sytuacja w Norwegii

1. Data: 2011-07-23 08:50:43

Temat: sytuacja w Norwegii
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale się zrobiło nieciekawie... Jeszcze wczoraj wszyscy podejrzewali
Al-Kaidę (ale trzeba przyznać, że organizacja zamachu idealnie pasuje do
"profilu" Al-Kaidy), a dzisiaj taka bomba:

"...Według śledczych sprawca podwójnego ataku ma poglądy prawicowe i
jest chrześcijańskim fundamentalistą. Wynika to z jego strony
internetowej. Wcześniej policja informowała także, iż wpisy internetowe
mężczyzny "sugerują, że jego polityczne poglądy skłaniały się ku
skrajnej prawicy i że miał przekonania antyislamskie...".

http://tinyurl.com/3n45r9z

Z psychologicznego punktu widzenia: warto się przyjrzeć teraz medialnemu
zamieszaniui reakcjom ludzi na informacje wskazujące na wykluczające się
możliwości.

Stalker

2. Data: 2011-07-23 10:00:27

Temat: Re: sytuacja w Norwegii
Od: "Vilar" <v...@u...to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Z psychologicznego punktu widzenia: warto się przyjrzeć teraz medialnemu
> zamieszaniui reakcjom ludzi na informacje wskazujące na wykluczające się

A ja, nie wiem czemu pomyślałam o naszych swojskich pochodach z pochodniami
na Krakowskim Przedmieściu, czy innej bitwie o krzyż..... MK

3. Data: 2011-07-23 10:29:11

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-23 12:00, Vilar pisze:

> Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> A ja, nie wiem czemu pomyślałam o naszych swojskich pochodach z
> pochodniami na Krakowskim Przedmieściu, czy innej bitwie o krzyż..... MK

No i właśnie z tego powodu fatalnie, jeśli informacje się potwierdzą.

Stalker

4. Data: 2011-07-23 11:08:36

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i właśnie z tego powodu fatalnie, jeśli informacje się potwierdzą.
>
> Stalker

Jeśli chodzi o nasze polskie podwórko, to chyba każdy
posługujący-się-od-czasu-do czas-mózgiem człowiek, miał głęboką świadomość,
że przy tak nakręconych emocjach może zdarzyć się ktoś mniej stabilny
psychicznie, a za to biorący-sprawy-w-swoje-ręce. I w sumie tego tylko się
bałam.
(pytanie, czy Prezes na to liczył).

Bo jeśli chodzi o gromadę zaawansowanych wiekiem ludzi pętających się po
mieście z pochodniami, czy też śpiewających pieśni na ulicach miasta, to
wiesz... przynajmniej nie nudzili się w domu :-). A niech im będzie.

Pytanie tylko, co tak nakręciło faceta z Norwegii. Głosy jakieś usłyszał?
A może zasłona dymna dla uspokojenia nastrojów? (jest już winny, złapany,
nie trzeba się bać).

MK

5. Data: 2011-07-23 13:03:14

Od: Qrczak <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2011-07-23 10:50, niebożę Stalker wylazło do ludzi i marudzi:
> [...]
>
> Z psychologicznego punktu widzenia: warto się przyjrzeć teraz medialnemu
> zamieszaniui reakcjom ludzi na informacje wskazujące na wykluczające się

A weź, matkę żem dziś wyekspediowała do Szwecji.

Qra
--
stłasznie smęszona

6. Data: 2011-07-24 20:50:49

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-23 13:08, Vilar pisze:

> Pytanie tylko, co tak nakręciło faceta z Norwegii. Głosy jakieś usłyszał?
> A może zasłona dymna dla uspokojenia nastrojów? (jest już winny,
> złapany, nie trzeba się bać).

Wrócę do tego postu, bo uderzyło mnie właśnie, jak bardzo rozróżniamy
motywy "cywilizacyjnie". Kiedy za zamachami stoją "islamscy
fundamentaliści", to praktycznie nie słyszy się tego typu głosów -
bardzo rzadko ktoś ich działanie bierze przez pryzmat "zdrowia
psychicznego". Jednak kiedy zamachu dokonał Europejczyk - praktycznie w
każdym programie "rozbiera się go" pod względem "mania czegoś z głową".

Stalker

7. Data: 2011-07-24 23:17:14

Od: Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 24-lipiec-11 w ramce <news:j0i0il$39a$1@news.dialog.net.pl> pędzel
Stalker zmalował:

> [...]
> psychicznego". Jednak kiedy zamachu dokonał Europejczyk - praktycznie w
> każdym programie "rozbiera się go" pod względem "mania czegoś z głową".

No bo patrzymy na to z naszej perspektywy. Dla muzułmanów, wszyscy jesteśmy
zepsuci i popierdoleni.
Ale wracając do Norwegii. Moim zdaniem - w tej sytuacji jest mnóstwo znaków
zapytania. Jeden człowiek, tylu zabitych, kilka miejsc, bomby, różnego
rodzaju broń, półtorej godziny masakry bez interwencji - bardzo dziwne.

http://j.mp/n5AkQd

i pierwszy komentarz nawet.

Tutaj się NIC kupy nie trzyma - począwszy od profilu tego predatora.

8. Data: 2011-07-25 07:09:21

Od: zażółcony <r...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:10thdfnb29wmu$.dlg@trenerowa.karma...

> No bo patrzymy na to z naszej perspektywy. Dla muzułmanów, wszyscy
> jesteśmy
> zepsuci i popierdoleni.

Straszny stereotyp 'projekcyjny'.

9. Data: 2011-07-25 08:49:22

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-07-25 01:17, Nowy lepszy tren R pisze:

> Tutaj się NIC kupy nie trzyma - począwszy od profilu tego predatora.

Zaczyna się ;-)

> [...]
> znaków zapytania. Jeden człowiek, tylu zabitych, kilka miejsc, bomby,
> różnego rodzaju broń, półtorej godziny masakry bez interwencji -

Wrzucę ci kilka tematów, które może "oddziwnią" trochę sprawę.

Do tej pory nie wiemy czy to był jeden człowiek. Szczerze mówiąc
wolałbym, żeby to był jeden człowiek, ktoś w typie Unabombera
Kaczyńskiego (http://pl.wikipedia.org/wiki/Theodore_Kaczynski).
Ale to może być mała grupka, dwu-trzy osobowa tak jak przy zamachu w
Oklahomie
(http://pl.wikipedia.org/wiki/Zamach_terrorystyczny_
w_Oklahoma_City),
jak w przypadku snajpera z Waszyngtonu
(http://pl.wikipedia.org/wiki/Snajper_z_Waszyngtonu)
, czy choćby masakry
w Columbine (http://pl.wikipedia.org/wiki/Masakra_w_Columbine_Hi
gh_School).

Wbrew temu co mówisz, coś takiego może zorganizować i wykonać nawet
jedna osoba. O powodzeniu i sile rażenia takiej operacji będą decydować
dwa czynniki:

1. Choćbyś miał nie wiadomo jak bystry wzrok, albo nie wiadomo jak dobrą
lornetkę - to niczego nie zauważysz, jeśli patrzysz w inną stronę.
Zobacz co się działo zaraz po zamachu. WSZYSCY byli pewni że to
Al-Kaida. A tu proszę: jeśli trzymasz gardę z przodu, to zawsze ktoś cię
może w d..ę kopnąć.

2. Możesz się uzbroić po zęby, ale jak zaśniesz to ci to wszystko na
nic. Tutaj niedawno była dyskusja na temat "uśpienia czujności" i braku
przygotowania na takie sytuacje. W sytuacji, kiedy zamachowiec trafi na
kompletnie nieprzygotowane, bezbronne osoby (często "uśpione" - "wysokim
stopniem bezpieczeństwa i inwigilacji" - że się powołam na komentarze z
twojego linku) to skutki będą takie jak na Utoyi.
Ba, to mogą być wydawałoby się osoby świetnie przygotowane, ale
zaskoczone, jak w Fort Hood:
http://tinyurl.com/4xhufh6

Stalker

10. Data: 2011-07-25 10:18:07

Od: michał <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> http://j.mp/n5AkQd
>
> i pierwszy komentarz nawet.
>
> Tutaj się NIC kupy nie trzyma - począwszy od profilu tego predatora.

Witaj N.l.trenerze!
Dawno tu nie pisałem, może o czymś nie wiem.
Co takiego Cię polepszyło? :)
michał

czasami
Obrazek z tramwaju