sumak

1. Data: 2002-09-10 06:48:16

Temat: sumak
Od: "bobee" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

hej, jak gleboko siegaja korzenie sumaka ? czy aby ograniczyc rozrastanie
sie go ma sens ulozenei czegos na wzor "ogranicznika" do trawy ? ew. jak
gleboko ?

dzieki, pozdr.
.

2. Data: 2002-09-10 14:44:17

Temat: Re: sumak
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"bobee" <b...@p...onet.pl> wrote in message
> hej, jak gleboko siegaja korzenie sumaka ? czy aby ograniczyc rozrastanie
> sie go ma sens ulozenei czegos na wzor "ogranicznika" do trawy ? ew. jak
> gleboko ?

Ma sens. Nie wiem, jak gleboko siegaja wszystkie korzenie, ale te, ktore
rozpelzaja sie aby wyrosly od nich nowe sumaki, ida kilka cm pod ziemia.
Wez jednak pod uwage, ze jesli ulozysz ogranicznik, zaczna Ci wyrastac
sumaki tuz przy nim, a te sobie potem dadza z nim rade.

Pozdrowienia,
Michal
(z rozrastajacym sie pieknie gajem sumakowym)

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2002-09-12 01:31:13

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:
Wez jednak pod uwage, ze jesli ulozysz ogranicznik,
> zaczna Ci wyrastac sumaki tuz przy nim, a te sobie potem dadza z nim
> rade.

To cholerstwo mnie dobija.
Miałem jednego, małego. Ściąłem. Przez trzy lata wyrastały mi odrosty.
Potem pozwoliłem trzem wyrosnąć. Teraz wystarczy przyciąć skurwysyna i już
ma kilka odrostów, nawet do kilkunatsu metrów w bok.
Jak to zabić?
Moon

4. Data: 2002-09-12 09:04:04

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
już
> ma kilka odrostów, nawet do kilkunatsu metrów w bok.

Proponuję wyciągnąć korzenie, ja tak się pozbyłem.
Przyjemnej pracy.
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

5. Data: 2002-09-12 09:45:13

Od: "bobee" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Potem pozwoliłem trzem wyrosnąć. Teraz wystarczy przyciąć skurwysyna i już
> ma kilka odrostów, nawet do kilkunatsu metrów w bok.

a ja tam bym posadzil gaj sumakowy :-) za jakis czas pewnei bede mail ten
sam problem co wy :-))))))

jakby opole bylo nieco blizej to bym ci go wykopal :-))))

pozdr.

6. Data: 2002-09-12 11:23:19

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

bobee wrote:

> a ja tam bym posadzil gaj sumakowy :-) za jakis czas pewnei bede mail
> ten sam problem co wy :-))))))
eee... taki gaj... to chwaścior.
zresztą po kilkunastu latach zaczną się kłaść i łamać...

> jakby opole bylo nieco blizej to bym ci go wykopal :-))))
Ale ja tylko piszę z Opola.
Musiałbyś przyjechać w okolice Gorlic:)
Moon

7. Data: 2002-09-12 12:00:15

Od: "Lech" <k...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie go ma sens ulozenei czegos na wzor "ogranicznika" do trawy ? ew. jak

W niektórych szkółkach sprzedawane są sumaki szczepione, należy zakładać, ze
podkładka nie daje odrostów. Jest to jakieś rozwiązanie, ale raczej dla
tych, którzy dopiero chcą go posadzić.

Lech

8. Data: 2002-09-12 13:54:58

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Moon" <r...@w...pl> wrote in message news:alpgg5$9c4$15@news.tpi.pl...

> Jak to zabić?

Polubic? One naprawde sa piekne. A wyrywanie nowych nie nastrecza
wiekszych trudnosci. W porownaniu na przyklad z hibiskusami czy
podagrycznikiem to pestka. Nie mowiac juz o trawie.

Pozdrowienia,
Michal

9. Data: 2002-09-12 14:02:04

Od: "bobee" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Musiałbyś przyjechać w okolice Gorlic:)

to wiele nie zmienia i tak kawal drogi z dęblina

pozdr.

10. Data: 2002-09-12 14:08:33

Od: "Janusz Czapski" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:S01g9.116273$N9.19199476@twister.neo.rr.com...
> "Moon" <r...@w...pl> wrote in message

> Polubic? One naprawde sa piekne. A wyrywanie nowych nie nastrecza
> wiekszych trudnosci. W porownaniu na przyklad z hibiskusami czy
> podagrycznikiem to pestka. Nie mowiac juz o trawie.

Trawę wyrywasz????? 8-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

Jak nawozić...
jagoda kamczacka
jak zimowac bonsai ?
jeszcze raz o tropikalnych na tarasie
recenzja Działkowca i dodatku Wrzosowe Ogrody