muffinki Cordon Bleu - prosba.

1. Data: 2005-08-18 16:57:34

Temat: muffinki Cordon Bleu - prosba.
Od: "Aga " <y...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Chcialam jutro dla gosci zrobic muffinki. Zawsze robilam z przepisu z takiej
kolorowej ksiazki o muffinach, z serii Cordon Bleu (o ile nie pokrecilam
nazwy :) ). Niestety pozyczylam ksiazke i nie mam przepisu - nie pamietam :(
Czy jakis szczesliwy posiadacz tej ksiazki moglby mi wklepac przepis na
muffinki cytrynowe i z kawalkami czekolady? Chodzi o skladniki i ich ilosc.
Nie chce ryzykowac innych przepisow, bo tamte mam juz wyprobowane.

pozdr
yas

2. Data: 2005-08-18 17:16:05

Temat: Re: muffinki Cordon Bleu - prosba. (mufiny cytrynowe P)
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga " <y...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
ilosc.
> Nie chce ryzykowac innych przepisow, bo tamte mam juz wyprobowane.

Cytrynowe....
300gr maki
1,5 lyzeczki proszku
szczypta soli
125gr cukru pudru
2 lyzki startej skorki cytynowej
185ml maslanki
1 lyzeczka zapachu waniliowego
2 jajka
110gr stopionego masla

Masa twarogowa
20gr masla miekkiego
100gr twarozku
2 lyzki cukru pudru
1 lyzka soku z cytryny
skorka do przybrania....

200C piec, zmieszac jaja z maslanka i wanilia. Zrobic w misie mieszanke
maki, proszku, cukru, stratej skorki i uformowac wulkan. Wucic do srodka
jednoczesnie maslo i mieszanke z maslanka. Mieszac szybko ale nie dlugo o
maja byc grudki
Piec.
Mikserem wymieszac maslo z twarogiem, dodac cukier, sok z cytryny i ucierac
az masa zgestnieje na kremowa konsystencje. Posmarowac nia wystudzone mufiny

Ktore maja byc czekoladowe jak tu sa z bialej, czekoladowo- pomaranczowe,
czekoladowo - orzechowe, amerykanskie z platkami czekolady.....?

agataw

3. Data: 2005-08-18 17:41:18

Od: "Aga " <y...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata <a...@g...com.pl> napisał(a):

> Ktore maja byc czekoladowe jak tu sa z bialej, czekoladowo- pomaranczowe,
> czekoladowo - orzechowe, amerykanskie z platkami czekolady.....?

Dzieki!!!
Chodzilo mi o te czekoladowo-pomaranczowe. One maja na zdjeciu taka skorke
pomaranczowa na wierzchu...

Jescze raz dzieki
pozdr
yas

4. Data: 2005-08-18 18:02:07

Temat: Re: muffinki Cordon Bleu - prosba. (mufiny cczekoladowe P)
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki!!!
> Chodzilo mi o te czekoladowo-pomaranczowe. One maja na zdjeciu taka skorke
> [...]

No to lecimy

150gr gorzkiej czekolady, posiekanej
75g posiekanego masla
375gr maki
2 lyzeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
3 lyzki kaka
3 lyzki mialkiego cukru
2 jajka
250 ml mleka
1 lyzka skorki pomaranczowej

Krem
200gr gorzkiej czekolady, posiekanej
60gr masla posiekanego
1 lyzka likieru cointreau
skorki pomaranczowe do dekoracji

210C piec
Czekolade i maslo rozpuscic w misce na parze mieszajac. Zdjac z ognia. Do
michy wsypac make, proszek, sol i kakao. Dodac cukier, zmieszac. Zrobic
wulkan. W dzbanie zmieszac jaja z mlekiem i skorka pomaranczowa. Wlac w
wulkan i stopniowo dodawac czekolade. Szybko wymieszac..znowu powinny byc
grudki
Piec okolo 20 minut albo do momentu az suche w srodku. Teraz krem. Znowu
rozpuscic czekolade z maslem na parze, zdjac, wlac likier i odstawic az
ostygnie i pieknie da sie rozsmarowac.

agataw
p.s. nie ma mowy abym pozyczyla komus ksiazke kucharska :) wolalabym
przepisac juz :)

5. Data: 2005-08-18 18:04:18

Od: "Aga " <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Agata <a...@g...com.pl> napisał(a):

> p.s. nie ma mowy abym pozyczyla komus ksiazke kucharska :) wolalabym
> przepisac juz :)

Dzieki wielkie!!!
Ironia losu polega na tym, ze mam a w zasadzie mialam w charakterze rezerwy
te ksiazke zeskanowana... na dysku... dysk padl...

pozdrawiam cieplo
yas

gotowanie jajek w mikrofalówce
zna ktos jakies fajne zagraniczne fora dotyczace food technolody ?
Ciekawostka kulinarna dla cierpliwych i wytrwałych.
kebab (pytanie zza slupa)
Pierogi z kukurydzą i z cebulą