świetlówka vs żarówka

1. Data: 2011-11-13 17:12:25

Temat: świetlówka vs żarówka
Od: maniek <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.Może mi ktoś wyliczyć jaką żywotność powinna mieć żarówka
energooszczędna żeby była opłacalna?

Za przykład może służyć np.energooszczędna 14W,koszt 18zł.i zwykła
60W,koszt 2zł.Ceny za kWh nie pamiętam,przyjmijmy np.0,50zł.

2. Data: 2011-11-13 19:38:23

Temat: Re: świetlówka vs żarówka
Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-13 18:12, maniek pisze:
> [...]
>
> Za przykład może służyć np.energooszczędna 14W,koszt 18zł.i zwykła
> 60W,koszt 2zł.Ceny za kWh nie pamiętam,przyjmijmy np.0,50zł.

Świetlówka energooszczędna kosztuje ok. 6 zł.
Pozdrawiam,
MW

3. Data: 2011-11-13 20:08:08

Od: "MaW" <n...@a...bbb> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
> Świetlówka energooszczędna kosztuje ok. 6 zł.
> Pozdrawiam,

świetlówka energooszczędna nadająca się do oswietlenia mieszkania kosztuje
"nieco" więcej. Poza tym policzenie tego nie wykracza poza zakres szkoły
podstawowej....

MaW

4. Data: 2011-11-13 20:45:26

Od: maniek <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

.
policzenie tego nie wykracza poza zakres szkoły
> podstawowej....
>
> MaW

Rozumiem kolego że takową szkołę ukończyłeś,możesz być tak uprzejmy i
mi to wyliczyć?

5. Data: 2011-11-13 21:25:02

Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 13.11.2011 18:12, maniek pisze:
> [...]
>
> Za przykład może służyć np.energooszczędna 14W,koszt 18zł.i zwykła
> 60W,koszt 2zł.Ceny za kWh nie pamiętam,przyjmijmy np.0,50zł.

1. zdecyduj się - żarówka energooszczędna kontra zwykła żarówka, czy
świetlówka kontra żarówka?

2. matematyki w zakresie 4 działań dziecko nie opanowało?

6. Data: 2011-11-13 21:57:23

Od: maniek <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Lis, 22:25, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
wrote:

> zdecyduj się - żarówka energooszczędna kontra zwykła żarówka, czy
> świetlówka kontra żarówka?

Jak możesz to wylicz jak się ma jedno do drugiego, żarówka
energooszczędna vs zwykła żarówka oraz świetlówka vs żarówka,
porównamy wyniki.......czepiasz się

7. Data: 2011-11-13 22:09:22

Od: "_ąćęłńóśżź." <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Policz 6 godzin dziennie świecenia czyli około 2 tys. godzin rocznie.
Energooszczędna zużyje przez ten rok 28 kWh czyli prądu za 14 złotych i
jeszcze rachunek od okulisty (wzrok) i psychiatry (deprecha).
Zwykła zużyje przez ten rok 120 kWh + dodatkowe dwie żarówki czyli razem 64
zł + plaster na oparzenia.
Weź pod uwagę, że jak tłuczesz energooszczedną (co się zdarza, w siatce z
zakupami lub rakietką do badmintona) to masz bardziej w plecy i mniej zdrowo.
I nie wierz w te przeliczniki mocy, co podają na pudełkach.
Co "setka" to "setka" i żadna 20 W tego nie zastąpi.
Może dlatego, że dużo światła jest emitowane "do środka", mimo coraz bardziej
udziwnionych kształtów rurek.

8. Data: 2011-11-13 23:12:28

Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-13 21:45, maniek pisze:
> [...]
> policzenie tego nie wykracza poza zakres szkoły

> Rozumiem kolego że takową szkołę ukończyłeś,możesz być tak uprzejmy i

Jeśli dobrze liczę, świetlówka powinna świecić niecałe 696 godzin - przy
Twoich założeniach.

Jeśli zaś kupisz taką jak np. tu:
http://allegro.pl/swietlowka-philips-economy-e-27-14
w-75w-kgo-fv-i1926451465.html
to wystarczą 174 godziny.

Pozdry,
MW

9. Data: 2011-11-13 23:15:34

Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-13 21:08, MaW pisze:
> [...]
>
> świetlówka energooszczędna nadająca się do oswietlenia mieszkania
> kosztuje "nieco" więcej. Poza tym policzenie tego nie wykracza poza

Co to znaczy "nadająca się do oświetlenia mieszkania"?
Bo ja mam takie Philipsy za 5-6 złotych i od prawie 3 lat nimi oświetlam
cały dom i wydaje mi się, że jest ok.
W sumie mam ich w domu jakieś 20 sztuk i, póki co, padła tylko jedna.

Pozdrawiam,
MW

10. Data: 2011-11-13 23:47:37

Od: "M1SLQ" <m...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Energooszczędna zużyje przez ten rok 28 kWh czyli prądu za 14 złotych
> jeszcze rachunek od okulisty (wzrok) i psychiatry (deprecha).

O, to, to! Czemu wszyscy o tym zapominają? Energooszczędna _nie świeci_
tak, jak zwykła żarówka.

Wybór parowaru.
Cheap Moncler down Jacket Moncler Jacket men's women's www.buygoodgoods.com
Cheap ,D&G Shoes,Gucci Shoes,Dsquared2 Shoes,Prada shoes www.buygoodgoods.com