suszenie pomidorów

1. Data: 2005-08-19 07:52:57

Temat: suszenie pomidorów
Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chce w tym roku zrobić trochę pomidorów suszonych, wiem że większość z was
robi w piekarniku.
Czy ktos robił w suszarce do owoców? i czy smarujecie je oliwą i kroicie w
plastry czy ćwiartki?
Dzięki za pomoc:)

2. Data: 2005-08-19 08:33:53

Temat: Re: suszenie pomidorów
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "hary" <h...@w...pl> napisał w wiadomości

> Witam
> Wczoraj próbowałem suszyć pomidory pokrojone w ćwiartki w suszarce.
> Po 5 godzinach z niepokojem stwierdziłem że pomidory są dalej jak przed
> suszeniem.

a suszysz z gniazdami nasiennymi czy bez? W książce o przetworach czytałam
że do suszenia nalezy usunąć tę środkową, najbardziej "wodnistą" część.
Ja mam zamiar suszyć pomidory 'bawole serca', bo one mają głownie miąższ a
mało nasion.

pozdrawiam
Basia

3. Data: 2005-08-19 08:35:56

Od: "hary" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2005-08-19 08:57:06

Od: "hary" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ja mam zamiar suszyć pomidory 'bawole serca', bo one mają głownie miąższ a

ja suszę supermarketowe jak wywalę to ze środka to zostanie sama skura

5. Data: 2005-08-19 09:50:44

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> ja suszę supermarketowe jak wywalę to ze środka to zostanie sama skura

A ja na zdjeciu reklamujacym suszarke widzialam pomidory w plastry krojone...
czemu Nie?
qd

6. Data: 2005-08-19 13:37:29

Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Najlepsze pomidory do suszenia to limy mają dużo miąższu mało wody.
Mam doświadczenie z zeszłego roku jak robiłam przetwory- pomidory na sucho.
Limy były najlepsze, pozostałe też dobrze się kroiły na chlebek.

7. Data: 2005-08-19 21:19:35

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa" <e...@p...onet.pl> wrote in message
> Chce w tym roku zrobić trochę pomidorów suszonych,
Do czego uzywacie suszonych pomidorow?
MarekF

8. Data: 2005-08-20 03:54:06

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

hary napisał(a):

> ja suszę supermarketowe jak wywalę to ze środka to zostanie sama skura

Przepraszam, czy jest tu obecny jakiś tłumacz?
;-)))
pozdr. Jerzy

9. Data: 2005-08-21 02:14:12

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> ja suszę supermarketowe jak wywalę to ze środka to zostanie sama skura

Przepraszam, czy jest tu obecny jakiś tłumacz?
;-)))
===
Raczej Larry Flint.
A emotkę bym raczej odwrócił: :-(((

waldek
===

10. Data: 2005-08-21 02:27:22

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maf" <m...@a...alpha.pl> napisał w wiadomości

> "Ewa" <e...@p...onet.pl> wrote in message
> Do czego uzywacie suszonych pomidorow?
===
Późnym latem i wczesną jesienią - do szpanowania. Poza tym - do zastąpienia
niejadalnych pomidorów szklarniowych - jadalnymi.

Ale obecnie (XXI w.) to już tylko teoria.

W tym roku, mimo, że jest już pełnia sezonu pomidorowego, nie udało mi się
jeszcze kupić pomidorów niezielonych w środku i niewstrętnych w smaku. Chyba
przemysłowcy wprowadzili już nowe, unijne, zmodyfikowane odmiany i
technologie. We Wrocławiu praktycznie pomidorów nie ma, bo to, co jest w
sprzedarzy pomidorami nie da się nazwać, mimo najszczerszych chęci.

W zeszłym roku jeździłem specjalnie na odległy bazar, by kupić "pomidory
kaliskie". Były bardzo zbliżone nie tylko wyglądem, ale i smakiem do
pomidorów. W tym roku są one takie same, jak wszystkie inne. Tylko jeszcze
malinówki się trzymają. Ale ta ich cena...

waldek
===

Co do golonki w piwie??
Kiszona kapusta na ciepło do golonki we Frankonii
dobra polska restauracja w Londynie?
Ciekawy opis na temat starożytnej produkcji manny
muffinki Cordon Bleu - prosba.