szafa do zabudowy lub garderobiana- zasady

1. Data: 2010-06-28 20:06:06

Temat: szafa do zabudowy lub garderobiana- zasady
Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Możecie mnie oświecić jakie sztywne zasady panują przy projektowaniu takich szaf?
Np. szerokość i wysokość półek na buty, półki (kosze) szuflady na kołdry, pościel
itp?
Co lokalizować na wysokości np. oczu a co wyżej/niżej?
Jak budować półki,żeby były nie za niskie i nie za wysokie?
Lepiej wysuwane, czy stacjonarne?
Wiem, wiem- projektant..Byłem u takiego, a oni to mają gdzieś..

2. Data: 2010-06-29 09:31:11

Temat: Re: szafa do zabudowy lub garderobiana- zasady
Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rentier" <f...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
> Lepiej wysuwane, czy stacjonarne?
> Wiem, wiem- projektant..Byłem u takiego, a oni to mają gdzieś..

Ważna jest głębokość szafy (ok. 60 cm) ze względu na wieszaki na odzież .
Zmierz długość ubrań na wieszakach aby zdecydować o wielkości tej części
szafy. Drążek do wieszania ubrań najwyżej na wysokości oczu (zwykły drążek
oczywiście wychodzi najtaniej i jest najwygodniejszy). Jeśli chodzi o
rozstaw półek - moim zdaniem powinno być miejsce na wstawienie segregatora
na dokumenty A4 czyli około 32 cm. Do przechowywania półbutów wystarczy
kilkanaście centymetrów wysokości, ale przyda się wysuwana półka. Głębokie
na 60 cm półki nie są wygodne do przechowywania niewielkich rzeczy, a więc
warto pomyśleć aby część półek miała głębokość 30 lub 40 cm. Zwykłe sztywne
półki są najtańsze i najbardziej uniwersalne. Jeśli planujesz szuflady i
kosze to bierz po uwagę ograniczenia systemowe. Powyżej wysokości 120-140
cm - żadnych szuflad. Dobre przykłady i pomysły są na stronach producentów
szaf wnękowych.

Pozdrawiam,
Druid29

3. Data: 2010-06-29 10:28:05

Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 29 Cze, 11:31, "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> wrote:
przyk ady i pomys y s na stronach producent w
> szaf wn kowych.
> Pozdrawiam,
> Druid29
A czy nie zac??? od wyposa?enia, tzn koszy, prowadnic, pantograf?w i
do nich dobiera? potem odpowiednie szeroko?ci?

4. Data: 2010-06-29 11:40:44

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Druid29" <d...@t...wytnij.pl> napisał(a):

> Drążek do wieszania ubrań najwyżej na wysokości oczu (zwykły drążek
>oczywiście wychodzi najtaniej i jest najwygodniejszy).

Przy szafie siegajacej do sufitu najlepiej dac 2 drazki - jeden pod sufitem drugi
rownolegle nizej. Wtedy masz dokladnie 2x wiecej miejsca na wiszace rzeczy.

Osobiscie zrezygnowalem nawet z wiekszosci polek - wole ubrania wieszac
niz trzymac zgniecione na polkach. Nawet zwykle koszulki czy spodnie powieszone
wygladaja znacznie lepiej.

5. Data: 2010-06-29 13:07:22

Od: Rentier <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 29 Cze, 13:40, Przesmiewca <b...@o...pl> wrote:

> Osobiscie zrezygnowalem nawet z wiekszosci polek - wole ubrania wieszac
> niz trzymac zgniecione na polkach. Nawet zwykle koszulki czy spodnie powieszone
> wygladaja znacznie lepiej.
Zdecydowanie jestem za:-)
A czy istnieją specjalizowane wieszaki do spodni, ale takie,żeby
spodni nie składać na pół wieszając?

6. Data: 2010-06-29 13:24:51

Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rentier <f...@g...com> napisał(a):

>Zdecydowanie jestem za:-)
>A czy istnieją specjalizowane wieszaki do spodni, ale takie,żeby
>spodni nie składać na pół wieszając?

Tak. Widzialem takie w Ikei i do kupienia osobno do montazu.

7. Data: 2010-06-29 13:58:32

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-06-29 15:07, Rentier pisze:

> Zdecydowanie jestem za:-)
> A czy istnieją specjalizowane wieszaki do spodni, ale takie,żeby
> spodni nie składać na pół wieszając?

Np. takie http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/80078938

Oprócz drążków (im więcej tym lepiej, na drążku można praktycznie
wszystko powiesić, na półce nie wszystko się położy) w dwóch poziomach
(mieszcza się koszule, spódnice i inne krótkie rzeczy) dobrze mieć choć
jeden na długie ubrania - płaszcze, sukienki itp.

th

--
http://nitkowo.bloog.pl

8. Data: 2010-06-29 16:15:01

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Theli" <p...@w...pl> wrote in message

A tu wyroby zakładów "Forest" w Gorlicach:

http://www.forest.gorlice.pl/sklep/index.php?cPath=2
1_26

9. Data: 2010-06-29 16:24:09

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@i...pl> wrote in message
> "Theli" <p...@w...pl> wrote in message
>
> A tu wyroby zakładów "Forest" w Gorlicach:
>
> http://www.forest.gorlice.pl/sklep/index.php?cPath=2
1_26

Wyroby bukowe, warto nabyć zamiast w Ikei.

Terakota w kuchni
I jak zwykle...
zabezpieczenie przed licznikiem
CO w bloku