surówka z sałaty pekinskiej prosze o pomysł

1. Data: 2005-02-21 10:26:38

Temat: surówka z sałaty pekinskiej prosze o pomysł
Od: "Asia" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze ktos ma pomysl na surówke z sałaty pekińskiej, dory i mało skaplikowany

1. Data: 2005-02-21 10:55:32

Temat: Re: surówka z sałaty pekinskiej prosze o pomysł
Od: Lia <L...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-02-21 11:26:38 w sprzyjających i niepowtarzalnych okolicznościach
przyrody grupowicz *Asia* skreślił te oto słowa:

> Moze ktos ma pomysl na surówke z sałaty pekińskiej, dory i mało skaplikowany

Jeśli Ci chodzi o _kapustę_ pekinską to...
Zależy do czego ta surówka, bo kapustę można zrobić i na cięzko z majonezem
i na lekko.
Ja ostatnio mam fazę na kwaśne, więc pekińską robię tylko do cięższych dań,
żeby powiew orzeźwienia do obiadu wprowadzić.
I dlatego kapustę kroimy. I doprawiamy mieszanką oliwy, dobrego octu
winnego (lub cytryny), soli, pieprzu i cukru.
Najprostsza postać surówki jaką można sobie wyobrazić, i do tego lekka i
"odświeżająca" ;]

A na 'cięższe' surówki z kukurydzą, papryką, majonezem polecam przejrzenie
archiwum grupy, botemat był wiele razy poruszany.

--
lia

1. Data: 2005-02-21 11:27:12

Od: "Anna 'Akna' Strzyżewska" <akna@[nospam]gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asia" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> Moze ktos ma pomysl na surówke z sałaty pekińskiej, dory i mało
> skaplikowany

Kapusta pekińska poszatkowana do tego sos z jogurtu wymieszanego z majonezem
(2:1), sól, pieprz i tradycyjnie czosnek. Szybko łatwo i smacznie :-)
Pozdrawiam
Akna

1. Data: 2005-02-21 11:41:53

Od: "Anna Styś" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kapusta pekińska + ogórek kiszony + kukurydza + czosnek + majonez, sól,
pieprz

Anna Styś

1. Data: 2005-02-21 12:01:48

Od: "Margola Sularczyk" <margola@nu_spamie_pagadi.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asia" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> Moze ktos ma pomysl na surówke z sałaty pekińskiej, dory i mało
> skaplikowany

Kapusta z bardzo kwaśnym vinaigrette na cytrynie: całą cytrynę wciskam do
słoiczka, dodaję ząbek-dwa czosnku (bo jestem uzależniona), oliwę, sól,
zakręciam słoiczek i wykonuję "taniec z kastanietami". Polewam kapustę
pekińską drobno pokrojoną, voila!

Margola

1. Data: 2005-02-21 12:14:50

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asia" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> Moze ktos ma pomysl na surówke z sałaty pekińskiej, dory i mało
> skaplikowany

1. pekinka, papryka czerwona, ogórek świeży, pomidor, cebula czerwona,
czosnek, feta, sól, pieprz, ocet winny, oliwa
2.pekinka, papryka czerwona, ogórek świeży, pomidor, cebula czerwona,
czosnek, feta, szynka, sól, pieprz, ocet winny, oliwa
3.pekinka, papryka czerwona, ogórek świeży, pomidor, cebula czerwona,
czosnek, kurczak wędzony, sól, pieprz, ocet winny, oliwa
4. pekinka, por, sól, pieprz, ocet winny, oliwa
5. pekinka, jajko na twardo, por,sól, pieprz, ocet winny, oliwa
6. pekinka, por, tuńczyk, sól, pieprz, śmietana, jogurt lub majonez

..... i wiele, wiele innych kombinacji. Jem surówkę z kapusty
pekińskiej mniej więcej 5 razy w tygodniu (na kolację) i mieszam w niej
to na co akurat mam ochotę lub to co akurat mam w lodówce.

Pozdrawiam
Ania

--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ

1. Data: 2005-02-21 20:36:58

Od: "Andrzej" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

skaplikowany
Pokroić kapustę i dodać pikantny sos Tao-Tao

Miniaturowe kanapki
polewa czekoladowa na tort
[OT] podziękowania
kartofelki pseudo marcepanowe