syrop klonowy

1. Data: 2004-03-13 13:50:43

Temat: syrop klonowy
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Do kloniarzy mam pytanie.
Czy macie klony, które dają syrop klonowy???
Ile let taki klon powinien rosnać by syrop z niego mieć??
Duze to to rośnie?
Pozdrawiam ;-)
Janusz

2. Data: 2004-03-13 15:11:31

Temat: Re: syrop klonowy
Od: "Jack" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do kloniarzy mam pytanie.
> Czy macie klony, które dają syrop klonowy???
> Ile let taki klon powinien rosnać by syrop z niego mieć??
> [...]

Klony nie dają syropu lecz sok z którego się ten syrop wyrabia...;)
Najwięcej cukru zawiera sok klonu cukrowego - ok. 3 % - po zagęszczeniu jest
to właśnie syrop popularny w Kanadzie i USA
Klonu cukrowego nie mam, ale znosi dobrez polskie warunki - może powinienem
zamówić nasiona w Dendronie?
Wydaje mi sie że czakać nie trzeba bo soki krążą w roślinie niezależnie od
wieku - różna może być tylko ich ilość.
Wczoraj ścinałem klon srebrzysty u mojego znajomego - drzewo miało 20 cm
średnicy a sikało z niego strasznie - teraz załuje że nie spróbowałm czy sok
był słodki.

Pozdrawiam
Jack

3. Data: 2004-03-13 15:17:33

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości
> Do kloniarzy mam pytanie.
> Czy macie klony, które dają syrop klonowy???
> Ile let taki klon powinien rosnać by syrop z niego mieć??
> Duze to to rośnie?

Cukier gronowy już Ci się znudził?

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2004-03-13 16:21:07

Temat: Odp: syrop klonowy
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c2v97v$cju$...@n...news.tpi.pl...

> Cukier gronowy już Ci się znudził?

A skądże. Właśnie pogryzam rodzynki :-))
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2004-03-13 17:39:18

Od: Piotr <p...@n...spamuj.com> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:

> Do kloniarzy mam pytanie.
> Czy macie klony, które dają syrop klonowy???

Zamiast kanadyjskich wynalazków ;-) proponuję spróbować soku brzozowego.
Smaczny i podobno bardzo zdrowy, a właśnie zbliża się pora zbioru.

pozdrawiam
Piotr

6. Data: 2004-03-13 17:56:07

Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr <p...@n...spamuj.com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c2vgv1$m6d$...@n...ipartners.pl...

> Zamiast kanadyjskich wynalazków ;-) proponuję spróbować soku brzozowego.
> Smaczny i podobno bardzo zdrowy,

... a szczegolnie, moczopędny.
Pozdrawiam ;-)
Janusz

7. Data: 2004-03-13 18:03:48

Temat: Re: Odp: syrop klonowy
Od: Piotr <p...@n...spamuj.com> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski wrote:

> ... a szczegolnie, moczopędny.

Piłem kilka razy i jakoś tej właściwości nie zauważyłem. Może dlatego że
organizm przyzwyczajony do dużych ilości napojów chmielowych ;-)

pozdrawiam
Piotr

8. Data: 2004-03-13 19:31:21

Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A skądże. Właśnie pogryzam rodzynki :-))
> Pozdrawiam :-)
> Janusz

Jeśli masz na myśli suszone winogrona, to powinieneś chyba wiedzieć, że
prawdziwe rodzynki to nie są.

To tak jakby jabola nazwać winem.

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

9. Data: 2004-03-13 20:11:17

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Jack" <w...@p...onet.pl> writes:

> Klonu cukrowego nie mam, ale znosi dobrez polskie warunki - może
> powinienem zamówić nasiona w Dendronie?

Skąd Dendrona sprowadza nasiona tego klonu? Jeśli są pochodzenia
europejskiego, to mogą być sterylne (wg van Gelderena).

> Wczoraj ścinałem klon srebrzysty u mojego znajomego - drzewo miało
> 20 cm średnicy a sikało z niego strasznie - teraz załuje że nie
> spróbowałm czy sok był słodki.

Barbarzyńca.

G.
--
Badacz fauny, co mieszkał nad Nilem
Miał przygodę ze złym krokodylem.

10. Data: 2004-03-13 21:48:05

Od: "Jack" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Skąd Dendrona sprowadza nasiona tego klonu? Jeśli są pochodzenia
> europejskiego, to mogą być sterylne (wg van Gelderena).

Z USA

> Barbarzyńca.

Samo sobie winne to drzewo - wyrosło w miejscu gdzie ma być dom.

> G.

Pozdrawiam
Jack

> Badacz fauny, co mieszkał nad Nilem