suszenie

1. Data: 2007-10-28 08:27:07

Temat: suszenie
Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś próbował suszyć drożdże piekarnicze?
Czy można to zrobić?

Jędrek

2. Data: 2007-10-28 08:35:16

Temat: Re: suszenie
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <fg1kc3$9rl$1@nemesis.news.tpi.pl>,
Ikselka <i...@p...onet.pl> wrote:

> Można. Ponieważ są to organizmy żywe, musisz najpierw wprowadzić je w
> stan uśpienia -

Widzę, że nadal brylujesz znajomością nauk przyrodniczych.

Władysław

--
Najgorszą radą, jaką można udzielić większości ludzi jest: bądź sobą.

3. Data: 2007-10-28 08:59:54

Od: "Andrzej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> A po co suszyć?
> Świeże są lepsze, a suszone tez możesz bez problemu kupić, jeśli masz
> taką potrzebę.

Odpowiedź jest zupełnie nie na temat :)
az

4. Data: 2007-10-28 09:14:42

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej pisze:
> Czy ktoś próbował suszyć drożdże piekarnicze?
> Czy można to zrobić?
>
> Jędrek

Można. Ponieważ są to organizmy żywe, musisz najpierw wprowadzić je w
stan uśpienia - niech podeschną w temp. pokojowej, drobniutko pokruszone
na talerzu, bez przykrycia. Potem przesyp na papier pergaminowy - susz
nadal w temp. zblizonej do pokojowej - ale wyższej o kilka stopni. W
miarę podsychania możesz kruszyć je w palcach coraz drobniej. Po
calkowitym wyschnięciu przechowuj w szklanym słoiku zamkniętym papierem
pergaminowym i gumką-recepturką.

Do użycia musisz je ożywić - zalewając niewielką ilością lekko ciepłej
wody i wsypując nieco cukru, trzymając w ciepłym miejscu aż do pokazania
się objawów pracy. To może trwać dłużej, niż u drożdży świeżych.

Jednak powiem Ci, że drożdże świeże zamrażam - robię to w małych,
jednorazowych porcjach, zawiniętych w folię spożywczą (nie
aluminiową!!!). Świetnie się przechowują. Nic im się nie dzieje. Do
użycia - wkładam bezpośrednio do małej ilości ciepłej wody, wsypuję
cukier, mieszam do rozpuszczenia cukru i bryłki drożdży, dodając też
niewielką ilość mąki. Pracują niemal od razu :-)

--
XL wiosenna

5. Data: 2007-10-28 09:18:39

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <fg1n78$rak$1@atlantis.news.tpi.pl>,
Ikselka <i...@p...onet.pl> wrote:

> Słusznie widzisz. Przede wszystkim wiem dużo o technologii. Bio.

A usypianie grzybów to przedni żart.

Władysław

--
Najgorszą radą, jaką można udzielić większości ludzi jest: bądź sobą.

6. Data: 2007-10-28 09:41:12

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <fg1o23$rak$3@atlantis.news.tpi.pl>,
Ikselka <i...@p...onet.pl> wrote:

> Władysławie, nie kompromituj się. Nie słyszałeś nigdy o anabiozie? No
> cóż, chyba rzeczywiście myślisz, że grzybom mówi się "Aaa, kotki dwa..."

Aha, jak śpię to jestem w anobiozie. Przednie.
Twoja logika też mnie zachwyca.

Władysław

--
Najgorszą radą, jaką można udzielić większości ludzi jest: bądź sobą.

7. Data: 2007-10-28 10:07:54

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2007-10-28 10:19:37

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <fg1q44$mtu$1@nemesis.news.tpi.pl>,
Ikselka <i...@p...onet.pl> wrote:

> Twój sen dobowy to nie jest anabioza. Susły, które są ssakami, jak Ty,
> oprócz snu dobowego popadają w sen zimowy. Ten rodzaj snu jest stanem
> anabiotycznym, czyli długotrwałym stanem spoczynku organizmu, w trakcie
> którego parametry życiowe takie jak temperatura ciała, szybkość tętna,
> gęstość krwi, oddychanie, wydalanie, ulegają obniżeniu/spowolnieniu.
> Jeśli chodzi o jednokomórkowce, to mówiąc "uśpienie" nie mamy na myśli
> snu dobowego charakterystycznego dla ssaków, a więc i dla Ciebie, lecz
> stan spoczynku

Mamy, czyli kto ma? Ty? Twój brak znajomości prawidłoeej terminologii
nie usprawiedliwia wypisywania głupot. Naprawdę pomyśl zanim coś
napiszesz. I nie wypisuj takich bredni, że drożdże trzeba "uśpić" przed
ususzeniem, bo są organizmami żywymi.

Władysław

--
Najgorszą radą, jaką można udzielić większości ludzi jest: bądź sobą.

9. Data: 2007-10-28 10:22:13

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2007-10-28 10:52:51

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los pisze:

> [...]

Jeśli chodzi o jednokomórkowce, to mówiąc "uśpienie" nie mamy na myśli
snu dobowego charakterystycznego dla ssaków, a więc i dla Ciebie, lecz
stan spoczynku, który jest reakcją na niesprzyjające warunki środowiska
takie, jak za niska lub za wysoka temperatura, za niska wilgotność,
niedostatek pokarmu. Dzięki temu drożdże (np. żyjące na powierzchni
owoców w naszym kraju) mogą przetrwać zimę i rozwinąć się w
sprzyjających warunkach.
Jeśli masz jakieś inne problemy wynikające z braku wiedzy lub z tego
powodu, że opuściłeś lekcje biologii w podstawówce, nie staraj się być
uszczypliwy, tylko poproś, a ja Ci to wszystko wyjaśnię - jeśli się
krępujesz, napisz na priv :-)

--
XL wiosenna

Kolacja
śniadanie
[priv] pytanie do Ikselki - salatka z selera
mój kolejny udany chleb
nieograniczona ilość jabłek:]