałem poziomym.
więc o jaka studnie pytasz?

Czy warto mieć własne ujęcie wody?
- jeśli woda jest używana nie tylko do mycia i gotowania a także do
podlewania, mycia samochodu, oczka wodnego - to zdecydowanie tak,
- jeśli woda służy tylko do użytku domowego to już powyżej czterech
mieszkańców warto się zastanowic czy nie mieć własnego ujęcia,
- jeśli w domu myjecie się pod prysznicem i wody nie używacie po podlewania
to w pewnych okolicach warto robić własne ujęcie w innych nie.
Bywaja tak złośliwe działki i okolice, że wody nie można znaleźć nawet do
200m mimo że u sąsiada np może być woda i dobra i wydajna dość płytko.
Wiem z doświadczenia a 22 lata jestem radiestetą, że na wioskach gdzie
założono wodociągi dość szybko ludzie wrócili do swoich starych ujęć wody -
koszty przy podlewaniu ogródka były zbyt wysokie.
SJS http://www.radiestezja.alpha.pl

.

10. Data: 2003-04-25 22:24:36

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wody -
> koszty przy podlewaniu ogródka były zbyt wysokie.
bylem przed chwila na Twojej stronie
merytorycznie bardziej mi odpowiada tresc
http://strony.wp.pl/wp/radiestezja100/
:)
jako czlowiek z branzy
czy moglbys podjac dialog z wnioskiem postawionym juz w tytule tamtej strony
(radiestezja 100% oszustwa)
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe